;
coinex

افزایش تولید انواع خودرو در اردیبهشت ماه تا ۳۹.۸ درصد

تولید انواع خودرو در اردیبهشت ماه سال جاری افزایش یافته است. میزان افزایش تولید انواع خودرو در اردیبهشت 39.8 درصد اعلام شده است.

به گزارش تکراتو، تولید انواع خودرو به صورت کلی از ۱۰۴ هزار و ۶۸۴ دستگاه در اردیبهشت ماه سال گذشته به ۱۴۶ هزار و ۳۰۷ دستگاه افزایش یافته است.


بیشتر بخوانید: نیمه مرداد زمان قطع همکاری هیوندای با کرمان موتور ؛ خروج هیوندای از ایران


بررسی میزان افزایش تولید انواع خودرو

تولید انواع سواری با افزایش ۴۰.۲ درصدی همراه بوده و از ۹۸ هزار و ۴۰۶ دستگاه در اردیبهشت ماه ۱۳۹۶ به ۱۳۷ هزار و ۹۴۹ دستگاه در اردیبهشت ماه 1397 رسیده است. تولید انواع ون ثابت مانده و ۷۸ دستگاه از این محصول تولید شده است. تعداد تولید شده از این محصول سال گذشته نیز همین تعداد بود.

تولید انواع وانت ۳۵.۶ درصد افزایش یافته و از ۴۸۱۰ دستگاه در اردیبهشت ماه ۱۳۹۶ به ۶۵۲۳ دستگاه افزایش یافته است. تولید مینی‌بوس و میدل‌باس نیز با رشد ۱۳۵.۸ درصدی همراه بوده و از ۸۱ دستگاه در اردیبهشت ماه سال گذشته به ۱۹۱ دستگاه رسیده است.


بیشتر بخوانید: آیا خروج هیوندای از ایران حقیقت دارد؟


در این بین تولید انواع اتوبوس نزولی بوده و با کاهش ۱۰.۳ درصدی همراه بوده است. تولید اتوبوس از ۱۰۷ دستگاه در اردیبهشت ماه ۱۳۹۶ به ۹۶ دستگاه کاهش یافته است.

تولید انواع کامیونت، کامیون و کشنده نیز افزایش یافته و با رشد ۲۲.۳ درصدی از ۱۲۰۲ دستگاه در اردیبهشت ماه سال گذشته به ۱۴۷۰ دستگاه افزایش یافت. در دو ماهه نخست امسال تولید انواع خودرو ۳۱.۱ درصد افزایش یافته و از ۱۷۲ هزار و ۸۶۴ دستگاه در دو ماهه نخست سال گذشته به ۲۲۶ هزار و ۵۸۴ دستگاه رسید.

 

بیشتر بخوانید:

.

منبع: isna

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر