;
coinex

بلک بری کی 2 با مشخصات رده‌بالا و دوربین دوگانه رسما معرفی شد

کمپانی TCL Mobile از گوشی بلک بری کی 2 (BlackBerry Key2) در نیویورک رونمایی کرد. این پرچمدار مجهز به صفحه کلید فیزیکی، با ویژگی‌های جدیدی همراه شده است.

در اخبار و تصاویر گذشته، اطلاعاتی درباره‌ی بلک بری کی 2 منتشر شده بود؛‌ اما باید گفت که این دستگاه بسیار زیباتر از گوشی بلک بری کی وان (BlackBerry KEYone) طراحی شده است.

مشخصات بلک بری کی تو

این گوشی هوشمند از صفحه نمایش 4.5 اینچی ال‌سی‌دی برخوردار شده که در نسبت صفحه نمایش به ابعاد 3:2 ساخته شده است. یک تراشه‌ی کوالکام اسنپدراگون 660 همراه با رم 6 گیگابایتی، قدرت بلک بری کی 2 را تامین می‌کنند. این اسمارت فون با حافظه‌ی داخلی 128 گیگابایتی عرضه می‌شود.

بلک بری کی 2 اولین گوشی این کمپانی است که به دوربین دوگانه مجهز می‌شود؛ اما امیدواریم که آخری نباشد. دو سنسور 12 مگاپیکسلی، یکی از نوع استاندارد و دیگری از نوع تله‌فوتو، تنظیمات این دوربین دوگانه را تشکیل می‌دهند. کاربران این گوشی‌ها می‌توانند عکس‌های پرتره‌ی زیبایی را ثبت کنند؛ علاوه بر این، قدرت زوم این دستگاه به گونه‌ای است که کیفیت و جزئیات تصویر را کاهش نمی‌دهد. یک دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی در بالای صفحه نمایش قرار دارد.

صفحه کلید بلک بری کی 2 با طراحی جدیدی همراه است. این کمپانی اعلام کرده است که دکمه‌های گوشی جدید، به اندازه‌ی 20 درصد از بلک بری کی وان بزرگ‌تر هستند. یک دکمه‌ی مجزا در این صفحه کلید طراحی شده که با نام Speed Key معرفی شده است.


بیشتر بخوانید: مقایسه وان پلاس ۶ و آیفون ۱۰ اپل [تماشا کنید]


اسپید کی به نوعی یک دکمه‌ی اجرایی محسوب می‌شود که با استفاده از آن می‌توان اپلیکیشن‌ها را با سرعت بیشتری تعویض کرد. برای مثال،‌ اگر اسپید کی را همراه با دکمه‌ی W فشار دهید،‌ اپلیکیشن واتساپ روی صفحه باز می‌شود؛ یا اگر این دکمه را همراه با کلید M فشار دهید، نقشه یا پیام‌ها را باز می‌کند. فشار دادن اسپید کی همراه با دکمه‌ی I، اپلیکیشن اینستاگرام را روی صفحه اجرا خواهد کرد.

دکمه‌ی Convenience اینبار در لبه‌ی سمت راستی دستگاه تعبیه شده که با ویژگی‌های جدیدی همراه است. این اپلیکیشن بسته به مودها یا حالت‌های دستگاه، اپلیکیشن‌های مورد نیاز را اجرا می‌کند؛ برای مثال، در هنگام مود رانندگی،‌ اپلیکیشن نقشه روی صفحه باز می‌شود. اسکنر اثرانگشت در بلک بری کی 2 در دکمه‌ی اسپیس یا فاصله‌ی کیبورد قرار گرفته است. تمامی صفحه کلید نیز همانند ترک‌پد عمل می‌کند.

بلک بری کی 2 از باتری 3500 میلی‌آمپر ساعتی برخوردار است که بنابر ادعای کمپانی، تا دو روز دوام می‌آورد. این موبایل به پورت یو‌اس‌بی نوع سی و جک هدفون استاندارد 3.5 میلی‌متری مجهز شده و از ان‌اف‌سی پشتیبانی می‌کند. اندروید 8.1 اوریو به صورت پیش‌فرض روی این موبایل اجرا می‌شود. بلک بری کی 2 همچنین از ویژگی‌های امنیتی DTEK بهره می‌برد. این کمپانی اعلام کرده بسته‌های امنیتی را هر ماهه در اختیار کاربران قرار می‌دهد؛ علاوه بر اینکه یکی از آپدیت‌های نسخه‌ی سیستم عامل را نیز منتشر خواهد کرد.

قیمت و عرضه‌ی بلک بری کی 2

این اسمارت فون در رنگ‌های مشکی و نقره‌ای در دسترس قرار می‌گیرد. پیش‌فروش کی 2 از ماه آینده در آمریکا، انگلیس، کانادا،‌ آلمان، چین، فرانسه و امارات آغاز می‌شود. این دستگاه هوشمند با قیمت اولیه‌ی 649 دلار به فروش خواهد رسید.

جدیدترین اخبار موبایل را با تکراتو دنبال کنید.

بیشتر بخوانید:

.

منبع: gizmochina

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر