;
coinex

مراسم افتتاحیه جام جهانی 2018 و تماشای پخش زنده آن؛ آغاز جام جهانی فوتبال به سبک روسی

مراسم افتتاحیه جام جهانی 2018 روسیه تا ساعاتی دیگر، آغاز خواهد شد. بزرگترین رویداد ورزشی جهان که میلیون‌ها بیننده دارد. این مطلب همه چیز درباره مراسم آغازین جام جهانی فوتبال در مسکو است و به شما نشان می‌دهد که از چه راه‌هایی می‌توان پخش زنده آن را تماشا کرد.

تا ساعاتی دیگر، بزرگترین رویداد ورزشی جهان در پایتخت روسیه، مسکو، رقم خواهد خورد. روسها در برگزاری مراسمات شادی، خساستی از خود نشان نمی‌دهند، مخصوصا در جایی که پای وطن پرستی به سبک روسی در میان باشد. هرچند برنامه افتتاحیه جام جهانی فوتبال 2018 تقریبا مشخص شده است، اما روس‌ها در سرزمین خود، همواره شگفتی می‌آفرینند.مکان های دیدنی مسکوبه هر حال، برای هر فوتبال دوستی تماشای جام جهانی از نان شب هم واجب‌تر است! در هر دوره از جام جهانی فوتبال چند روز بسیار خاص وجود دارد که یکی از آنها، روز برگزاری مراسم افتتاحیه جام جهانی است.


بیشتر بخوانید: جام جهانی فوتبال در ورزشگاه آزادی!


مسکو، سومین سیستم حمل و نقل زیر زمینی پیچیده دنیا را دارد. این شهر با داشتن 12.3 میلیون نفر جمعیت در هنگام برگزاری جام جهانی از حدود 130 کشور، بازدید کننده خواهد داشت. مسکو سالانه حدود 4 میلیون توریست را از سراسر دنیا به خود جذب می‌کند، این مساله نه تنها به لطف رستوران، هتل‌، سیستم گردشگری پیشرفته و… ممکن شده، بلکه این شهر دارای سه اثر ثبت شده در یونسکو از جمله کاخ کرملین و میدان سرخ است. این شهر در قرن 12 میلادی پایه گذاری شد.

مراسم افتتاحیه جام جهانی 2018 روسیه

جشن ویژه شروع جام جهانی روسیه در ورزشگاه لوژنیکی روسیه انجام خواهد شد. این ورزشگاه در سال 1956 ساخته شده است، اما تاکنون سه بار مورد بازسازی قرار گرفته است. رویدادهای ورزشی بسیار مهمی در این ورزشگاه انجام گرفته، اما برگزاری جام جهانی فوتبال در استادیوم 81000 نفری این ورزشگاه به طور کلی معنای متفاوتی به آن خواهد بخشید. علاوه بر افتتاحیه، لوژنیکی میزبان بازی فینال نیز خواهد بود.


بیشتر بخوانید: پیش بینی قهرمان جام جهانی ۲۰۱۸ با هوش مصنوعی پس از یک میلیون بار


مراسم افتتاحیه جام جهانی فوتبال 2018 روسیه رسما در ساعت 19 به وقت ایران آغاز خواهد شد -وب سایت رسمی فیفا، نیم ساعت پیش از آغاز بازی، زمان شروع افتتاحیه را ذکر کرده است.-  هرچند بنا به گزارش برخی وب سایت‌ها، این مراسم از دو ساعت قبل از بازی بین تیم‌های عربستان و روسیه شروع می‌شود. همزمان با شروع افتتاحیه جام جهانی روسیه، کنسرتی در میدان سرخ مشهور اجرا خواهد شد.رابی ویلیامز خواننده

اولین چهره‌ آشنایی که در جشن آغاز رقابت‌های جام جهانی خواهیم دید، رابی ویلیامز خواننده، ترانه‌سرا و… انگلیسی است. ویلیامز که در کودکی به فروشندگی می‌پرداخت و تجربه موفقی در دوران مدرسه و تحصیلات نداشت، امروز به عنوان اولین خواننده به اجرای ترانه در استادیوم لوژنیکی خواهد پرداخت. او در این باره چنین می‌گوید:

من در دوران حرفه‌ای کارم، تجربه‌ کارهای بزرگ بسیاری را داشته‌ام، اما اجرا در استادیوم پیش روی 80 هزار نفر و تماشای میلیون‌ها نفر به طور غیر مستقیم پیش  از شروع رقابت‌های جام جهانی، آرزوی کودکی من بود. ما قصد داریم، طرفداران فوتبال و موسیقی با هم جشن بگیرند، از شما دعوت می‌کنیم به روسیه بیایید، یا از طریق تلویزیون‌های خود در سراسر دنیا، کمی پیش از آغاز رقابت‌ها، شاهد برنامه هیجان انگیزی باشید، که هرگز  فراموش نخواهید کرد.

آهنگ جام جهانی فوتبالآیدا گاریفولینا خواننده سپورانو نیز به همراه ویلیامز به اجرا خواهد پرداخت. او که قومیتی تاتاری دارد، مسیر موفقیت را به صورت حرفه‌ای طی نموده است. مادر او از کودکی استعداد موسیقی وی را پرورش داد و آیدا پس از رسیدن به 18 سالگی به طور حرفه‌ای و از طرق دانشگاه‌های موسیقی و هنر وین به پرورش استعدادهای خود پرداخت. گاریفولینا با اینکه متولد 1366 است، اما به موفقیت‌های بسیار زیادی در سالهای اخیر دست پیدا کرده است. او درباره اجرایش چنین می‌گوید:

هرگز باور نمی‌کردم در وطن خود روسیه، به چنین اجرای مهمی دست بزنم. در 15 جولای نیز، پس از گذشت یک ماه از رقابت‌ها، برای کسانی که رویایشان تحقق یافته، دوباره به صحنه باز خواهم گشت.

جشن آغازین رقابت‌های جام جهانی روسیه با دوره‌های گذشته تفاوتی جدی دارد. در این دوره، تمرکز اصلی بر روی موسیقی و رقص است. به طوریکه در هنگام اجرای ترانه‌های ویژه افتتاحیه جام جهانی، حدودا 500 رقصنده، ژیمناست و… به هنرنمایی خواهند پرداخت. در این برنامه قرار است، تمام خصلت‌های برجسته روسی به صورت تئاتر موزیکال اغراق گونه‌ای، به نمایش گذاشته شود.افتتاحیه جام جهانی 2018

رونالدو لوئیز نازاریو ده لیما ملقب به رونالدو (برزیلی) نیز، کاپ جام جهانی را رونمایی خواهد کرد. رونالدو دو بار به همراه برزیل موفق به کسب قهرمانی جام جهانی شد. علاوه بر این، رونالدو سه بار به عنوان بهترین بازیکن سال از سوی فیفا برگزیده شد. بسیاری از کارشناسان رونالدو را نه تنها به عنوان بهترین بازیکن تاریخ، بلکه به عنوان تکنیکی‌ترین بازیکن می‌شناسند. رونالدو درباره جام جهانی روسیه چنین می‌گوید:

همواره روز آغازین جام جهانی از اهمیت فوق العاده‌ای برخوردار است. تمام هواداران و بازیکنان بالاخره روزی را که چهار سال برای آن منتظر بودند، جشن خواهند گرفت. این مساله برای میزبان از اهمیت فوق العاده‌ای برخوردار است، چراکه زحمات بسیاری که برای این لحظه کشیده‌اند، به ثمر خواهد نشست و کل جهان به کشور آن‌ها چشم خواهند دوخت. من هیجان خود را در چهار سال پیش، در کشور خود برزیل به خاطر دارم و از اینکه اینجا این هیجان را با شما قسمت می‌کنم، احساس شعف می‌کنم.

فلیکس میخائیلوف طراح اصلی مراسم افتتاحیه جام جهانی 2018 است. او در سال 1992 از دانشگاه هنر، موسیقی و تئاتر سنت پترزبورگ فارغ التحصیل گردید. در طول دوره فعالیت خود، به نویسندگی، کارگردانی و… پرداخته است. تمام جشن‌های مربوط به جام جهانی روسیه از جمله مراسم اختتامیه و فینال جام جهانی 2018 توسط وی کارگردانی می‌شوند.ورزشگاه افتتاحیه

اجرای موزیک زنده و هنرنمایی همزمان 500 نفر در استادیوم، ممکن است در ابتدای امر چندان سخت به نظر نیاید، اما زمانی که تمام دنیا به این صحنه چشم دوخته باشند، حتما سختی‌های خاص خود را به همراه دارد. با توجه به سختگیری خاص روس‌ها و علاقه شدید آن‌ها به قدرتنمایی در مراسمات عمومی، باید هماهنگی فوق العاده‌ای بین گروه‌های مختلف برقرار باشد. از این رو تماشای افتتاحیه را به همه شما توصیه می‌کنیم.


بیشتر بخوانید: ترین های جام جهانی ؛ جامع ترین معرفی “ترین های جام جهانی فوتبال” به زبان فارسی


چگونگی تماشای پخش زنده افتتاحیه جام جهانی فوتبال روسیه

بعضی از کشورها به دلایل مختلف از تلویزیون سراسری خود اقدام به پخش افتتاحیه جام جهانی نمی‌کنند. اما در این شرایط با توجه به نفوذ اینترنت در سراسر دنیا، امکان مشاهده این مراسم برای هر علاقه‌مندی امکان پذیر است. در ادامه به چند روش دسترسی به تماشای پخش زنده مراسم افتتاحیه جام جهانی 2018 روسیه خواهیم پرداخت.

تلویزیون اینترنتی آیو، به طور مستقیم اقدام به پخش مراسم افتتاحیه جام جهانی روسیه خواهد نمود. این مراسم با حذف تصاویر غیر قابل پخش و مونتاژ حرفه‌ای، به صورت آنلاین در دسترس شما قرار خواهد گرفت. نکته جالب توجه در رابطه با آیو این است که، نه تنها برای تماشای افتتاحیه نباید هزینه کنید، بلکه حجم ترافیک مصرفی شما نیز رایگان خواهد بود. –حتما قبل از استفاده لیست شرکت‌های رایگان طرف قرارداد برای اینترنت رایگان را مشاهده نمایید.-

برای  استفاده از آیو، می‌توانید نسبت به دانلود اپلیکیشن مخصوص از اندروید مارکت‌های مختلف داخل کشور استفاده نمایید یا به طور مستقیم از طریق وب سایت آن به تماشای افتتاحیه بپردازید.

توجه داشته باشید، برای اتصال به تمامی اپلیکیشن‌هایی که حجم ترافیک مصرفی رایگان را به شما پیشنهاد می‌دهند، هرگز از وی پی ان (فیلترشکن) استفاده نکنید؛ چراکه با اینکار، حجم ترافیک مصرفی شما همانند ترافیک عادی محاسبه خواهد شد.پخش انلاین جام جهانی

اما ممکن است که برخی از علاقه‌مندان به فوتبال در هنگام پخش افتتاحیه به اینترنت دسترسی نداشته باشند یا با توجه به هزینه بالای اینترنت و تجهیزات مرتبط با آن در کشور خود، ترجیح بدهند از طریق تجهیزات ماهواره‌ای و تلویزیونی به تماشای این مسابقات بپردازند. برای این خوانندگان فارسی زبان نیز راهکار ساده‌ای وجود دارد.

در صورتیکه در فرانسه، چین، روسیه، دانمارک، کانادا و… حضور دارید، به سادگی می‌توانید از شبکه‎‌های ملی آن کشور استفاده کنید. کافیست با مراجعه به اینترنت، از زمان پخش مسابقات و کانال پخش کننده آن‌ها، اطلاعات لازم را به دست آورید.


بیشتر بخوانید: متن آهنگ‌های جام جهانی فوتبال در ۱۰ دوره گذشته ؛ به بهانه جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه


علاوه بر این، تماشای افتتاحیه مسابقات فوتبال از طریق هاتبرد با استفاده از کانال‌های یورو اسپورت به سادگی صورت می‌گیرد. در ماهواره ترکست نیز با کانالهای تی آر تی ترکیه، پخش زنده مراسم افتتاحیه را از دست نخواهید داد. علاوه بر این، از طریق نایل ست و بدر نیز با شبکه‌های بئین اسپورت می‌توانید به تماشای مراسم شروع جام جهانی 2018 روسیه بنشینید.

اما در نهایت برخی مخاطبین ممکن است ترجیح بدهند بدون حذف حواشی مراسم افتتاحیه جام جهانی به تماشای این رویداد از طریق اینترنت بپردازند. در این صورت، نیز از چند طریق امکان تماشای جشن جام جهانی را به طور رایگان خواهید داشت.

ساده‌ترین راه استفاده از کانال یوتوب فیفا است. کافیست پس از مراجعه به یوتوب از طرق معمول و سرچ کانال فیفا، به تماشای پخش زنده این رقابت‌ها بپردازید. در برخی مواقع ممکن است که محدودیت‌هایی برای بعضی کاربران در رابطه با تماشای زنده تصاویر در یوتیوب وجود داشته باشد، در این صورت نیز با استفاده از ابزارهای تغییر آی پی یا وی پی ان‌ها می‌توانید به تلویزیون‌های آنلاین پخش کننده این مراسم دسترسی داشته باشید.


بیشتر بخوانید: شعار تیم‌های ملی فوتبال جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه ؛ فیفا شعار ۳۲ تیم منتخب را اعلام کرد


ساده‌ترین راهکار در این صورت، استفاده از آی پی انگلستان در تنظیمات وی پی ان است. پس از موفقیت در اتصال با وی پی ان، به وب سایت tvplayer.com مراجعه نمائید. پس از ورود موفقیت آمیز، بین کانال‌های مختلف به جستجو بپردازید تا پخش برنامه دلخواه خود را از دست ندهید. در برخی مواقع این وب سایت، امکان شناسایی آی پی جعلی شما را خواهد داشت. در این صورت، می‌توانید از نرم‌‎افزارهای مشابه برای تغییر آی پی، یا استفاده از شبکه‌‌های پخش آنلاین استرالیا یا کانادا با آی پی این کشورها بهره بگیرید.

امیدواریم که از تماشای پخش زنده افتتاحیه جام جهانی فوتبال 2018 روسیه لذت ببرید.

بیشتر بخوانید:

.

منابع: techradar ,parsino ,telegraph

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (2 نظر)

    اینده.برای.شمااست./techrato

    پاسخ

    درود
    مطلب بسیار عالی بود.
    دستتون درد نکنه

    پاسخ