;
coinex

فروش تکنولوژی های پیشرفته به کشورهای جهان اول توسط کره شمالی

پیش از این گفته می شد که کره شمالی کشوری است منزوی اما اکنون مشخص شده که در حال فروش تکنولوژی های پیشرفته به کشورهای جهان اول است.

به گزارش تکراتو، کره شمالی در حال ارائه خدمات مبتنی بر فناوری به سایر نقاط دنیا است. این امر می تواند خطری جدی تلقی شود. کره شمالی شبکه ای از شرکت های ارائه دهنده خدمات است که در خفا به فروش تکنولوژی های رمزگذاری و نرم افزاری برای اسکن اثر انگشت یا تشخیص چهره می پردازند.

فروش تکنولوژی های پیشرفته توسط کره شمالی

فروش محصولات پیشرفته توسط این کشور در راستای دستیابی به درآمدهای خارجی است تا به این ترتیب بر تحریم های اعمال شده بر این کشور غلبه شود. با این حال این موضوع هم توانسته نگرانی های امنیتی ایجاد کند.

سازمان غیر دولتی مرکز جیمز مارتین که به مبارزه با سلاح های کشتار جمعی می پردازد، در گزارشی به این موضوع پرداخته که چگونه شرکت های کره شمالی با استفاده از تسهیل کننده های خارجی به خوبی در زمینه مخفی کردن فعالیت هایشان ماهر شده اند و توانسته اند خود را به جای روس ها، چینی ها یا کشورهای جنوب آسیا جا زده و مشتری های از همه جا بی خبر را فریب دهند.

فروش تکنولوژی های پیشرفته به کشورهای جهان اول

به عنوان نمونه به شرکت منحل شده مالزیایی اشاره شده که خدمات خود را به 14 کشور از جمله انگلستان ارائه می کرده است. این کمپانی از شرکت های تابعه Glocom بوده که شرکتی دفاعی است. در سال 2017 سازمان ملل فاش کرده بود که Glocom توسط آژانس اطلاعاتی کره شمالی کنترل می شود.

در حالی که به نظر می رسید Glocom تجهیزات سفارشی را به سازمان های نظامی و شبه نظامی می فروشد، ولی کمپانی ادنت مجموعه ای از محصولات و خدمات مبتنی بر فناوری اطلاعات شامل وی پی ان، سرویس های رمزگذاری، اپلیکیشن ها، طراحی وبسایت و کلید های امنیتی USB  را تبلیغ می کرده است.

این وبسیات که اکنون اطلاعات آرشیو شده آن به جا مانده ادعا کرده بود که فناوری های پایه ای از جمله روش های احراز هویت بیومتریک مبتنی بر اثر انگشت، اثر کف دست یا تشخیص چهره و راهکارهای مبتنی بر هوش مصنوعی را ارائه می دهد. همچنین چین، روسیه، فرانسه کانادا و آلمان در لیست دریافت کنندگان محصولات آن به چشم می خورند.

گزارش اخیر همچنین به Aprokgang Technology Company  اشاره کرده که شرکتی مطرح در حوزه فناوری اطلاعات کره شمالی است و محصولاتش در زمینه فناوری اطلاعات در حوزه بیومتریک به کشورهایی از جمله روسیه، چین، جنوب شرق آسیا و آفریقا گسترش یافته است.

گزارش مورد بحث در نهایت این گونه نتیجه گیری می کند که فعالیت های کره شمالی در زمینه فناوری اطلاعات یک تهدید امنیتی است که به اشتباه کم اهمیت در نظر گرفته شده اند. این موضوع پتانسیل کره شمالی در زمینه بهره برداری از آن برای فعالیت های سایبری را نشان می دهد. آن طور که برگر در گزارش خود اشاره کرده می توان این گونه تصور کرد که در ترکیه در حال رانندگی هستید و پلاک خودروی شما توسط نرم افزاری توسعه داده شده توسط کره شمالی خوانده می شود، یا حتی شاید الگوریتم های کره شمالی می توانند با زنجیره تأمین تولید کنندگان بزرگ محصولات حسگر اثر انگشت در آسیا یکپارچه شوند.

با این حال روشی که حکومت این کشور در پیش گرفته می تواند درآمدهای غیر مستقیمی را در شرایط تحریم برایش حاصل کند.

.

منبع: The Telegraph

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر