;
coinex

روند تولید تراشه‌ی A12 اپل برای آیفون‌های 2018 آغاز شد

تولید عمده‌ی تراشه‌ی A12 اپل برای آیفون‌های 2018 یعنی گوشی‌های آیفون XI و آیفون 9 آغاز شده است. گفته می‌شود که تراشه‌ی A12 اپل ، سریع‌تر از تراشه‌های قبلی خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری بلومبرگ، کمپانی تایوانی TSMC، تولید این تراشه‌های کوچک‌تر 7 نانومتری را به عهده دارد. کوچک بودن تراشه‌ی A12 اپل باعث می‌شود که در مقایسه با تراشه‌ی 10 نانومتری A11 Bionic، مصرف بهینه‌تری داشته باشد. تراشه‌ی ای 11 بیونیک در گوشی‌های آیفون X، آیفون 8 و 8 پلاس تعبیه شده است.

افزایش سرعت تراشه‌های 10 نانومتری نسبت به تراشه‌های 12 نانومتری در دستگاه‌های قبلی به خوبی قابل مشاهده بود. گوشی‌های سامسونگ گلکسی اس 8 و اس 8 پلاس، اولین دستگاه‌هایی بودند که با تراشه‌های 10 نانومتری همراه شدند. بنابراین می‌توان انتظار داشت که تولیدکننده‌های دیگر مثل سامسونگ و کوالکام نیز این گرایش به تراشه‌های 7 نانومتری را دنبال کنند. احتمالا گوشی‌های نوت 9 و گلکسی اس 10 با تراشه‌های 7 نانومتری همراه می‌شوند.


بیشتر بخوانید: آخرین اطلاعات از نام آیفون ۲۰۱۸ و جزئیات مربوط به پرچم‌داران جدید اپل [تماشا کنید]


مزیت دیگر تراشه‌های کوچک 7 نانومتری این است که فضای بیشتری را ایجاد می‌کند. در طراحی گوشی‌های هوشمند، هر یک نانومتر می‌تواند نقش بسزایی را ایفا کند.

تاریخ رونمایی از آیفون 2018 و مجهز به تراشه‌ی A12 اپل

آیفون‌های بعدی کمپانی اپل تا شهریور ماه آینده (سپتامبر) معرفی می‌شوند. این غول آمریکایی همیشه از گوشی‌های جدید خود در این ماه میلادی رونمایی می‌کند.

باتوجه به اینکه تولید تراشه‌های ای 11 بیونیک نیز در ماه می سال گذشته آغاز شده بود، می‌توان انتظار داشت که همه چیز طبق برنامه پیش می‌رود و اپل، رویدادی را در اوایل ماه سپتامبر برگزار می‌کند. در این رویداد همچنین نسخه‌ی نهایی آی‌او‌اس 12 نیز راه‌اندازی می‌شود.

شایعات اخیر مدعی هستند که اپل از گوشی‌ آیفون XI Plus و آیفون XI رونمایی خواهد کرد. این گوشی‌ها به نمایشگر ال‌سی‌دی مجهز می‌شوند و نسخه‌ی ارزان‌تر آیفون X محسوب می‌شوند. برخی معتقدند که این دستگاه‌های هوشمند با نام آیفون 9 معرفی می‌شوند. گفته می‌شود که آیفون اس ای 2 نیز در همین رویداد به نمایش گذاشته خواهد شد.

با توجه به نامگذاری آیفون X در سال گذشته، نمی‌توان نام آیفون‌های 2018 را حدس زد. این نام‌ها اینبار کاملا به تصورات تیم اپل بستگی دارد.

بیشتر بخوانید:

.

منبع: techradar

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر