;
coinex

تلاش تنسنت برای کاهش وابستگی چین به آمریکا ؛ افزایش فعالیت ها در حوزه نیمه هادی

بعد از تحریم کمپانی ZTE شرکت تنسنت تصمیم دارد تا در زمینه تولید نیمه هادی ها فعالیت کند. هدف آنها کاهش وابستگی چین به آمریکا است.

به گزارش تکراتو، تنسنت تصمیم دارد تا به صورت جدی در حوزه نیمه هادی ها فعالیت کند. رئیس هیئت مدیره‌ی این کمپانی درصدد تقویت صنایع نیمه‌هادی در چین است. این نگرش پس از اعمال تحریم‌های آمریکا بر علیه کمپانی ZTE ایجاد شد و هدف تنسنت کاهش وابستگی چین به آمریکا است.


بیشتر بخوانید: رفع تحریم های کمپانی ZTE ؛ چین و آمریکا به توافق رسیدند


تولید نیمه هادی با هدف کاهش وابستگی چین به آمریکا

رئیس هیئت مدیره‌ی تنسنت اعلام کرد که در پی تقویت دانش فنی چین در حوزه‌ی نیمه هادی‌ و تولید تراشه است. تنسنت بعد از تحریم کمپانی ZTE توسط آمریکا که حتی باعث شد این کمپانی فعالیت های خود را متوقف کند، تصمیم گرفت تا در این زمینه فعالیت کند.

در زمانی که ZTE تحریم بود اجازه داد و ستد با کمپانی های آمریکایی را نداشت. لازم به ذکر است که ۲۵ تا ۳۰ درصد از کامپوننت‌های مورد استفاده توسط زد‌ تی ای توسط شرکت‌های آمریکایی تأمین می شد و تحریم زد تی ای توسط آمریکا ضربه‌ای بزرگ برای چینی‌ها بود.

البته مذاکراتی نیز بین دو کشور صورت گرفت تا تحریم های تجاری این کمپانی از بین رود و در نهایت چینی‌ها در قبال اعطای امتیازات تجاری و همچنین قبول شرایط طرف آمریکایی، موفق شدند زد تی ای را از لیست تحریم آمریکایی‌ها خارج کنند.

در ادامه پونی ما، رئیس هیئت مدیره‌ی زد تی ای، به اهمیت سرمایه‌گذاری در حوزه‌ی نیمه هادی‌ اشاره کرد و اعلام نمود که:

اتفاقات اخیر در رابطه با ZTE این موضوع را برای همه روشن کرده که با وجود پیشرفت‌ در حوزه‌های مختلف، اگر در زمینه‌هایی چون سیستم عامل یا تراشه‌ دستاوردی وجود نداشته باشد رقابتی هم وجود نخواهد داشت. مشکل زد تی ای حل شده اما باید از این شرایط عبرت گرفت و به این حوزه بیشتر توجه کرد.

اکنون تنسنت نیز تصمیم دارد تا از توانایی و پتانسیل خود برای پیشرفت فناوری‌های مرتبط با صنعت نیمه‌هادی‌ در کشور چین استفاده کند. این کمپانی سعی دارد تا زیرساخت‌های لازم برای تولید تراشه در کشور را چین فراهم کند.

 

بیشتر بخوانید:

تلاش ترامپ برای رفع تحریم های کمپانی ZTE

.

منبع: reuters

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر