;
coinex

رفع تحریم های کمپانی ZTE ؛ چین و آمریکا به توافق رسیدند

گزارشات نشان می دهد که چین و آمریکا به توافق رسیده اند و رفع تحریم های کمپانی ZTE با پرداخت جریمه و تغییراتی در مدیرت آن امکان پذیر است.

به گزارش تکراتو، کمپانی چینی تولید کننده گوشی های هوشمند ZTE مدتی بود که توسط آمریکا تحریم شده بود و این امر باعث شد تا این کمپانی با بحران روبه رو شود. اکنون به نظر می رسد که قرار است این تحریم ها برداشته شود.


بیشتر بخوانید: تلاش ترامپ برای رفع تحریم های کمپانی ZTE


رفع تحریم های کمپانی ZTE

وزارت بازرگانی آمریکا در فروردین ماه به بهانه عدم تبعیت ZTE  از توافقنامه های قبلی و همچنین دور زدن تحریم ها، این کمپانی را تحریم کرد و شرکت های آمریکایی از داد و ستد با این کمپانی منع نمود. ZTE تقاضای تعلیق تحریم ها را داد ولی موفق نشد. در ادامه نیز دونالد ترامپ برای رفع تحریم ها تلاش کرد ولی تلاش وی نیز نتیجه ای در بر نداشت.


بیشتر بخوانید: تعلیق فعالیت های کمپانی ZTE به دنبال تحریم های آمریکا


اما اکنون به نظر می رسد که دو کشور چین و آمریکا با هم به نتیجه رسیده باشند. قرار است تحریم های 7 ساله که این کمپانی را تا سال 2025 از دریافت محصولات صادراتی آمریکا منع می کرد، برداشته شود. البته ZTE باید تغییرات عمده ای را در مدیریت خود اعمال کند و در عین حال جریمه های بیشتری را بپردازد.

نکته مثبت رفع تحریم های کمپانی ZTE این است که توافقی بین چین و آمریکا به حساب می آید. این شرکت می تواند به تولید محصولات خود ادامه دهد، دولت چین نیز تعرفه هایی که بر محصولات کشاورزی آمریکا وضع کرده بود را حذف می کند. کمپانی ZTE اکنون چهارمین برند بزرگ عرضه کننده گوشی های هوشمند در آمریکا است.

 

بیشتر بخوانید:

.

منبع: GSM Arena

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر