;
coinex

آیا حذف دلار ۴۲۰۰ تومانی از واردات موبایل صحت دارد؟

به نظر می رسد که حذف دلار ۴۲۰۰ تومانی از واردات موبایل صحت داشته باشد زیرا رئیس اتحادیه تجهیزات مخابراتی از این موضوع خبر داد.

به گزارش تکراتو، اخباری مبنی بر حذف دلار ۴۲۰۰ تومانی از واردات موبایل منتشر شده است. رئیس اتحادیه تجهیزات مخابراتی خود از این موضوع خبر داد و اعلام کرد که اکنون موجودی بازار بسیار کم است و بر همین اساس قیمت‌ها بالا رفته اما هیچ یک از مسئولان توجهی به این موضوع ندارند.


بیشتر خوانید: افزایش قیمت تلفن همراه در سه ماه اول سال ۲۰۱۸


حذف دلار ۴۲۰۰ تومانی از واردات موبایل

مهدی محبی در مورد حذف دلار ۴۲۰۰ تومانی از واردات موبایل اعلام کرد که در ماه‌های گذشته به دلیل عدم تخصیص به موقع ارز و کندی‌هایی که در واردات پیش آمده، تامین نیاز بازار با دشواری‌هایی همراه بوده است.

وی ادامه داد که در این مدت گوشی‌های تلفن همراه ۲۰ تا ۳۰ درصد افزایش قیمت پیدا کرده اند، زیرا به واسطه کاهش واردات، موجودی بازار کاهش یافته است.

افزایش ۲ میلیون تومانی برای یک گوشی!

محبی در ادامه صحبت هایش در مورد حذف دلار ۴۲۰۰ تومانی از واردات موبایل اعلام کرد که مدت‌هاست بسیاری از افراد موفق به دریافت ارز با این نرخ نشده‌اند و بر همین اساس یک گوشی هشت میلیون تومانی تا حدود ۱۰ میلیون تومان افزایش قیمت پیدا کرده است.

رئیس اتحادیه تجهیزات مخابراتی گفت که حتی اگر نرخ ارز اختصاص یافته برای موبایل بالغ بر ۶۰۰۰ تومان هم باشد، در صورتی که ثبات وجود داشته باشد و مجوز ورود کالا به راحتی صادر شود، حداقل نیاز بازار تامین می‌شود و مردم هم برای خرید بر اساس قدرت خود اقدام می‌کنند اما اینکه یک روز واردات انجام شود و روز دیگر نباشد، فعالیت در بازار مختل می شود.

وی در ادامه اعلام کرد که اکنون روند ثبت سفارش و تامین کالا امری زمان بر است در صورتی که لازم بود اگر چنین تصمیماتی گرفته می‌شد، از چند ماه قبل اطلاع‌رسانی انجام می گرفت و برای آنها پیش‌بینی‌های لازم در نظر گرفته می شد. اکنون در موارد متعدد شاهدیم که کالاها به دلیل آنکه پیش از ورود ثبت سفارش نشده‌اند، در گمرکات کشور باقی مانده‌اند و بازار با کمبود کالا مواجه شده است.

 

بیشتر بخوانید:

.

منبع: isna

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر