;
coinex

شیائومی می 8 Explorer Edition رسما معرفی شد

شیائومی می 8 Explorer Edition با ویژگی‌هایی خاص از جمله: اسکنر سه بعدی چهره، سنسور تشخیص اثر انگشت تلفیق شده با نمایشگر و بدنه‌ی پشتی شفاف به صورت رسمی معرفی شد؛ در ادامه با تکراتو همراه باشید تا بیشتر با این محصول آشنا شوید.

در مراسم معرفی هشتمین نسل از پرچمداران کمپانی شیائومی علاوه بر نسخه‌ی معمول این محصول یعنی شیائومی می 8 ، یک نسخه‌ی ویژه و پیشرفته‌تر از این دستگاه نیز با نام شیائومی می 8 Explorer Edition نیز رونمایی شد. به گفته‌ی این کمپانی این محصول برای اولین بار به تعدادی از برترین ویژگی‌ها و امکانات موجود در دنیای گوشی‌های هوشمند مجهز شده است.

شیائومی می 8 اکسپلورر ادیشن

می 8 اکسپلورر ادیشن اولین گوشی هوشمند اندرویدی مجهز به تشخیص چهره‌ی سه بعدی و همچنین اولین گوشی هوشمند جهان که به تکنولوژی GPS دوگانه مجهز شده است. همچنین این گوشی از یک سنسور تشخیص اثر انگشت تلفیق شده با نمایشگر نیز بهره می‌برد.

طراحی و نمایشگر

بخش پشتی بدنه‌ی شیائومی می 8 Explorer Edition از یک شیشه‌ی 2.5D نامرئی یا بی‌رنگ با لبه‌های خمیده ساخته شده است. نامرئی بودن این شیشه‌ به شما امکان می‌دهد اجزای درونی این گوشی هوشمند از جمله سیم پیچ جدید NFC، بافت جالب باتری این دستگاه و دیگر بخش‌های آن را ببینید که در نوع خود یک طراحی منحصر به فرد محسوب می‌شود. ابعاد این محصول 154.9×74.8×7.6 میلی‌متر بوده و 177 گرم وزن دارد؛ یعنی اندازه‌ی این گوشی مشابه طراحی سنتی محصولات 5.2 اینچی است.

شیائومی می 8 Explorer Edition

شیائومی می 8 Explorer Edition (اکسپلورر ادیشن) به یک نمایشگر 5.88 اینچی مجهز شده که کمی کوچک‌تر از نمایشگر 6.21 اینچی نسخه عادی شیائومی می 8 است. نسبت ابعاد این نمایشگر 18:7.9 بوده و رزولوشن آن نیز +FHD یا 2248×1080 پیکسل است.


بیشتر بخوانید: شیائومی می ۸ رونمایی شد؛ اسنپدراگون ۸۴۵ و دوربین دوگانه‌ی پیشرفته خودنمایی می‌کنند


نسبت نمایشگر به بدنه‌ی این دستگاه نیز 86.12 درصد اندازه‌گیری شده و این صفحه نمایش همچنین به ویژگی‌هایی از جمله محدوده‌ی رنگ P3-DCI ، نسبت کنتراست تصویر 60000:1 ، حداکثر روشنایی 600 نیت، پشتیبانی از محتوای HDR ، نمایشگر همیشه روشن و حالت محافظت از چشم نیز مجهز شده است.

بدنه ی شفاف شیائومی می 8 Explorer Edition

سنسور تشخیص اثر انگشت تلفیق شده با نمایشگر و اسکنر سه بعدی چهره

شیائومی می 8 اکسپلورر ادیشن به یک سنسور تشخیص اثر انگشت حساس به فشار تلفیق شده با نمایشگر مجهز است که به کاربران امکان می‌دهد تنها با لمس کردن نمایشگر بدون اینکه هیچ فشار اضافه‌ای وارد کنند، قفل دستگاه را باز کنند. کمپانی شیائومی مدعی شده این محصول اولین گوشی هوشمند جهان است که از تکنولوژی سنسور تشخیص اثر انگشت حساس به فشار تلفیق شده با نمایشگر بهره می‌برد.

سنسور اثر انگشت شیائومی می 8 Explorer Edition

همچنین مانند آیفون 10 ویژگی اسکنر سه بعدی تشخیص چهره به شیائومی می 8 Explorer Edition نیز افزوده شده و این سیستم درون بریدگی بالای نمایشگر دستگاه یا همان ناچ جای داده شده است. بریدگی ناچ بخش‌هایی شامل دوربین سلفی، سنسور مجاورت، سنسور تشخیص نور محیط، لنز مادون قرمز و پروژکتور نقطه‌ای را درون خود جای داده است.

ناچ شیائومی می 8 Explorer Edition

دوربین سلفی می 8 اکسپلورر ادیشن اطلاعات چهره‌ی کاربر را با آنالیز بیش 33000 نقطه‌ی نامرئی صورت ثبت می‌کند و یک نقشه از سه بعدی از چهره‌ی فرد تهیه می‌کند؛ همچنین لنز مادون قرمز نیز همزمان از یک عکس از چهره‌ی کاربر تهیه می‌کند و در نهایت هوش مصنوعی چیپست دستگاه با تلفیق این اطلاعات یک الگوی ریاضی تهیه کرده و سپس از این الگو برای تشخیص چهره‌ی کاربر و باز کردن قفل گوشی استفاده می‌کند؛ کمپانی شیائومی نیز مانند اپل ضریب نفوذپذیری این سیستم امنیتی را یک در میلیون ارزیابی کرده است.

تشخیص چهره سه بعدی شیائومی می 8 Explorer Edition

یکی دیگر از ویژگی‌های آیفون 10 اپل که در این محصول جدید شیائومی به کار گرفته شده، ایموجی‌های انیمیشنی است. به کمک هوش مصنوعی شیائومی می 8 Explorer Edition ، دوربین جلویی این دستگاه حرکت 52 عضله‌ی صورت را تشخیص داده و از این حرکات برای ساختن یک کاراکتر انیمیشنی متحرک استفاده می‌کند که قابلیت تقلید همزمان حالات چهره و صدای کاربر را دارد.

ایموچی انیمیشنی در شیائومی می 8 Explorer Edition

سخت ‌افزار

قلب تپنده‌ی شیائومی می 8 Explorer Edition نیز درست مانند نسخه‌ی عادی می 8، از چیپست پردازنده‌ی اسنپدراگون 845 همراه با یک موتور هوش مصنوعی مجزا تشکیل شده است. این پردازنده در کنار 8 گیگابایت حافظه‌ی رم و حافظه‌ی داخلی 128 گیگابایتی یک مجموعه‌ی قدرتمند سخت افزاری را تشکیل می‌دهند. انرژی مورد نیاز این مجموعه نیز از یک باتری 3000 میلی‌آمپری تامین می‌شود که به تکنولوژی شارژ سریع نسخه 4 نیز مجهز شده است. سیستم عامل پیش‌فرض این محصول نیز رابط کاربری MIUI 10 خواهد بود که بر پایه اندروید 8.1 اوریو تولید شده است.


بیشتر بخوانید: انتشار فهرست گوشی‌های هوشمند مجهز به اسنپدراگون ۸۴۵ در سال ۲۰۱۸


 دوربین و سایر ویژگی‌ها

دوربین دوگانه‌ی اصلی می 8 اکسپلورر ادیشن از یک لنز 12 مگاپیکسلی زاویه باز سونی با اندازه‌ی دیافراگم f/1.8 و سایز پیکسلی 1.4 میکرونی، به عنوان دوربین اصلی و یک لنز 12 مگاپیکسلی تله با اندازه‌ی دیافراگم f/2.4 و سایز پیکسلی 1 میکرون تشکیل شده است. این دوربین به تثبیت کننده‌ی نوری 4 جهته، زوم اپتیکال و فوکوس خودکار دوگانه مجهز شده است. همچنین هوش مصنوعی دستگاه به کمک ثبت تصاویر پرتره‌ی جذاب‌تر و عکاسی با کیفیت‌تر از مناظر مختلف خواهد آمد. می 8 Explorer Edition قابلیت فیلمبرداری با رزولوشن 4K و فیلمبرداری آهسته با سرعت 240 فریم در هر ثانیه را نیز دارد. شیائومی اعلام کرده که دوربین می 8 موفق شده امتیاز 105 را در بخش عکاسی از وب‌سایت DxOMark کسب کند.

دوربین دوگانه شیائومی می 8 Explorer Edition

دوربین سلفی شیائومی می 8 Explorer Edition

دوربین سلفی 20 مگاپیکسلی این محصول نیز که در بریدگی ناچ جای گرفته است علاوه بر تشخیص چهره سه بعدی از ویژگی زیبایی سه بعدی نیز بهره‌مند است. به علاوه این دوربین قابلیت تشخیص 10 نوع مختلف منظره به کمک هوش مصنوعی را دارد و از عکاسی HDR نیز پشتیبانی می‌کند.

امکانات مخابراتی و ارتباطی شیائومی می 8 Explorer Edition شامل پشتیبانی از 4G VoLTE ، دو سیم کارت همزمان فعال، بلوتوث نسخه 5.0 و پورت USB نوع C است. همچنین درست مانند نسخه‌‌ی عادی می 8 این نسخه پیشرفته از پرچمدار شیائومی نیز به GPS دوگانه مجهز شده که قابلیت مکان‌یابی دقیق‌تر را به این محصول نیز افزوده است.

GPS دوگانه شیائومی می 8 Explorer Edition

قیمت و زمان عرضه

شیائومی می 8 اکسپلورر ادیشن با 8 گیگابایت حافظه‌ی رم و 128 گیگابایت حافظه‌ی داخلی حدود 577 دلار آمریکا یا 3699 یوآن چین به فروش می‌رسد. کمپانی شیائومی تا این لحظه اطلاعی از زمان عرضه‌ی این محصول به بازار ارائه نکرده است.

 

بیشتر بخوانید:

شیائومی می ۸ اس ای با پردازشگر کوالکام اسنپدراگون ۷۱۰ و رم ۶ گیگابایتی رونمایی شد

 

منبع: gizmochina

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر