;
coinex

تبعیض های سنی در شرکت اینتل این کمپانی را تحت نظارت قرار داد

تبعیض های سنی در شرکت اینتل بین کارکنان باعث شده تا این کمپانی تحت نظارت قرار گیرد. اینتل به تبعیض سنی میان کارکنانش متهم شده است.

به گزارش تکراتو، اینتل که یکی از قدیمی ترین شرکت های دنیای تکنولوژی است، مدتی است به دلیل اتهام تبعیض سنی در اخراج های سال ۲۰۱۶ تحت نظارت قرار گرفته است. اتهام اصلی مطرح شده در مورد این کمپانی این است که این کمپانی بیشتر سعی دارد تا افراد میان سال را اخراج و بیشتر از افراد جوان استفاده کند.

تبعیض های سنی در شرکت اینتل

تبعیض های سنی در شرکت اینتل

دو سال پیش بود که اینتل از تعدیل نیرو و تغییرات ساختاری خود خبر داد و اعلام کرد که این فرایند تا سال ۲۰۱۷ میلادی ادامه خواهد داشت. براساس گزارش های موجود، ده ها کارمند سابق این شرکت حالا به دنبال مشاورهای حقوقی هستند تا دریابند که آیا می توانند از اینتل شکایت کند یا خیر.

در مقابل اینتل نیز اعلام کرده که مواردی چون سن، نژاد، ملیت، جنسیت، وضعیت مهاجرت و دیگر خصوصیات شخصی افراد هیچ نقشی در تصمیمات این شرکت برای اخراج نداشته است. اما براساس بررسی مشخص شده است که متوسط سن افراد اخراجی ۴۹ سال بوده که این میزان ۷ سال بیشتر از متوسط سن باقی کارمندان است.

تبعیض های سنی در شرکت اینتل در واقع به نفع این کمپانی خواهد بود، زیرا کارمندان میان سال حقوقی بیشتر نسبت به سایر افراد دریافت می کنند و بیشتر از سایرین نسبت به حقوق خود آگاهند. علاوه بر این، احتمال آنکه چنین افرادی خانواده داشته باشد و از مزایای اینتل به این خاطر بهره بگیرند هم زیاد است.

نحوه پاسخ به شکایات افراد بستگی به تصمیم کمیسیون فرصت های برابر استخدامی آمریکا دارد. اگر شواهد کافی در اثبات این اتهام پیدا شود آنگاه این نهاد می تواند رسما اینتل را مورد پیگرد قانونی قرار دهد.

.

منبع: theverge

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر