;
coinex

روشی متفاوت برای اندازه گیری فشار خون در اپل واچ

اندازه گیری فشار خون یک قابلیت استاندارد برای همه پوشیدنی های هوشمند است، اما اپل واچ به تازگی روشی متفاوت برای اندازه گیری فشار خون ارائه کرده است.

به گزارش تکراتو، همه پوشیدنی های هوشمند و ردیاب های سلامتی قابلیت اندازه گیری فشار خون را دارند ولی هر تولید کننده تکنولوژی خاص خود را برای این اندازه گیری دارد.

اپل واچ و روش متفاوت آن برای اندازه گیری فشار خون

در اپل واچ سنسورهای تابشی برای تشخیص شدت جریان خون در رگ های مچ دست کاربر وجود دارد. اما جدیدا پتنتی از اپل منتشر شده که روشی کاملاً متفاوت برای اندازه گیری فشار خون دارد. براساس این پتنت گجتی دور مچ دست کاربر بسته شده و ظاهراً تنها برای اندازه گیری فشار خون به کار می رود.

روشی متفاوت برای اندازه گیری فشار خون

براساس اطلاعات پتنت، در بخش زیرین دستگاه که با پوست دست کاربر در ارتباط است سلول های بسیار کوچکی تعبیه شده که دیواره آنها قابلیت ارتجاعی داشته و بیشتر شبیه ایربگ های بسیار کوچک هستند. این ایربگ ها به مقدار مشخصی متورم شده تا بتوانند حرکات پوست در اثر عبور پالس های جریان خون که با ضربان قلب همزمان هستند را دریافت کنند. درون هرکدام از این ایربگ ها هم یک سنسور حضور دارد تا بتوانند تغییرات فشار در درون محفظه را اندازه گیری نماید.

در این پتنت همچنین در مورد نحوه تعیین فشار لازم درون سلول ها نیز توضیحاتی داده شده است. این سیلندر سبب می شود که در عین داشتن اندازه گیری دقیق، فشاری آزار دهنده به مچ دست یا پای کاربر وارد نشود.

البته به نظر می رسد که این ایده مطرح شده موفق نشود بنابراین بهتر است اپل در کنار ساعت هوشمند خود یک پوشیدنی سلامت محور نیز به سبد محصولاتش اضافه کند.

.

منبع: uspto

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر