;
coinex

مشکلات تولید خودرو و قطعه بعد از نوسانات نرخ ارز

مشکلات تولید خودرو و قطعه بعد از نوسانات و افزایش نرخ ارز، افزایش یافته است. رییس سابق انجمن سازندگان قطعات در این مورد هشدار داد.

به گزارش تکراتو، رضا رضایی اعلام کرد که اگر ارز 4200 تومانی در اختیار قطعه ‌سازان قرار نگیرد، تولید قطعه و در نتیجه خودرو دچار مشکل خواهد شد. وی ادامه داد که روند اداری تخصیص ارز به قطعه‌سازان در جریان است اما پرداخت آن به خوبی عملیاتی نشده و تخصیص ارز روان نیست. وی این تاخیر در اختصاص ارز را عامل بروز مشکل اعلام کرد.


بیشتر بخوانید: بیشتر بخوانید: مخالفت وزیر صنعت با کاهش ۱۰ درصدی سالانه تعرفه واردات خودرو


بررسی مشکلات تولید خودرو و قطعه

رضایی با بیان اینکه تاکنون تعداد کمی از قطعه‌سازان موفق به دریافت ارز ۴۲۰۰ تومانی شده‌اند، تاکید کرد که اگرچه فعلا انبار قطعه‌سازان موجودی دارد و چندان روی تولید تاثیر نگذاشته است اما اگر مشکلات تامین ارز برطرف نشود در چند ماه آینده مشکلاتی به وجود خواهد آمد.

رییس سابق انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌های خودرو ادامه داد که در این شرایط بهترین کار این است که دولت تمهیداتی در نظر بگیرد و فرایند تخصیص ارز به قطعه‌سازان و دیگر واحدهای تولیدی را سرعت دهد.

 

بیشتر بخوانید:

.

منبع: iranjib

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر