;
coinex

افزایش قیمت خودروهای داخلی در یک ماه اخیر توسط وزیر صنعت تایید شد

وزیر صنعت معدن و تجارت دو روز قبل در خصوص قیمت خودروهای داخلی اعلام نمود که افزایش بیش از 9.6 درصد مجاز نیست.

به گزارش تکراتو، وزیر صنعت اعلام کرده است که خودروسازان داخلی، حق افزایش قیمت خودروهای داخلی بیش از 9.6 درصد را ندارند. هرچند این مطلب در ظاهر به معنای محدود کردن سقف افزایش قیمت توسط خودروسازان است، اما در واقع مهر تاییدی بر افزایش قیمت خودروها است.


بیشتر بخوانید: اعلام قیمت‎ جدید خودروهای زیر ۴۵ میلیون تومان تا ۱۵ خرداد


تایید افزایش قیمت خودروهای داخلی

ایران خودرو قیمت خانواده دنا را تا 5 میلیون تومان افزایش داده است. قیمت دنا معمولی 46 میلیون و 991 هزار و 600 تومان و قیمت دنا پلاس توربو 58 میلیون و 90 هزار تومان است. همچنین قیمت تندر پلاس اتوماتیک 53 میلیون و 925 هزار تومان اعلام شده است.

البته شرکت سایپا نیز طی بخشنامه‌ای در مورخ 97.2.8 قیمت انواع تولیدات خود را افزایش داد. قیمت پارس تندر با گیربکس جدید، 43 میلیون و 64 هزار تومان، ساندرو اتوماتیک 54 میلیون و 644 هزار تومان و آریو اتومات 63 میلیون تومان است.


بیشتر بخوانید: افزایش قیمت خودرو های زیر ۴۵ میلیون به زودی؛ علت چیست؟


افزایش قیمت خودروها قانونی است

در یک ماه اخیر افزایش قیمت خودروها توسط خودروسازان انتقاداتی را در برداشته اما محسن جهرودی مدیرعامل سایپا در مورخ 11 اردیبهشت در خصوص افزایش قیمت محصولات گروه خودروسازی سایپا گفت که این افزایش قیمت‌ها با تایید مراجع ذی‌صلاح انجام شده و قطعی است.

جهرودی اعلام نمود که در سه سال گذشته خودروها افزایش قیمت چندانی نداشته اند، بنابراین از قبل از عید، در کلان‌ترین مراجع تصمیم‌گیری صنعت خودروسازی کشور درباره افزایش قیمت خودروها بررسی، بحث و تبادل نظر شد و در نهایت تصمیم گرفته شده است تا افزایش قیمت‌ها به بعد از ایام نوروز موکول گردد.

در یک ماه گذشته قیمت انواع خودروها از 500 هزار تا 10 میلیون تومان افزایش یافته است. وزارت صنعت، معدن و تجارت تقریبا هیچگونه واکنشی در رابطه با افزایش قیمت‌ها از خود نشان نداده بود تا اینکه رسما وزیر صنعت دو روز پیش اعلام کرد خودروسازان اجازه افزایش بیش از 9.6 درصد را ندارند، این مطلب دقیقا به معنای این است که آنها تا 9.6 درصد اجازه افزایش قیمت دارند.

بنابراین با مروری به افزایش قیمت خودروها توسط خودروسازان طی یک ماه اخیر مشخص می‌شود که این افزایش قیمت‌ها همان طور که مدیرعامل سایپا به آن اشاره داشته، قانونی است!

 

بیشتر بخوانید:

.

منبع: farsnews

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر