;
coinex

آیا پژو برای ادامه کار با ایران قادر به دور زدن تحریم ها خواهد بود؟

دبیر انجمن قطعه‌سازان اعلام کرد که اگر پژو مجاب شود تولید و تامین قطعات را به ایرانی‌ها واگذار کند، دور زدن تحریم ها برای آنها آسان خواهد بود.

به گزارش تکراتو، دبیر انجمن قطعه سازان اعلام کرد که پژو قادر به دور زدن تحریم ها خواهد بود و فرانسوی‌ها مایلند که با ایران کار کنند. مازیار بیگلو به خروج آمریکا از برجام اشاره کرد و به بررسی سرنوشت قراردادهای خودرویی ایران با فرانسوی‌ها پرداخت.


بیشتر بخوانید: افزایش قیمت محصولات ایران خودرو تا ۴۰ درصد


به گفته وی خودروسازان فرانسوی طی اعلامیه‌ای به خودروسازان و قطعه‌سازان اعلام کرده‌اند که سیاست‌های خود را در ایران تغییر نخواهند داد و همچنان تصمیم دارند تا با خودروسازان ایرانی کار کنند. وی ادامه داد که خودروسازان فرانسوی اعلام کرده اند که بخوبی می دانند که اگر قصد ماندن در ایران را داشته باشند باید با مشکلات تحریم و محدودیت‌های بانک‌های بین‌المللی که وصل به آمریکا هستند، دست و پنجه نرم کنند.


بیشتر بخوانید: بیشتر بخوانید: مخالفت وزیر صنعت با کاهش ۱۰ درصدی سالانه تعرفه واردات خودرو


دور زدن تحریم ها توسط پژو

دبیر انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌های خودرو در ادامه صحبت های خود در مورد دور زدن تحریم ها توسط پژو اضافه کرد که در این شرایط، بهتر است کارگروه‌هایی که وزارت صنعت، معدن و تجارت و بانک مرکزی برای مقابله با تحریم‌ها شکل داده‌اند، راهکارهای مناسب را پیدا کرده و پیش روی خودروسازان فرانسوی قرار دهند.

وی ادامه داد که خودروسازان خارجی با مذاکراتی که با آمریکا انجام می‌دهند ممکن است بتوانند بخشی از تحریم‌ها را به‌صورت کمرنگ اعمال کنند، اما به هر حال اگر پژو مجاب شود که سریع‌تر تولید و تامین قطعات را به قطعه‌سازان ایرانی واگذار کند، قادر به دور زدن تحریم ها خواهد بود.

وی در ادامه تاکید کرد که در هر صورت صنعت خودروی ایران متوقف نخواهد شد، همان‌طور که بحران سال ۹۱ هم در صنعت خودرو به لحاظ تحریم، منجر به توقف صنعت خودروی ایران نشد.

 

بیشتر بخوانید:

.

منبع: donya-e-eqtesad

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر