;
coinex

بررسی مشکلات استفاده از فیلترشکن ها ؛ آلودگی و انتشار اطلاعات

معاون امنیت فضای تبادل اطلاعات سازمان فناوری اطلاعات ایران در مورد مشکلات استفاده از فیلترشکن ها سخن گفت و در مورد سرقت اطلاعات هشدار داد.

به گزارش تکراتو، با فیلترشدن تلگرام استفاده از فیلترشکن ها برای استفاده از این شبکه اجتماعی افزایش یافته است. اما استفاده از فیلترشکن خود می تواند مشکلات و تهدیداتی را به دنبال داشته باشد. که از جمله می توان به آلودگی و انتشار و سرقت اطلاعات کاربران اشاره کرد.


بیشتر بخوانید: دانلود فیلترشکن برای تلگرام ؛ مراقب این جمله باشید!


سید هادی سجادی معاون امنیت فضای تبادل اطلاعات سازمان فناوری اطلاعات ایران در مورد مشکلات استفاده از فیلترشکن ها و همچنینی دلایل افزایش استفاده از آن در ایران سخن گفت. به گفته وی، وقتی که افراد جامعه ای به دلایل مختلف با محدودیت دسترسی به منابع در اینترنت مواجه شوند، به دلیل ذات محدودیت و عدم قبول آن دست به اقداماتی نظیر استفاده از فیلترشکن می زنند. البته فیلترشکن ها می توانند به صورت کوتاه مدت نیازهای افراد را در برقراری ارتباطات و رفع محدودیت ها برطرف کنند، اما باز هم تبعات فنی و اجتماعی متعددی وجود خواهند داشت.


بیشتر بخوانید: وی پی ان چیست و چه تفاوتی با پروکسی دارد؟


مشکلات استفاده از فیلترشکن ها

معاون امنیت سازمان فناوری اطلاعات در ادامه صحبت هایش در مورد مشکلات استفاده از فیلترشکن ها ، ۱۳ مخاطره مهم را تشریح کرد. به گفته وی، تجمیع و سوءاستفاده از ترافیک کاربران برای انجام عملیات های داده کاوی، امکان عبور دادن ترافیک کاربران از مسیرهای دلخواه، امکان اجرای حملات امنیتی روی DNS ، هدایت کاربران به سرورهای مخرب و آلوده از جمله بعضی از این مخاطرات هستند.

به گفته وی هدایت کاربران به سرورهای دلخواه برای بالابردن حجم ترافیک و جاگذاری انواع بدافزار و جاسوس افزار در برنامه های فیلترشکن می تواند باعث ایجاد مشکلاتی بسیار شود.

در هنگام استفاده از فیلترشکن ها امکان شنود و به دست آوردن اطلاعات حساس کاربران مانند حساب های بانکی، رمزهای ورود، چت های خصوصی و غیره وجود دارد. آلوده کردن سیستم کاربر به راحتی امکان پذیر است که باید نسبت به آنها دقت داشت.

سجادی، امکان آلوده کردن مرورگر، هدایت به صفحات و وبسایت های مخرب و سوءاستفاده از سیستم کاربر جهت نمایش ناخواسته تبلیغات را از دیگر مخاطرات فیلترشکن ها دانست و تصریح کرد که فیلترشکن ها به منظور بدست آوردن اطلاعات مالی کاربر، وی را به استفاده از نسخه تجاری (پولی) تشویق می‌کنند.

ارسال اطلاعات شخصی کاربر مانند کد IMEI ، IMSI و… به خارج از کشور جهت استفاده مخرب یا فروش این اطلاعات به آژانس های تبلیغاتی و نیز امکان بدست آوردن اطلاعاتی مانند شماره تلفن، ایمیل و… جهت سوءاستفاده و حملات بعدی، از دیگر مشکلات استفاده از فیلترشکن ها هستند.

 

بیشتر بخوانید:

.

منبع: mehrnews

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر