;
coinex

آیفون های 2019 از پنل صفحه نمایش اولد برخوردار می‌شوند

جدیدترین گزارش‌ها حاکی از آن هستند که تمامی آیفون های 2019 اپل به پنل صفحه نمایش اولد مجهز خواهند شد.

اپل در یک گرایش جدید تصمیم گرفته تا به جای پنل‌های ال‌سی‌دی، از پنل‌های نمایشگر اولد استفاده کند. بنابر گزاش‌های جدید، این غول فناوری آمریکایی قصد دارد دو مدل از گوشی‌های آیفون 2018 را به پنل‌های اولد مجهز کند؛ نسل جدید آیفون X و نسخه‌ی پلاس. نسخه‌ی ارزان‌تر آیفون 2018 احتمالا از نمایشگر 6.1 اینچی بدون حاشیه (مشابه آیفون X) برخوردار می‌شود؛ اما به جای نمایشگر اولد،‌ با نمایشگر ال‌سی‌دی همراه خواهد شد.

جدیدترین شایعات مدعی هستند که تغییر گرایش اپل در استفاده از پنل‌های اولد، در آیفون های 2019 تکمیل خواهد شد؛ چرا که هر سه گوشی اپل آیفون که در سال آینده معرفی می‌شوند، احتمالا به این نوع پنل‌ها مجهز می‌شوند.


بیشتر بخوانید: آیفون های ۲۰۱۹ به ماژول دوربین سه‌گانه برای تشخیص عمق سه‌بعدی مجهز می‌شوند


خبرگزاری کره‌ای ET News در گزارشی جدید اعلام کرد: «کمپانی اپل، برنامه‌ریزی برای آیفون های 2019 را به‌تازگی آغاز کرده است و قصد دارد هر سه گوشی را به پنل‌های اولد مجهز کند. یکی از منابع داخلی اپل اعلام کرد که پنل اولد موجود در آیفون X، از نوع پلی سیلیکون با درجه حرارت پایین، مشابه با کیفیت و عملکرد ال‌سی‌دی است.

یکی دیگر از منابع داخلی اپل مدعی شد که این شرکت در مدل جدید آیفون در سال 2019 از پنل اولد استفاده می‌کند. بنابراین، اگر مدل جدید آیفون، درواقع بیش از سه مدل گوشی باشد،‌ پس احتمالا یکی از آنها به پنل ال‌سی‌دی مجهز می‌شود.»

این اولین باری نیست که اخباری را پیرامون نوع پنل‌های نمایشگر در آیفون های 2019 می‌شنویم؛ اما اینطور که به نظر می‌رسد، بازار مالی این شایعات را جدی‌تر از اخبار قبلی تلقی کرده است. خبرگزاری رویترز گزارش کرده است که سهام Japan Display بر مبنای این خبر، به میزان 20 درصد کاهش یافته است. البته این سقوط در حال حاضر، به ده درصد رسیده است. گزارش دیگری که در بلومبرگ منتشر شده، از سقوط چهار درصدی سهم Sharp خبر می‌دهد.

Japan Dispaly یکی از تامین کنندگان نمایشگرهای ال‌سی‌دی برای گوشی‌های آیفون است که با اپل همکاری می‌کند. این شرکت در حال حاضر، به توسعه‌ی پنل‌های اولد روی آورده است. با اینحال، در مقایسه با تجربه و سابقه‌ی شرکت سامسونگ، قطعا توانایی رقابت با این شرکت را نخواهد داشت.

در حال حاضر، کمپانی سامسونگ تنها تامین کننده‌ی پنل‌های اولد برای گوشی‌های آیفون X است؛ اما گزارش‌ها حاکی از آن هستند که کمپانی اپل با میلیاردها دلار سرمایه‌گذاری روی ال‌جی قصد دارد این شرکت را به سطح رقابتی سامسونگ برساند. شایع شده که ال‌جی، ‌پنل‌های اولد در نسل جدید آیفون X امسال را تولید خواهد کرد.

بیشتر بخوانید:

.

منبع: macrumors

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر