;
coinex

اتهام پرداخت رشوه و فساد سیستماتیک به کمپانی ZTE

هر روز بر مشکلات کمپانی ZTE افزوده می شود. اتهام پرداخت رشوه و فساد سیستماتیک مشکلات جدیدی است که این کمپانی با آن روبه روشده است.

به گزارش تکراتو، در حالی که تحریم های آمریکا باعث شد تا کمپانی ZTE کسب و کار خود را تعلیق کند، این شرکت با اتهام های سنگین جدیدی مواجه شده است. یکی از بزرگترین مجموعه های رسانه ای اقیانوسیه به نام Fairfax Media ادعا کرده که اسنادی در دست دارد که مربوط به اتهام پرداخت رشوه و فساد سیستماتیک این کمپانی است.


بیشتر بخوانید: پیشنهادات ترامپ برای رفع تحریم های ZTE به کنگره ارائه شد


اتهام پرداخت رشوه به کمپانی ZTE

اسناد مربوط به اتهام پرداخت رشوه کمپانی ZTE توسط  رقبای نامشخص این کمپانی به دادگاه ارائه شده است. بر اساس این اسناد، کمپانی ZTE برای برخورداری از موقعیت بهتر نسبت به رقبای خود در برخی کشورها ده ها میلیون دلار رشوه پرداخت کرده است. یکی از اتهامات پرداخت رشوه به رییس جمهور سابق لیبریا است.

همچنین از کمپانی ساکن شنژن نیز به عنوان یکی از بازوهای وزارت هوافضای چین نام برده شده که به ماموران اطلاعاتی این کشور اجازه داده بدون استفاده از روادید دیپلماتیک و در قالب مهندس، تاجر و دانشمند به کشورهای دیگر وارد شده و اقدام به جاسوسی کنند.

کمپانی ZTE به کدام کشورها رشوه داده است؟

براساس اسناد موجود، کمپانی ZTE به کشورهایی چون میانمار، فیلیپین، نیجریه، کنیا، زامبیا و لیبریا رشوه داده تا بتواند موقعیت خود را در آنجا تحکیم کند. دو نفر از مسئولان اجرایی مخابراتی در لیبریا نیز این موضوع را تایید کردند.

کمپانی ZTE اتهام پرداخت رشوه و فساد را که مربوط به این کمپانی است، به کلی رد کرده است.

.

منبع: android headlines

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر