;
coinex

تلگرام طلایی یا طلگرام ؛ هر آنچه از این نسخه غیررسمی تلگرام می‌دانیم

تلگرام طلایی یا طلگرام یکی از نسخه‌های غیررسمی تلگرام است که پس از فیلتر شدن این پیام‌رسان محبوب، گسترش قابل توجه‌ای در میان کاربران ایرانی داشته است.

شاید تلگرام مشهورترین نرم‌افزار متن باز (Open Source) در میان کاربران ایرانی باشد. عمده نرم‌افزار‌های متن ‌باز این فرصت‌ را در اختیار سایر برنامه نویسان می‌گذارند تا با تغییر نسخه اصلی و ایجاد تغییرات دلخواه در برنامه، اشکالات نسخه اصلی را رفع و به توسعه آن کمک کنند. فلسفه وجود نرم‌افزار‌های متن باز نیز همین است. گاهی سرویس‌هایی که نسخه‌های متن‌باز اپلیکیشن خود را منتشر می‌کنند، از تغییراتی که برنامه نویسان ایجاد کرده‌اند برای انتشار نسخه‌های رسمی بعدی ایده‌برداری می‌کنند.

مطابق آمار قبلی منتشر شده، حدود ۸۰ درصد از کاربران تلگرام را ایرانی‌ها تشکیل می‌دهند. بر اساس این تحقیق که فرهنگسرای رسانه و شبکه‌های اجتماعی مجری آن بوده است، حدود ۵۳ درصد از مردم روزانه بین ۵ تا ۹ ساعت از وقت خود را در شبکه‌های اجتماعی می‌گذرانند. به دلیل استفاده زیاد ایرانیان از این پیام رسان ایرانی، نسخه‌های غیررسمی بسیاری از آن منتشر شده است.

موبوگرام، تلگرام طلایی، صورتی و بسیاری دیگر از جمله نسخه‌های غیر رسمی تلگرام هستند که بعضا قابلیت‌های درخور توجه‌ به آنها افزوده شده است. در این نوشتار، تکراتو نگاهی خواهد انداخت به یکی از مطرح‌ترین نسخه‌های غیر رسمی تلگرام به نام تلگرام طلایی که با نام طلگرام نیز شهرت یافته است.

بررسی پیام‌رسان تلگرام طلایی یا طلگرام ؛ یک نسخه غیر رسمی اما کاربردی

رابط کاربری تلگرام طلایی مانند سایر نسخه‌های غیررسمی تلگرام تغییرات چندان زیادی نسبت به نسخه اصلی تلگرام ندارند. تلگرام طلایی را می‌توانید از کافه بازار یا سیب‌اپ دانلود و نصب کنید. پس از راه‌اندازی اپلیکیشن، در بدو ورود نکته‌ای جالب به چشم می‌خورد. امکان استفاده از زبان فارسی برای منو و سایر نوشته‌های رابط کاربری در تلگرام طلایی وجود دارد.

تلگرام طلایی
تلگرام طلایی این امکان را برای کاربران خود مهیا می‌کند تا از زبان فارسی برای محیط کاربری و منو‌ها خود استفاده کنند. (اعتبار : تکراتو)

پس فعال‌سازی با استفاده از شماره تلفن همراه، صفحه نخست تلگرام طلایی باز خواهد شد. شش تب جدید در این پیام رسان به نسبت نسخه اصلی تلگرام افزوده شده است که با استفاده از آن می توان چت‌های خصوصی (Private Chat)، گروه‌های معمولی، سوپر‌گروه‌ها، کانال‌ها را دسته‌بندی کرد. در تب اول همه کانال‌ها و گروه‌ها مشابه تلگرام وجود‌ دارد. همچنین در آخرین تب می‌توانید، چت، گروه و یا کانال مورد علاقه خود را جدا کنید. این قابلیتی است که در موبوگرام، نسخه غیررسمی دیگر تلگرام، نیر وجود دارد.

تلگرام طلایی
امکان جدا کردن چت‌ها، کانال‌ها و گروه‌ها دیگر قابلیتی است که در تلگرام طلایی گنجانده شده است. به علاوه کاربران می‌توانند چت، کانال یا گروه‌های مورد علاقه خود را در بخشی جداگانه دسته بندی کنند. (اعتبار : تکراتو)

در پایین صفحه، سه گزینه وجود دارد که امکانات جالبی و کاربردی را در پیش روی کاربر قرار می‌دهد. گزینه اول تلگرام، دومی داغ‌ترین‌‌ها و سومی جستجو در کانال‌ها. در ادامه موارد دو و سه را به طور خلاصه بررسی می‌کنیم.

داغ‌ترین‌ها : در این بخش‌ پربازدید‌ترین پست‌های تلگرام را فارغ‌ از اینکه شما کانال مربوط به آنها را دنبال می‌کنید و یا عضو گروه مرتبط هستید یا خیر، به شما نمایش می‌دهد. با انتخاب این گزینه صفحه‌ای باز خواهد شد مانند تب جستجو در اینستاگرام (که پست‌های محبوب را از سراسر اینستاگرام فهرست می‌کند). این امکان وجود دارد که پست‌ها را بر اساس نوع محتوا مشاهده کرد. برای این کار 5 گزینه پیش روی شما خواهد بود:

  1. ویدیو
  2. عکس
  3. متن
  4. گیف
  5. موزیک
تلگرام طلایی
داغ‌ترین‌ها، عنوان بخشی است که در جدیدترین آپدیت تلگرام طلایی به آن افزوده شده است. در این قسمت داغ‌ترین اخبار و پربازدیدترین مطالب جای‌جای تلگرام و بعضا حتی دیده شده از اینستاگرام، جمع آوری می‌شود. (اعتبار : تکراتو)

جستجو در کانال‌ها : با استفاده از این گزینه می‌توانید عبارت مورد نظر خود را در میان کانال‌های تلگرام جستجو کنید. این قابلیت بسیار کاربردی است، چرا که نه تنها کانال‌هایی را که شما در آن حضور دارید، بلکه تمامی کانال‌ها موجود در تلگرام را مورد جستجو قرار خواهد داد. مطابق آنچه گفته شده است، این جستجو در بین بیش از یک میلیون کانال و بیش از یک و نیم میلیارد پست تلگرامی انجام خواهد گرفت. البته این جستجو مدت زمان تقریبا طولانی صرف خواهد کرد.

تلگرام طلایی
جستجوی در میان کانال‌ها یک قابلیت منحصر به فرد دیگر است که در تلگرام طلایی، این نسخه غیررسمی تلگرام، افزوده شده است. کاربرانی در این قسمت نه تنها در کانال‌هایی که عضو آن هستند، بلکه در میان تمامی کانال‌های موجود در تلگرام مزالب مورد نظر خود را جستجو می‌کنند. (اعتبار : تکراتو)

امکانات افزوده شده در تلگرام طلایی

مانند سایر نسخه‌های غیررسمی تلگرام، امکانات افزوده‌ شده‌‌ای درتلگرام طلایی نیز وجود دارد که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت.

چت‌ها، گروه‌ها و کانال‌ها : درست مانند تلگرام امکان ارسال ایموجی، استیکر و گیف وجود دارد. یک امکان افزوده شده دیگر قابلیت “رفتن به اولین پیام” در گفتگو‌های خصوصی و گروه‌هاست است. به علاوه کاربران می‌تواند در چت‌ها خصوصی و گروه‌ها تمام تاریخچه گفتگو را حذف کنند. امکان ساخت کانال، گروه، چت محرمانه، پیام صوتی و تصویری از دیگر قابلیت‌های تلگرام طلایی است که بواسطه اتصال به سرور تلگرام مهیا شده است.

آیدی‌یاب : کاربران می‌توانند در منوی تلگرام طلایی با انتخاب گزینه “آیدی‌یاب” تنها با داشتن آی‌دی دوستان و آشنایان خود و بدون داشتن شماره موبایل آنها به دوستان خود دسترسی داشته باشند.

قالب‌دهی : کاربران می‌توانند با تغییر رنگ‌ها در داخل برنامه، قالب تلگرام مورد نظر خودشان را بوجود آورند. در بخش قالب‌دهی امکان ایجاد قالب جدید، انتخاب قالب پیش‌فرض و استفاده از رنگ‌های جدید برای قالب وجود دارد.

تلگرام طلایی
در بخش “آیدی یاب” کاربران می‌توانند بدون داشتن شماره تلفن همراه، دوستان و آشنایان خود را پیدا کنند. به علاوه با استفاده از امکان “قالب‌دهی” می‌توان ظاهر جدید به پیام‌رسان طلاگرام بخشید و آن را شخصی‌سازی کرد. (اعتبار : تکراتو)

در ادامه سایر قابلیت‌های موجود در تلگرام طلایی را فهرست کرده‌ایم. بسیاری از این تغییرات در بخش تنظیمات تلگرام طلایی موجود هستند.

  • نمایش کسانی که شماره موبایل شما را دارند
  • نمایش کاربران آنلاین
  • امکان انتخاب فونت
  • مرتب سازی تب‌ها
  • عدم نمایش نوتیفیکیشن در حالت مخفی
  • پشتیبانی از تاریخ خورشیدی و قالب ۲۴ ساعته علاوه‌بر پشتیبانی از زبان فارسی
  • حالت تبلت (در حال افقی ظاهر برنامه تغییر می‌کند)
  • انواع مختلف فوروارد : چندگانه، با ویرایش، بدون نقل قول و متن
  • مشخص شدن مخاطبین دو طرفه
  • رمز‌گزاری چت‌های خصوصی
  • نمایش آخرین بازدید مخاطب با یک آیکون رنگی
  • ترک گروه با امکان بازگشت و بدون متوجه شدن سایرین
  • کپی متن عکس‌ها، ویدیو‌ها و سایر فایل‌ها دارای زیرنویس
  • استفاده از سیستم مدیریت دانلود اختصاصی
  • خواندن یک‌حای پیام‌های همه چت‌ها و گروه‌ها
  • امکان ارسال نقاشی برای دیگران

آیا تلگرام طلایی امن است ؟

همان‌قدر که برنامه نویسان امکان تغییر و پی بردن به نقص‌های اپلیکیشن‌های متن‌باز را دارند، هکر‌ها نیز از چنین توانایی برخوردار هستند. هکرها می‌توانند بدافزار‌ها و سایر سرویس‌های جانبی را در اپلیکیشن‌ها مختلف اضافه کنند و در اختیار مخاطبان عام قرار دهند. برخی از بدافزارهای منتشر شده توسط هکرهای کلاه‌سیاه، شباهت بسیار زیادی با نسخه اصلی تلگرام دارند. حتی درمواردی نسخه ویرایش شده و حجم فایل نیز عینا شبیه به فایل APK تلگرام بوده است.


بیشتر بخوانید : امنیت پیام رسان های داخلی ؛ آیا پیام رسان های بومی مشکل امنیتی دارند؟


اما پس از اجرای فیلترینگ تلگرام در ایران، کاربران بسیاری به سمت استفاده از نسخه‌های غیررسمی آن روی آوردند. یکی از این نسخه‌های غیر رسمی که محبوبیت زیادی دارد، تلگرام طلایی است. به نظر می‌رسد تلگرام طلایی توسط تعدادی از برنامه نویسان ایرانی شکل گرفته باشد تا قابلیت‌های بیشتری را به نسخه اصلی تلگرام اضافه کند. با این وجود تکراتو نمی‌تواند وجود بدافزار‌ها یا جاسوس‌افزار‌ها را در این نسخه غیررسمی تلگرام تایید و یا رد کند.

در مجموع پیام‌رسان تلگرام طلایی یک نسخه غیررسمی خوب از تلگرام است که قابلیت‌های منحصر به فردی دارد. از دسته‌بندی کانال‌ها و آیدی‌یاب گرفته تا نمایش‌ کاربران آنلاین و ترک گروه بدون بازگشت. شاید همین موارد بودند که پس از فیلتر شدن تلگرام بسیاری را به سوی استفاده از تلگرام طلایی یا طلگرام سوق داد.

بیشتر بخوانید :

.

منبع : Techrato

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (48 نظر)

    سلام سوالی دارم، یه نفر آخرین بازدیدش within a month هست اما پیامی که فرستادم رو به تازگی خونده، آیا این قابلیت طلاگرام هست؟ یا مشکلی برای تلگرام من که نسخه اصلی هست پیش اومده؟

    پاسخ

    سلام.
    در تگلرام طلا این نقطه ی نارنجی رنگ کنار عکس پروفایل افراد به چه معنی است؟
    که گاهی خاکستری و گاهی در مواقع آنلاین بود سبز میشود .
    من رنگ نارنجی رو نمیدونم برای چیه و رنگ خاکستری برای چیه؟!!

    پاسخ

    چرا دانلود نمیشه
    …………

    پاسخ