;
coinex

وزیر اطلاعات: “تلگرام طلایی متعلق به جمهوری اسلامی است” ؛ پیام رسان وزارت ارشاد چیست؟

تلگرام طلایی متعلق به جمهوری اسلامی است. این جمله را وزیر اطلاعات در ضیافت افطاری اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی و نمایندگان مجلس عنوان کرد.

به گزارش تکراتو، حسن بیکی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اعلام کرد که وزیر اطلاعات در ضیافت افطاری اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی و جمعی از نمایندگان مجلس در مورد پیام رسان ها سخن گفته است.


بیشتر بخوانید: تلگرام طلایی یا طلگرام ؛ هر آنچه از این نسخه غیررسمی تلگرام می‌دانیم


تلگرام طلایی متعلق به ایران است!

وزیر اطلاعات در ضیافت افطاری اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی و جمعی از نمایندگان مجلس اعلام کرد که تلگرام طلایی متعلق به جمهوری اسلامی ایران است. همچنین گفته شده که این پیام رسان هم اکنون 25 میلیون عضو فعال دارد و به صورت قانونی در حال فعالیت است.


بیشتر بخوانید: مقایسه تلگرام طلایی و تلگرام ایکس ؛ نبردی میان نسخه رسمی و غیر رسمی تلگرام


رقابت تلگرام طلایی و سایر پیام رسان های داخلی

پیش از این صحبتی در مورد ایرانی بودن تلگرام طلایی نشده بود. دولت تلگرام را فیلتر کرد تا پیام رسان های داخلی مورد توجه مردم قرار گیرند و مردم از آنها استفاده کنند. پیام رسان های داخلی نیز در رقابتند تا هر کدام از آنها بتوانند با ارائه خدمات بهتر در صدر قرار گیرند.

اما نکته جالب اینکه پیش از فیلترینگ تلگرام، پیام رسان طلگرام نیز وجود داشت. یعنی ایران از مدت‌ها پیش ارائه پیام رسانی با ویژگی های تلگرام را زیر سر داشته است و اکنون اعلام کرده که این پیام رسان همان تلگرام طلایی است. البته شواهد دیگری نیز برای اثبات این موضوع وجود دارد.

یکی دیگر از چیزهایی که باعث شد تا برای ما در تکراتو سوال ایجاد کند، حذف تلگرام فارسی از کافه بازار و عدم برخورد مشابه با نسخه‌های دیگری همچون هاتگرام و تلگرام طلایی بود. مطلب زیر در این رابطه بیشتر توضیح می‌دهد


بیشتر بخوانید : حذف تلگرام  فارسی از کافه بازار ؛ وضعیت نامعلوم هاتگرام و طلگرام


رونمایی از یک پیام رسان جدید با قابلیت های تلگرام در ایران

رئیس مرکز رسانه‌های دیجیتال وزارت ارشاد در دی‌ ماه سال گذشته به فارس اعلام کرده بود که قرار است در روزهای آینده از یک پیام‌رسان ایرانی با قابلیت‌های تلگرام رونمایی شود. او به این نکته نیز اشاره کرده بود که در این پیام رسان، همه امکانات استفاده از ربات‌های تلگرامی وجود دارد.

رئیس مرکز رسانه دیجیتال وزارت ارشاد در آن زمان تصریح کرد که تا چند روز دیگر خبری در مورد یک شبکه اجتماعی بومی که کدنویسی آن در داخل صورت گرفته و شبیه تلگرام است منتشر خواهد شد. وی تاکید کرد که دقیقا کیفیت و سرعت و دیتای این شبکه اجتماعی بومی که قرار است به زودی رونمایی شود، شبیه تلگرام است و حدود 1.5 سال است که تعداد زیادی از کارشناسان برای راه‌اندازی این شبکه اجتماعی در تلاشند.


بیشتر بخوانید : پیام رسان ایتا یک کپی محض از تلگرام ؛ چشم حمایت از کالای ایرانی روشن!


با بررسی صحبت های وزیر اطلاعات در مورد ایرانی بودن تلگرام طلایی و متعلق بودن آن به جمهوری اسلامی و همچنین صحبت های رئیس مرکز رسانه دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در مورد رونمایی از یک پیام رسان بومی جدید، به نظر می رسد که پیام رسان مورد نظر وزارت ارشاد، همان تلگرام طلایی باشد؛ البته در تماسی که با روابط عمومی وزارت ارشاد و فرهنگ اسلامی داشتیم، این خبر نه تایید شد و نه تکذیب!

آیا تلگرام طلایی همان پیام رسانی است که وزارت ارشاد قرار بود پیش از این معرفی کند و یا شاید این هاتگرام است که به درخواست این وزارتخانه ساخته شده است؟ به خصوص، با توجه به اینکه هر دو پیام رسان متعلق به یک تیم توسعه دهنده به نام “راهکار سرزمین هوشمند” هستند.

شما چگونه فکر می‌کنید؟

.

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (2 نظر)

    بنظرم پیام رسانی که وزارت ارشاد در جشنواره رسانه های دیجیتال سال پیش اعلام کرد و قولش رو داد، پیام رسان ایتا هستش که هم اکنون در حال سرویس دهی هستش.

    و در مورد حذف نشدن طلگرام(تلگرام طلایی) هم احتمالن بدلیل مشخص بودن هویت توسعه دهنده‌ش(راهکار سرزمین هوشمند) بوده و الباقی که حذف شدن هویت مشخصی نداشتن!

    پاسخ

    این یک کلاینت فارسی ساخته باشه _ اونم با توجه به متن باز بودن تلگرام – و دقیقا همان خدمات سرورهای تلگرام رو بده که هنر نیست. ضمن اینکه با توجه به فیلترکردن هرگونه دسترسی به تلگرام، این کار دورزدن قانون و کاملا غیرقانونی است.

    پاسخ