;
coinex

مایکروسافت ارزشی بیشتر از آلفابت دارد؛ رقابت برای تریلیون دلاری شدن

افزایش ارزش مایکروسافت باعث شد تا بتواند برای اولین بار از آلفابت پیشی بگیرد. در واقع جای این دو کمپانی با هم عوض شده است.

به گزارش تکراتو، به تازگی مشخص شده که شرکت مایکروسافت توانسته از لحاظ ارزش کلی در بازار به رقم ۷۵۳ میلیارد دلار برسد و کمپانی آلفابت را که ارزش آن ۷۳۹ میلیارد دلار است را پشت سر بگذارد.

افزایش ارزش مایکروسافت و پیشی گرفتن از آلفابت

دو کمپانی آلفابت و مایکروسافت جای خود را عوض کرده اند. اکنون مایکروسافت سومین شرکت با ارزش دنیا است و آلفابت در رتبه چهارم قرار گرفته است. البته اپل و آمازون هنوز در رتبه‌ی اول و دوم قرار دارند. این چهار کمپانی برتر در حال رقابت برای تبدیل شدن به اولین شرکت یک تریلیون دلاری دنیا هستند.

افزایش ارزش مایکروسافت

سال ها پیش همواره گوگل و مایکروسافت در رقابت بودند تا بتوانند جای خود را با هم عوض کنند اما از سال ۲۰۱۵ که گوگل تحت اختیار کمپانی آلفابت قرار گرفت فاصله آن با مایکروسافت زیاد شد. این دو کمپانی در زمینه‌هایی مختلف چون هوش مصنوعی، پردازش ابری و بازشناسی گفتار به صورت مستقیم با هم در رقابتند.

گوگل در جریان کنفرانس I/O امسال توانایی‌هایی به خصوص از دستیار مبتنی بر هوش مصنوعی خود رونمایی کرد و نشان داد که این دستیار می‌تواند ذهن مخاطب را بخواند و جملات نیمه‌کاره‌ی وی را به درستی پایان دهد.

در نقطه‌ی مقابل، مایکروسافت روی کسب و کار ابری خود تمرکز کرده و اعلام نموده که با سرمایه‌گذاری در این بخش قصد دارد ارزش خود را روز به روز افزایش دهد و به رویای تریلیون دلاری شدن، دست یابد.

.

منبع: businessinsider

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر