;
coinex

انتخاب رمز عبور ساده باعث حمله سایبری به ایمیل های سازمانی شد

مرکز مدیریت امداد و هماهنگی عملیات رخدادهای رایانه ای از حمله سایبری به ایمیل های سازمانی خبر داد. انتخاب رمز عبور ساده حملات سایبری را تشدید می کند.

به گزارش تکراتو، مرکز ماهر با اعلام گزارشی فوری در خصوص شناسایی حملات سایبری به سرویس دهنده های ایمیل سازمانی در کشور هشدار داد.

حمله سایبری به ایمیل های سازمانی

مرکز ماهر در مورد حمله سایبری به ایمیل های سازمانی اعلام کرد که پیرو گزارشاتی که از سطح کشور به دست آمده،‌ حملات به سمت سرویس دهنده‌های ‫ایمیل سازمانی افزایش شدیدی داشته است. این حملات در قالبbrute force روی رمز عبور از طریق پروتکل‌های imap و pop3 و نیز حمله DOS‌ از طریق ارسال دستورات پی‌درپی imap و pop3 صورت می‌گیرد. به گفته این مرکز این حملات عمدتا از بلوک IP آدرس‌های زیر رصد شده اند:

  • 92.63.193.0/24
  • 5.188.9.0/24

مرکز ماهر اکیدا توصیه کرد که مدیران سیستم ها باید نسبت به بررسی وضعیت امنیتی سرورهای ایمیل خود و اجبار کاربران در انتخاب رمزهای عبور مناسب و پیچیده اقدام کنند. همچنین مدیران سیستم های سازمانی، لازم است تا ضمن نظارت بر رویدادنماهای ثبت شده در سرور ایمیل، در صورت مواجهه با اختلالات مشابه موضوع را به اطلاع مرکز ماهر برسانند.

.

منبع: mehrnews

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر