;
coinex

بروزرسانی واچ او اس 5 با قابلیت‌های جدید برای کاربران ساعت‌های اپل واچ در راه است

کاربران اپل واچ (Apple Watch)، ساعت محبوب کوپرتینو، تا چند ماه دیگر بروزرسانی واچ او اس 5 (watchOS 5) را برای گجت‌های خود دریافت می‌کنند.

این آپدیت قرار است که ویژگی‌های جدیدی را برای تشخیص وضعیت سلامتی و الگوی ورزشی کاربر در اختیار او بگذارد. علاوه بر این، قابلیت نرم‌افزاری اپل واچ را به نحوی تنظیم کند که محتویات قابل نمایش بر روی آن مطابق با صفحه نمایش ساعت تنظیم شوند؛ درست مانند تغییری که بروزرسانی سیستم عامل iOS 12 برای کاربران آیفون و آیپد به ارمغان آورد.

بروزرسانی واچ او اس 5 شما را قادر می‌سازد تا دوستان خود را برای اجرای یک رقابت ورزشی هفت روزه به چالش بکشید. این سیستم عامل به حالت‌های تمرینی جدیدی برای انجام فعالیت‌های مرتبط با کوه نوردی و یوگا نیز مجهز شده است. کاربرانی هم که به ورزش دو علاقمند هستند می‌توانند از توانایی‌های بهبود یافته این ساعت در زمینه سنجش قدم‌های خود استفاده کنند.

در مجموع می‌توان گفت که برجسته‌ترین قابلیت این آپدیت در زمینه تشخیص وضعیت سلامتی و الگوی ورزشی کاربر قابلیت تشخیص خودکار تمرین‌های ورزشی آن است. این قابلیت زمانی که به طور خودکار در جریان بودن یک تمرین ورزشی را تشخیص می‌دهد، شما را تشویق می‌کند که آن تمرین را ادامه دهید. این قابلیت حتی وقتی که کاربر آن را در هنگام شروع فعالیت تمرینی خود فعال نکند هم به صورت خودکار فعال می‌شود.

بروزرسانی واچ او اس 5 یک راه جدید را نیز برای ارتباط برقرار کردن با سایر ساعت‌های اپل ارائه می‌کند تا کاربر بتواند همان طور که از یک بی‌سیم استفاده می‌کند از ساعت خود هم استفاده کند. برای استفاده از این قابلیت باید شاسی قرار گرفته در کنار ساعت را نگه دارید و پیام خود را بگویید تا مخاطبتان پیام شما را بشنود و سپس با دادن یک پیام صوتی به پیام دریافت شده از طرف شما پاسخ دهد.

آپدیت واچ او اس 5 با ارائه اطلاعات مرتبط با ضربان قلب کاربر، میانبرهایی برای بخش‌های جدید دستیار مجازی سیری (Siri) و نقشه‌ها و فعالیت‌های ورزشی مختلف دستیار مجازی سیری را نیز بهبود بخشیده است. به گفته اپل این بروزرسانی می‌تواند نرم‌افزارهای شرکت‌های ثالث را نیز پشتیبانی کند. سازنده مشهور آمریکایی همچنین کاربر را قادر ساخته است تا بدون نیاز به گفتن عبارت هی سیری (Hey Siri) و تنها از طریق بالا آوردن مچ دست خود این دستیار را فعال کند و با آن حرف بزند.

در بروزرسانی واچ او اس 5 اعلان‌ها هم به واسطه دریافت کردن ویژگی‌های جدیدی بهبود یافته‌اند از این رو شما می‌توانید راحت‌تر به پیام‌های خود پاسخ دهید یا آن‌ها را سازمان‌دهی کنید. اپل با توانمند‌سازی آپدیت سیستم عاملی جدیدش در پشتیبانی قابلیت جدید وب کیت (WebKit) همچنین کاربران اپل واچ را قادر ساخته است تا از طریق ساعت خود بعضی از صفحات اینترنتی را مشاهده کنند. این سازنده گفته است که آپدیت جدیدش صفحات قابل نمایش را مطابق با اندازه صفحه ساعت تغییر می‌دهد و آن‌ها را قادر می‌سازد تا فرامین لمسی مختلف کاربر را پشتیبانی کنند.

یک نرم افزار پادکستس (Podcasts) جدید، توانایی پخش آهنگ در پیش زمینه ساعت و یک مرکز کنترل (Control Center) قابل تنظیم از دیگر قابلیت‌های بروزرسانی واچ او اس 5 هستند. به واسطه این آپدیت نرم افزار اپل والت (Apple Wallet) هم می‌تواند مشخصات هویتی دانش آموزان را از چند دانشگاه مختلف پشتیبانی کند. سازنده مشهور آمریکایی چند ماه دیگر این بروزرسانی را برای اپل واچ‌های سری1، 2 و 3 منتشر می‌کند. این آپدیت، ساعت‌هایی را که در سال 2015 میلادی وارد بازار شدند، پشتیبانی نمی‌کند. کوپرتینو ساعت جدیدی را در کنفرانس خود رونمایی نکرد اما یک بند جدید و صفحه ساعت تنظیم شونده با آن را در معرض عموم گذاشت.

.

منبع: theverge

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر