;
coinex

کاهش واردات خودرو به کشور تا 70 درصد؛ علت چیست؟

آمار منتشر شده توسط گمرک نشان از کاهش واردات خودرو تا 70 درصد دارد. در دو ماه اول سال‌جاری تنها سه هزار خودرو وارد کشور شده است.

به گزارش تکراتو، واردات خودرو به کشور در این دو ماه ابتدای سال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 70 درصد کاهش داشته است. براساس آمار گمرک، در فروردین سال‌جاری یک هزار و ۳۴ دستگاه خودرو وارد کشور شده که این آمار کاهش ۷۳ درصدی واردات خودرو نسبت به مدت مشابه در سال گذشته را نشان می‌دهد.

کاهش واردات خودرو به کشور تا 70 درصد

در اردیبهشت ماه یک هزار و ۹۶۶ دستگاه خودرو وارد گمرک کشور شد که مجموع این دو ماه نشان از کاهش ۷۰ درصدی واردات نسبت به مدت مشابه سال گذشته دارد. براساس آمار گمرک ارزش خودروهای وارداتی در نخستین ماه سال ۹۷ به ۲۳ میلیون و ۶۵۱ هزار دلار رسید که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر ارزش ۷۷ درصد کاهش داشته است. براساس این گزارش در ۱۲ ماه سال ۹۶ نیز تعداد ۷۰‌ هزار و ۷۵ دستگاه خودرو به ارزش یک میلیارد و ۸۳۸ میلیون و ۸۵۱ هزار دلار به کشور وارد شده است.

در این دو ماه کاهش واردات خودرو اتفاق افتاد اما واردات قطعه تغییرات محسوسی نداشته است. آخرین آمار تجارت خارجی کشور نیز نشان می‌دهد، از میان عمده‌ترین کالاهای وارداتی به کشور، واردات قطعات منفصله حجم قابل‌توجهی از واردات کالای غیر‌نفتی را به خود اختصاص داده است.

روند نزولی واردات خودرو به کشور در دو ماه گذشته، نشان از تحقق برنامه‌های دولت در راستای کاهش واردات دارد. سال گذشته با توقف ۶ ماهه ثبت‌سفارش و به‌دنبال آن ابلاغ دستورالعمل واردات که تعرفه را ۳۰ درصد افزایش داد، روند کاهشی واردات قابل پیش‌بینی بود. این در شرایطی است که هم‌اکنون نیز با عدم‌تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی به وارد‌کنندگان خودرو، روند نزولی واردات بیش از گذشته پیش‌بینی می‌شود.

.

منبع: donya-e-eqtesad

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر