;
coinex

هواوی در لیست 100 برند برتر فوربز 2018 ؛ اولین برند چینی برتر

شرکت هواوی موفق شد تا در لیست 100 برند برتر فوربز 2018 قرار گیرد. این کمپانی تنها برند چینی است که توانسته در این لیست برای خود جا باز کند.

هواوی این کمپانی چینی که در زمینه تولید گوشی های موبایل فعالیت دارد توانسته به لطف گوشی‌ها و پتنت‌های خود در لیست 100 برند برتر فوربز 2018 قرار گیرد. این لیست شامل ارزشمندترین برندهای تجاری جهانی است.

هواوی در لیست 100 برند برتر فوربز 2018

کمپانی هواوی تنها شرکت چینی است، که توانسته در رتبه بندی سالانه برندهای ارزشمند جهان در لیست فوربز قرار گیرد. این دومین سال است که هواوی رتبه ۷۹ را به خود اختصاص می دهد. براساس اطلاعات موجود ارزش نام تجاری این کمپانی چینی ۸.۴ میلیارد دلار است.


بیشتر بخوانید: رونمایی هواوی واچ ۲ در MWC 2017 تایید شد


در اولین سالی که هواوی توانست در لیست شرکت های برتر تجاری فوربز قرار گیرد، ارزش آن ۷.۳ میلیارد دلار آمریکا برآورد شد و در آن سال توانست رتبه‌ی ۸۸ را در این لیست به خود اختصاص دهد. اکنون پس از گذشت یک سال ارزش هواوی ۱۵ درصد افزایش یافته و به ۸.۴ میلیارد دلار رسیده است. امسال رتبه این کمپانی از ۸۸ به ۷۹ تغییر کرده است.

جایگاه سایر کمپانی ها در لیست 100 برند برتر فوربز 2018

هواوی در لیست 100 برند برتر فوربز 2018

سایر شرکت های موفق و بسیار فعال در حوزه فناوری اطلاعات توانستند پنج رتبه برتر این فهرست را از آن خود کنند. کمپانی اپل برای هجدهمین سال متوالی توانست در جایگاه اول قرار گیرد. بعد از اپل، گوگل، مایکروسافت، فیسبوک و آمازون قرار دارند. لیست 100 برند برتر فوربز  2018 از ۱۶ کشور انتخاب شده که بیشترین تعداد آن را شرکت‌های آمریکایی با ۵۴ نام تجاری، ۱۲ کمپانی آلمانی و ۷ شرکت ژاپنی و فرانسوی تشکیل می‌دهند. در این بین کمپانی هواوی تنها نام تجاری چینی است که توانسته برای خود در این لیست جا باز کند.

بررسی پیشرفت های چشمگیر هواوی

لیست 100 برند برتر فوربز 2018

در سال ۲۰۱۷ بود که شرکت هواوی توانست با ارائه محصولات سری  Mate، P و Nova به پیشرفت های قابل توجهی دست یابد. تولید HUAWEI P10 و HUAWEI Mate10  به افزایش اعتبار نام تجاری هواوی کمک کرد و باعث شد تا هواوی در بازارهای معتبر جهانی نفوذ کند.  گوشی HUAWEI nova 2s نیز توانست در میان نسل جوان بسیار مورد توجه قرار گیرد و طرفدارانی بسیار داشته باشد.

کمپانی هواوی در ادامه رسما P20 را در ماه مارس ۲۰۱۸ در پاریس معرفی کرد. این گوشی موفق دارای دوربین لایکا سه گانه، طراحی بدنه تیره و ویژگی‌های هوش مصنوعی بود که سری HUAWEI P20 آن توانست در سطح جهان فروشی بسیار خوب داشته باشد. براساس گزارش  IDC، سهم بازار هواوی از ۱۱.۷ درصد توانسته به ۱۳.۸ درصد افزایش یابد  و نیمه اول سال 2018 در رتبه سوم قرار گیرد.


بیشتر بخوانید: جایگزین چینی اندروید ؛ هواوی به دنبال توسعه نرم افزاری در جهان


نام هواوی در دیگر رده بندی‌های جهانی نیز قابل مشاهده است. شرکت هواوی توانسته رتبه ۷۰ را در بین ارزشمندترین نام‌های تجاری در سپتامبر ۲۰۱۷ به خود اختصاص دهد. همچنین در فوریه ۲۰۱۸، برند هواوی در بین ۵۰۰ نام تجاری ارزشمند جهان قرار گرفت. در بین این 500 نام هواوی جایگاه ۲۵ را به دست آورد و ارزش آن ۳۸ میلیارد دلار اعلام شد.

ناگفته نماند که پیشرفت های هواوی تا حد زیادی مدیون سرمایه گذاری آن در بخش تحقیق و توسعه بوده است. این امر رشد مداوم هواوی در بازار جهانی و افزایش تاثیر نام تجاری آن را به دنبال داشته است. گزارش‌های موجود نشان می دهد که سرمایه گذاری هواوی در بخش تحقیق و توسعه در سال ۲۰۱۷ به ۱۳ میلیارد دلار رسیده که تقریبا توانسته چیزی حدود ۱۴.۹ درصد از درآمد این شرکت را به خود اختصاص دهد.

 

بیشتر بخوانید:

.

منبع: huawei

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر