;
coinex

کار با پولیک ؛ آیا می‌توان از اپلیکیشن پولیک درآمدزایی کرد؟ [به‌روزرسانی می‌شود]

کار با پولیک چگونه است؟ آیا اپلیکیشن پولیک منبع درآمد است؟ در این نوشتار تکراتو به این سوال به طور تجربی پاسخ خواهد داد. ما خود از اپلیکیشن پولیک استفاده خواهیم کرد و نتایج کار را در دوره‌های مختلف زمانی آپدیت می‌کنیم.

مدت‌هاست که در یکی از شبکه‌های ماهواره‌ای (شبکه جم GemTV) اپلیکیشنی به نام پولیک تبلیغ می‌شود. در مجموعه تبلیغات اپلیکیشن پولیک، آنها مدعی هستند می‌توان روزانه چهل تا پنجاه هزار تومان از این اپلیکیشن درآمد کسب کرد. در اوضاع نه چندان مساعد اقتصادی این روز‌ها، این رقم اندکی نیست.

در این تبلیغ آمده است که که کار با پولیک بیش از دو سه ساعت از اوقات روز شما را نخواهد گرفت. کانال تلگرام اپلیکیشن پولیک تاکنون بیش از 70 هزار عضو را به خود اختصاص داده است که این موضوع از تعداد زیاد کاربران آن خبر می‌دهد. هرچند از کافه‌بازار و گوگلی پلی حذف شده باشد.

 کار با پولیک ؛ آیا درآمدزایی از اپلیکیشن پولیک ممکن است؟

مسلما درآمد ماهیانه حدود یک و نیم میلیون تومان از کار با پولیک برای بسیاری از مردم جالب توجه خواهد بود. همین اتفاق هم افتاده است. خیلی‌ها با مشاهده آگهی این اپلیکیشن آنها را نصب کرده‌اند، این پیروزی بزرگی برای تیم استارتاپ پولیک به شمار می‌رود.

اما کماکان بسیاری از کاربران ما این پرسش را مطرح می‌کنند که آیا واقعا کار با پولیک درآمدزا است؟ تاکنون در تکراتو اپلیکیشن پولیک را به طور کامل مورد بررسی قرار دادیم، پس از تبلیغات به گفته بسیاری نادرست آن، نگاهی به هنجارهای تبلیغاتی‌اش انداختیم و حدودا ۲ ماه پیش بود که سعی داشتیم به این پرسش پاسخ دهیم که آیا کسب درآمد در اپلیکیشن پولیک ممکن است؟

با این همه کماکان این پرسش‌ها بدون پاسخ باقی‌مانده‌ که آیا می‌توان از این اپلیکیشن درآمدزایی کرد؟ آیا پولیک کلاهبرداری است؟ آیا مکانیزم آن شبیه‌ به شرکت‌های هرمی و تیم‌های نوظهور بازاریابی است؟

اپلیکیشن پولیک
در این مطلب اپلیکیشن پولیک را به طور تست خواهیم کرد. (اعتبار : توئیتر)

ما در تکراتو به این موضوع فکر کردیم و بر آن شدیم تا خودمان کار با پولیک را تجربه و آن را بررسی کنیم تا ببینیم آیا واقعا این اپلیکیشن یک کسب و کار اینترنتی قابل اعتماد است یا خیر. مطابق آموزش‌های خود این اپ پیش خواهیم رفت و طبق گفته آنها برای کسب درآمد صبر خواهیم کرد. بی‌طرفانه و بدون جانبداری وقت خود را به بررسی اپلیکیشن پولیک اختصاص می‌دهیم تا شاید بتوانیم به پرسش‌های بسیاری از کاربرانمان پاسخ دهیم.

این نوشتار در بازه‌های زمانی کوتاه‌مدت بروزرسانی می‌شود و در هر آپدیت، تغییراتی را که رخ می‌دهد گزارش می‌کنیم. اگر تصمیم به کار با پولیک گرفته‌اید ولی از اعتبار و عملکرد آن مطمئن نیستید، پیشنهاد می‌کنیم این مطلب را به بوک‌مارک مرورگر خود اضافه کنید.

نگاهی مختصر به اپلیکیشن پولیک ؛ کسب و کار اینترنتی یا یک کلاهبرداری آنلاین؟

اپلیکیشن پولیک سعی داشته نام خود را به عنوان یک اپلیکیشن درآمد اینترنتی جا بیاندازد. پولیک بستری است که به کاربر خود امکان بازاریابی محصولات، فروش محصولات بیمه و بازاریابی، کارت شارژ و سیم‌کارت‌های اعتباری را می‌دهد. در بررسی قبلی ما از این اپلیکیشن، امکان مشاهده تبلیغات و دریافت مبلغی برای هر تبلیغات وجود داشت. این امکان اکنون دیگر وجود ندارد.

یکی از مزایای استفاده از این برنامه، این است که می‌توانید مستقل از زمان و مکان روی اسمارت‌فون خود از آن استفاده کنید. سازندگان پولیک ادعا می‌کنند می‌توانید با استفاده از این اپ درآمد ماهیانه خود را تضمین کنید. اپلیکیشن پولیک را می‌توان از سایت رسمی آن دریافت کنید. تا پیش از این امکان دریافت پولیک از گوگل‌پلی نیز وجود داشت، اما به نظر می‌رسد مانند کافه‌بازار، گوگل نیز اعتباری برای پولیک قائل نیست!

پس از نصب اپلیکیشن و فعال‌سازی اکانت خود، برای شروع می‌بایست عضویت خود را به حالت برنزی ارتقاء دهید. برای این کار هزینه‌ای 39 هزار و 900 تومانی باید پرداخت شود.

به طور کلی چهار شیوه برای درآمدزایی در پولیک درنظر گرفت شده است: بازاریابی محصولات فروشگاه، اشتراک گذاری برنامه (پولیک، آقای املاک و با خدا)، بازاریابی و فروش بسته‌های بیمه و در نهایت بسته‌های شارژ سیم‌کارت‌های اعتباری.

بیمه حوادث رایگان برای اعضای پولیک: بنابه گفته سازندگان این اپلیکیشن، با ثبت نام و پرداخت حق عضویت سالیانه، یک بیمه حوادث با تعهد بیش از ۲۰ میلیون تومان نیز به صورت رایگان به کاربر تعلق می‌گیرد. ارزش ریالی این بیمه که متعلق به شرکت بیمه رازی است، بیش از 80 هزار تومان است. هشتم خرداد ماه سال جاری، در این مورد پیامی برای اعضای پولیک آمد:

پولیکی‌های عزیز‌ ؛ جهت صدور بیمه نامه حوادث رایگاه یکساله ویژه اعضای رسمی پولیک لطفا هرچه سریع‌تر اطلاعات خود را در بخش مشخصات من کامل نمایید با تشکر!

باشگاه کاربران پولیک: پس از تکمیل فرم عضویت کاربران می‌توانند با مراجعه به شعب بانک آینده کارت باشکاه اعضای پولیک را دریافت نمایند. آنطور که در وب‌سایت پولیک آمده است، با دریافت این کارت یک فقره بیمه حوادث با تعهد مالی بیش از 30 میلیون تومان به صورت رایگان به اعضای برنزی تعلق می‌گیرد. پس از دریافت کارت شتابی باگاه پولیک، کاربر می‌تواند از مزایای تخفیفی و برگشت مبلغ خرید از 0.5 درصد تا 1.5 درصد بهره مند شود.

در کانال تلگرام پولیک در خصوص درآمدزایی از این اپلیکیشن آمده است:

روش کسب درآمد در پولیک ، چند سالی است که در کشورهای موفق دیگر تجربه شده است و پولیک برای اولین بار در ایران این روش را ارائه داده است و هیچ گونه مشابهتی با بازاریابیهای شبکه ای و چند سطحی ندارد و هر کاربر خود بصورت مستقل کسب درآمد دارد و صد البته تمرین و کار مداوم نتیجه موفق‌تری را برای کاربران عزیز دارد.

کسب امتیاز: یک ویژگی جدید که به اپلیکیشن پولیک اضافه شده است، بخش کسب امتیاز است. آنطور که در توضیحات این بخش آمده است کاربران می‌توانند “به گونه‌ای دیگر کسب درآمد کنند و همزمان با مشاهده دیدنی‌ها و لذت بردن از سرگرمی‌ها امتیاز بگیرند.”

به طور کلی دیدنی‌ها شامل تعدادی مطلب با موضوعات فوتبال، آشپزی، دانستنی‌ها، آموزش و … است. در قسمت سرگرمی نیز سه بازی تست هوش، بازی حافظه و بازی جورچین گنجانده شده است. به نظر می‌رسد با انجام این بازی‌ها به کاربران امتیاز تعلق می‌گیرد. ولی مشخص نیست این امتیازها چگونه برای کاربران به درآمد تبدیل می‌‌شود.

پولیک
در بخش کسب امتیاز پولیک مکانیزم‌های جدیدی برای درآمدزایی اضافه شده است. (اعتبار : تکراتو)

در ادامه این نوشتار را در بازه‌های زمانی چند روزه آپدیت می‌کنیم. با این کار شما بدون آنکه عضو این اپلیکیشن شوید می‌توانید با نحوه کارکرد آن آشنا شوید و در مورد آن به یک جمع‌بندی درست و حسای برسید. با بروزرسانی‌های این مطلب از تکراتو در آینده همراه باشید.

آپدیت 28 خرداد 97: اپلیکیشن پولیک را نصب، فعال و به حالت برنزی ارتقا دادیم. برای فروش بسته‌های شارژ و به اشتراک گذاری برنامه به سراغ برخی از دوستان و همکاران رفتیم. پرسش مهم که برای کاربران پیش می‌آید، این است که چگونه فروش کارت شارژ و به اشتراک گذاری اپلیکیشن می‌تواند ماهیانه 1.5 میلیون تومان درآمد داشته باشد. باید این روند را پیگیری کنیم تا ببینیم چنین می‌شود یا خیر.

آپدیت پولیک ۲۸ خرداد
وضعیت پولیک در شروع کار (28 خرداد 97) ؛ امتیازهای برای مشاهده مطالب است. (اعتبار : تکراتو)

به طور کلی، نگاه مثبتی از سوی بسیاری از مردم و کاربران در مورد این اپلیکیشن وجود ندارد. حتی اگر پولیک بتواند درآمدزا باشد، تصور اینکه باید محل درآمد خود را به دلیل بازخوردهای منفی از دیگران پنهان کنید، چندان جالب توجه نیست. به عنوان مثال به کامنت‌های زیر در شبکه‌ اجتماعی توئیتر توجه کنید:

اَشکِ سَمّی نوشته بود :

با اینکه ۵ سال پیش به بابام گفتم هیچ راه میانبری وجود نداره، هیچ موفقیتی نیست مگر اینکه جون بکنی و تلاش کنی، وقتی می‌بینم اپ پولیک رو نصب کرده تو گوشیش واقعا ناامید کننده‌اس

پولیک
اعتبار : توئیتر

وینترفل نیز گفته بود:

یه اپ تبلیغ میشه به اسم پولیک که وعده درامدمیلیونی میده به ملت ولی برای شروع کسب درامد میلیونی ازتون 60 هزار تومن حق عضویت میخواد اگرقراره کسب درامد میلیونی باشه،بهش بگین همون حق عضویت مارو ماه اول کسر کن چرااول میگیری به اطرافیانتون هشدار بدین عضو نشن

خاله جغد شاخدار نیز نگاهی این‌چنینی داشت:

از اولش دیدم حرفش منطقی نیست حدس زدم یه ریگی به کفشش باشه، ته همه ی این تبلیغای وسوسه برانگیز! همینه چه پولیک باشه چه بازاریابی شبکه‌ای شرکت هرمی و …

Rana Norouzi هم معتقد بود یک شبه نمی‌توان ره صد‌ ساله را رفت:

این اپ #پولیک و هر اپی مشابه این، از خود نوع تبلیغش معلومه کلاهبرداریه. کجای دنیا بدون زحمت پول سالم بهت میدن که این دومیش باشه؟ گول نخورید و نذارید آدمای پشت این اپلیکیشنا به ریشتون بخندن.

پولیک
اعتبار : توئیتر

در مجموع مراد این است که زیر چنین فشار روانی و حجمه‌های ناامیدکننده کار (حتی سودمند) برای کاربر دشوار است.

این مطلب به مرور به روزرسانی می‌شود …

بیشتر بخوانید :

.

منبع : techrato

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر