;
coinex

جام جهانی ۲۰۱۸ همراه با شبکه‌های اجتماعی

رقابت‌های جام جهانی فوتبال، رو پنجشنبه، با بازی افتتاحیه روسیه در برابر عربستان سعودی شروع شد تا چشم دنیا به مهمترین رویداد ورزشی دنیا دوخته شود. علاوه بر خود رقابت‌ها که مطمئنا از اهمیت بالایی برخوردارند، شبکه‌های اجتماعی نقش غیرقابل انکاری در دلپذیرتر کردن این رویداد ورزشی هیجان‌انگیز ایفا می‌کنند.

جام جهانی 2018 در شبکه های اجتماعی

از قرائن چنین بر می‌آید که جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه، به لحاظ دیجیتالی، پردسترس‌ترین جام جهانی تاریخ بوده و نفوذ و محبوبیت کریستیانو رونالدو، موجب شده است که پرتغال تبدیل به محبوب‌ترین تیم حاضر در رقابت‌های جام جهانی در شبکه‌های اجتماعی شود.

کریستانو رونالدو بیشترین هواداران را در شبکه‌های اجتماعی دارد

کریستانو رونالدو بیشترین هواداران را در شبکه‌های اجتماعی دارد

تمامی بازیکنان فرناندو سانتوس، سرمربی تیم ملی پرتغال، روی هم 360 میلیون هوادار در شبکه‌های اجتماعی از جمله، فیسبوک، توییتر و اینستاگرام دارند که 320 میلیون نفر از این هواداران تنها به کریستیانو رونالدو اختصاص دارند. بعد از فوق ستاره تیم ملی پرتغال و رئال مادرید که با هتریک برابر اسپانیا شروع با‌شکوهی در جام جهانی داشت، نیمار از تیم ملی برزیل و لیونل مسی از تیم ملی آرژانتین، به ترتیب با 192 میلیون و 190 میلیون هوادار در رده‌های بعدی قرار دارند.

تیم ملی اسپانیا هم که در تصمیمی عجیب و بحث‌برانگیز تنها یک روز قبل از آغاز جام جهانی سرمربی خود، خولین لوپتگی را اخراج کرد، در رده سوم محبوب‌ترین تیم‌های ملی در شبکه‌های اجتماعی است. مجموع بازیکنان لا روخا، 333 میلیون هوادار در شبکه‌های اجتماعی دارند.


بیشتر بخوانید: پیش بینی قهرمان جام جهانی ۲۰۱۸ با هوش مصنوعی پس از یک میلیون بار


آندریاس انیستا با 73 میلیون و سرخیو راموس با 62 میلیون نفر، بیشترین هوادران را در بین اعضای تیم ملی اسپانیا دارند. بعد از این دو، دی‌خیا و جرارد پیکه قرار دارند که هر یک به ترتیب، 54 و 27 میلیون هوادار دارند. همچنین نکته جالب اینکه هافبک ملی پوش بارسلونا، سرخیو بوسکت هم که از محبوبیت بالایی در بین بازیکنان اسپانیا برخوردار است، در شبکه‌های اجتماعی غایب است. مورد دیگر اینکه، بارسلونا و رئال مادرید، 40 درصد از محبوب‌ترین بازیکنان جام جهانی در شبکه‌های اجتماعی را در اختیار خود دارند.

در این بررسی، فعالیت های ۷۳۶ بازیکن حاضر در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه، تجزیه و تحلیل شده‌اند.

ایران و اروگوئه، خوش‌شانس‌های شب دوم جام جهانی ۲۰۱۸

ایران و اروگوئه، خوش‌شانس‌های شب دوم جام جهانی ۲۰۱۸

در شب اول رقابت‌ها، روسیه موفق شد با پنج گل، عربستان سعودی را در هم بکوبد. در شب دوم، بازی‌های مهیجی را شاهد بودیم که در سه بازی، گل‌های دقایق پایانی تعیین کننده بودند.

کریستیانو رونالدو

کریستیانو رونالدو، عملکرد خیره‌کننده‌ای در بازی اول تیمش داشت و توانست ۳ گل در این بازی دراماتیک برابر رقیب سنتی خود اسپانیا به ثمر برساند. هتریکی که رونالدو بدون کمک دروازبان اسپانیا دی‌خیا نتوانست انجامش دهد.

د‌ی‌خیا، کاریوس جام جهانی!

د‌ی‌خیا، کاریوس جام جهانی!

در حالی که کاریکاتوریست وب‌سایت گل،  گل رونالد و اشتباه دی خیا را سوژه کارتون جدید خود کرده.

خوزه‌مورینیو، سرمربی باشگاه منچستریونایتد، گفت:

این اشتباهی بود که او با ما و به همراه منچستر یونایتد نداشت. او بازیکن فصل ما بود و عملکردی فوق‌العاده داشت. این اتفاقات برای بهترین‌ها می‌افتد.

اما اشتباه دی‌خیا، خیلی از فوتبال دوستان را به یاد اشتباهات لوریس کاریوس، دروازبان تیم لیورپول در فینال جام باشگاه اروپا انداخته است.

یکی از کاربران توییتر به کنایه از زبان کاریوس نوشت:

به این زودی‌های دروازبانی به بدی من در بازی‌های بزرگ نخواهی دید!

کاربران توییتر

یکی دیگران از کاربران توییتر نوشت:

دی خیا، به سوی کاریوس درونش پیش می‌رود.

دی خیا، به سوی کاریوس درونش پیش می‌رود

کاربر دیگری نوشت:

دی خیا دارد کاری می‌کند که رئال مادرید نخردش.

دی خیا دارد، کاری می‌کند که رئال مادرید نخردش.

در بازی دیگر روز، تیم ملی اروگوئه توانست با گل دقایق پایانی، خوزه خیمنز، محمد صلاح و هم تیمی‌هایش در تیم ملی مصر را مغلوب کند. به نظر می‌رسد که برخی از مدارس مونته ویدئو، پایتخت اروگوئه در زمان بازی کلاس‌های درس خود را تعطیل کرده بودند تا دانش‌آموزان بتوانند بازی‌های هم‌وطنان خود را تماشا کنند.

مدارس مونته ویدئو، پایتخت اروگوئه

هواداران تیم ملی آرژانتین که تیم کشورشان ایسلند رفت، پلاکارد جالبی را به همراه خود به محل برگزاری بازی‌ برده‌اند. آرژانتینی‌ها پلاکاردی با عکس آرتورو ویدال، هافبک جنگنده تیم ملی شیلی و رقیبشان در جام ملت‌های آمریکای جنوبی را حمل می‌کنند تا حضور نداشتن او و یارانش در جام جهانی را تمسخر بگیرند.

هواداران تیم ملی آرژانتین

کمک داور ویدئویی هم رسما افتتاح شد

کمک داور ویدئویی هم رسما افتتاح شد

نخستین استفاده رسمی از کمک داور ویدئویی در بازی استرالیا و فرانسه انجام شد. در این بازی در دقیقه ۵۸، خطای مدافع استرالیا روی آنتونی گریزمان با صلاح دید کمک داوران ویدئویی پنالتی اعلام شد تا گریزمان و یارانش، یک به صفر از حریف خود، پیش بیفتند.

بیدار شو دی مانشافت!

بیدار شو دی مانشافت!

مهمترین اتفاق روز چهارم جام جهانی مطمئنا شکست، مدافع عنوان قهرمانی، تیم ملی فوتبال آلمان بود. نشریه گاردین در این مورد نوشت:

حتی قبل از بازی روز یکشنبه که به شکست ناباورانه، قهرمان جهان منتهی شد، بحث‌های زیادی در خصوص جنجال‌های مسوت اوزیل و ایلکای گوندوگان (که چند هفته قبل عکس بحث‌برانگیزی را با رئیس جمهور ترکیه، رجب طیب اردوغان گرفته بودند) در رسانه‌های آلمان مطرح بود و نسبت به هویت ملی و تعلق خاطر این بازیکنان به آلمان (به جای سرزمین آبا اجدادی‌شان) تردید شده بود.

آلمانی‌ها که انتظار زیادی از آن‌ها می‌رفت تا بتوانند بعد از برزیل که در سال ۱۹۶۲ موفق شده بودند، از قهرمانی خود در جام جهانی دفاع کنند، دوباره به قهرمانی جهان برسند. در همین خصوص، نشریه ولن آم سانتونگ آلمان روز یکشنبه صبح، تیتر زده بوده:

متأسفیم مکزیک، امروز یک دیوار می‌سازیم

نشریه بیلد هم تیتر زده بود:

۹ دلیل برای پیروزی سه بر صفر برابر مکزیک

حتی یوگی لوو، سرمربی تیم ملی آلمان هم به نظر می‌رسید که تمرکز خود را روی بازی‌های حذفی گذاشته بود و به بازیکن برجسته‌ای مانند مارکو رویس استراحت داده بود.  و تیترهای روز دوشنبه نشریات آلمانی کاملا متفاوت بودند و از نا آمادگی ذهنی بازیکنان صحبت کرده بودند. نشریه برلینر تسایتونگ تیتر زد:

کابوس در بازی اول

نشریه برلینر تسایتونگ

 مورگن پست هم تیتر زد:

شکست مفتضحانه به جای جشن (Fiasco instead of fiesta): دی مانشافت، نخستی بازی جام جهانی خود را باخت.

 مورگن پست

دی ولت هم تیتر زد:

بیدار شوید!

دی ولت

کاربران شبکه‌های اجتماعی هم عکس‌العمل های مختلفی نسبت به شکست مدافع عنوان قهرمانی داشتند:

میشائیل بالاک، ملی‌پوش سابق تیم ملی آلمان در حساب توییتر خود، نوشت:

تیم توازن خوبی نداشت. روحیه، عطش و اشتیاق کافی نداشت.

میشائیل بالاک

لکسی الکساندر، فیلمساز فلسطینی‌ آلمانی هم در توییتر خود نوشت:

شعار سرمربی مکزیک را دوست دارم که چیزی مانند این گفته بود: “ما نمی‌توانیم بر اساس ترس از باختن بازی کنیم، بلکه برای عشق به پیروزی بازی می‌کنیم.”

لکسی الکساندر،

کاربر دیگری همه اشاره کرد که تعجب برانگیز خواهد بود، اگر آلمان به سرنوشت فرانسه ۲۰۰۲ دچار شود، اما این موضوع نگران‌کننده است.

سرنوشت فرانسه ۲۰۰۲

کاربر دیگری هم نوشت:

اگر از لحاظ تاریخی نگاه کنیم، آلمان هیچگاه در روسیه خوب نبوده.

آلمان هیچگاه در روسیه خوب نبوده

مکزیکی‌ها، خوشحال‌ترین مردم دنیا!

مکزیکی‌ها، خوشحال‌ترین مردم دنیا!

پس پیروزی تیم ملی مکزیک بر آلمان، بسیاری از مردم مکزیکوسیتی به خیابان‌ها ریختند و پیروزی کشورشان را جشن گرفتند. شبکه‌های تلویزیونی و وب‌سایت‌های مکزیک، با ستایش از تیم ملی کشورشان، برد روز گذشته را “پیروزی تاریخی” خواندند.

زمین لرزه در مکزیک در پی پیروزی این کشور بر آلمان!

حتی بنا به گزارش‌های منتشر شده در برخی شبکه‌های اجتماعی با پیروزی دیروز مکزیکی بر آلمان، زلزله مصنوعی هم در این کشور به وقوع پیوسته است. البته واضح است که چیزی به نام زلزله مصنوعی وجود ندارد و کارشناسان چنین چیزی را به کلی رد کرده‌اند، اما واقعیت این است که مطمئنا همه‌ی مکزیک دیروز با شادی همزمان ده‌ها هزار نفر تکان خورده است! این دومین پیروزی مکزیک برابر آلمان پس از بازی دوستانه‌ای در سال ۱۹۸۵ بود. بسیاری از مردم مکزیک در خانه‌ها، کافه‌ها و رستوران‌ها دور هم جمع شدند و این پیروزی را جشن گرفتند.

مکزیکی‌ها، خوشحال‌ترین مردم دنیا!

کاربری به نام، Rowlins،‌ باخت آلمان را تصادفی ندانست، بلکه به نظر او همه قهرمان‌های جام جهانی در دور بعد بازنده بوده‌اند.

مکزیکی‌ها، خوشحال‌ترین مردم دنیا!

کاربر دیگری باخت آلمان را به نوعی تکرار تاریخ و ناکامی مدافعین عنوان قهرمانی در جام‌های جهانی دانسته بود.

باخت آلمان

کاربری دیگری هم با توجه به باخت آلمان و احتمال از دست دادن صدرنشینی این تیم، امکان رویارویی آلمان برزیل در دور یک شانزدهم نهایی را بالا دانسته بود.

کاربری به نام magaly هم نوشت:

این تصویر همیشه برای مکزیک تاریخی خواهد بود.

این تصویر همیشه برای مکزیک تاریخی خواهد بود.

کاربری به نام Danny Ramirez هم به کنایه نسبت به دیوار مرزی مکزیک و ایالات متحده که به گفته دونالد ترامپ، مردم مکزیک باید هزینه ساختنش را بپردازند. نوشت:

این تنها دیواری است که هزینه‌اش را می‌پردازیم: اوچوا.

این تنها دیواری است که هزینه‌اش را می‌پردازیم: اوچوا.

کاربر دیگری با اشاره به همین موضوع نوشت:

ترامپ را فراموش کنید، مکزیکی ‌ها همین حالا هم دیوار مستحکمی ساخته‌اند.

ترامپ را فراموش کنید

کاربر دیگری نوشت:

این جام تا اینجا به کام تیم‌های ضعیف بوده. ابتدا ایسلند، آرژانتین را متوقف کرد و حالا مکزیک در مقابل آلمان.

این جام تا اینجا به کام تیم‌های ضعیف بوده

برزیل ناکام دیگر شب چهارم جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه

برزیل ناکام دیگر شب چهارم جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه

اما آلمانی‌ها تنها مدعی کسب جام نبودند که دیروز متوقف شدند. برزیلی‌ها هم شب گذشته برابر تیم ملی سوئیس به نتیجه‌ای بهتر از تساوی یک بر یک دست پیدا نکردند.

کاربری نوشت:

با نتیجه امروز، هواداران آرژانتین از برزیلی‌ها و آلمانی‌ها خوشحال‌ترند. در همین حال، نیمار هم با بازی و مدل موهای نودلی خودش، وحشتناک است.

با نتیجه امروز، هواداران آرژانتین از برزیلی‌ها و آلمانی‌ها خوشحال‌ترند

کابر دیگری هم با اشاره به نیمار نوشت:

در مورد نیمار زیادی اغراق شده، ادعا می‌شود که سومین بازیکن برتر دنیاست، اما حتی (به این ادعا)) نزدیک هم نیست.

 نیمار

 

سه شیرها، تونس و حشرات را با هم بردند!

سه شیرها، تونس و حشرات را با هم بردند!

سه شیرها با برد شروع کردند. انگلیس با درخشش کاپیتان و ستاره این روزهای فوتبال انگلیس هری کین موفق شد، دو بر یک از سد تونس بگذرد. شاگردان ساوت‌گیت توانستند در بازی که موقعیت‌های زیادی نداشتند، با دو گل کاپیتان خود، تونس را شکست دهند. اما بازی انگلیس و تونس در حالی برگزار شد که بسیاری از هواداران از حشرات مزاحم در شهر ولگوگراد در عذاب بودند. تا جایی که کاپیتان تیم ملی انگلیس، پس از بازی به خبرنگاران گفت:

قبل از ورود به شهر به ما اطلاع داده شده بود که حشرات زیادی در شهر وجود دارد. اما خیل عظیم حشرات چیزی بیش از تصور بود. قبل از شروع بازی و در بین دو نیمه، حشره‌کش‌های زیادی مورد استفاده قرار گرفتند. هری کین همچنین گفت است که مگس‌ها و پشه‌های زیادی وارد چشم، بینی و برخی هم وارد دهانش شده‌اند.

عکس‌العمل جسی لینگارد در برخورد با پشه‌ها قبل از بازی:

عکس‌العمل جسی لینگارد در برخورد با پشه‌ها قبل از بازی

با این حال به هواداران حاضر در ورزشگاه ولگوگراد آرنا، اجازه بردن حشره‌کش به ورزشگاه داده نشد. چرا با توجه به بازرسی‌های امنیتی پیش از بازی، همه مایعات قبل از ورود از هواداران گرفته می‌شود.

اما به نظر می‌رسد که مشکل تونسی‌ها برای این بازی حشرات نبوده‌اند. نبیل معلول، سرمربی تونس هم به خبرنگاران گفت:

از آنجایی که تمام تمرکزم روی بازی بود، متوجه پشه‌ها نشدم.

شهر ولگوگراد که در جنوب غربی روسیه واقع است، در این فصل از سال، مشکل عمده‌ای با هجوم حشرات که ترکیبی از پشه و مگس هستند، دارد. دو روز قبل از بازی هم، هلیکوپترهایی حشره‌کش‌هایی را در نزدیکی تالاب‌های این شهر پخش کرده بودند. همچنین مقامات شهر ولگوگراد از هوادارانی که قصد آمدن به این شهر را دارند، درخواست کرده‌اند که از حشره‌کش‌های شیمیایی برای مقابل با حشرات استفاده کنند.

اما با وجودی که تصور می‌شد که حشره‌کش‌ها تعداد پشه‌ها را در این منطقه در طول تعطیلات آخر هفته کاهش داده‌اند، با این حال، شبکه تلویزیونی Sky Sports News مجبور شد از یک سری مصاحبه‌های زنده که در هتل تیم ملی انگلس ترتیب داده بود صرف‌نظر کند. همچنین با توجه به موقعیت ورزشگاه که در نزدیکی رودخانه ولگا است، تصور می‌شود که تعداد حشرات در طول بازی بیشتر هم بوده است.

کاربران توییتر هم به این موضوع اشاره کرده‌اند. کاربری به نام Liam Tyler، نوشت:

به ولگوگراد رسیدم، اولین توقفم هم برای تهیه اسپری برای مقابله با حشرات بود.

Liam Tyler

خبرنگار فاکس اسپورت، دنی آرمسترانگ هم با گذاشتن عکسی از یکی از هواداران حاضر در استادیوم، نوشت:

یکی از طرفداران هم اقدامات شدیدی برای مقابله مشکل حشرات انجام داده.

مقابله مشکل حشرات

روسیه، نخستین تیمی لقب گرفت که به دور حذفی جام جهانی ۲۰۱۸ راه پیدا می‌کند

روسیه، نخستین تیمی لقب گرفت که به دور حذفی جام جهانی ۲۰۱۸ راه پیدا می‌کند

تیم ملی فوتبال روسیه هم روز گذشته با پیروزی ۳ بر ۱ برابر محمد صلاح و یارانش، به دومین پیروزی خود دست یافت تا به عنوان نخستین تیم، صعود خود به دور دوم جام جهانی ۲۰۱۸ را قطعی کند.

روسیه در بازی نخست خود توانسته بود، عربستان با حساب ۵ بر صفر در هم بکوبد و با پیروزی روز گذشته برابر تیم ملی فوتبال مصر، تقریبا صعود خود را قطعی کرد.

الکس اسکات، بازیکن سابق تیم ملی بانوان انگلیس هم با مقایسه تعداد گل‌های تیم ملی روسیه در دو جام جهانی گذشته و جام جهانی ۲۰۱۸، نوشت:

همه چیز به حرکت‌های مفید در بازی‌ها بستگی دارد و روسیه بیشترین بهره را از کنترل‌های مختصر خود بر بازی برد. میزبان در اوج است.

الکس اسکات

مصری‌ها که دیروز ستاره خود محمد صلاح را هم در ترکیب داشتند، نتوانستند باخت روز نخست برابر اروگوئه را جبران کنند و اولین تیمی لقب گرفتند که باید با روسیه خداحافظی کنند.

توییتر رسمی B/R Football با گذاشتن این کاریکاتور که مومیایی شدن محمد صلاح به وسیله گودین، کاپیتان تیم ملی اروگوئه و الکساندر گولووین، مهاجم تیمی ملی روسیه را نشان می‌دهد، به باخت تیم ملی مصر واکنش نشان داد:

توییتر رسمی B/R Football

با پیروزی روسیه، بسیاری از هواداران در خیابان‌ها، معابر عمومی، کافه‌ها و دیگر نقاط شهرهای مختلف روسیه، دور هم جمع شدند و این پیروزی را جشن گرفتند.

RT Sport با گذاشتن چندین پست در توییتر، از جشن گرفتن مردم روسیه خبر داد:

RT Sport

RT Sport در یکی از پست‌های توییتر نوشت:

مردم روسیه با سر دادن ترانه کاتیوشا (ترانه‌ی مردمی محبوبی در روسیه) این پیروزی را جشن گرفتند.

RT Sport

دنیس گیکو، خبرنگار RT هم با گذاشتن این عکس در توییتر شخصی خود، صحنه‌ای از شادی دیوانه‌وار مردم روسیه را به اشتراک گذاشت.

صحنه‌ای از شادی‌های دیوانه‌وار مردم روسیه.

دنیس گیکو، خبرنگار RT

اما از آن سو، واکنش‌ها به خود دیدار هم جالب بود، برخی از کاربران توییتر هنوز هم سرخیو راموس را مقصر شکست مصر می‌دانند. راموس در دیدار فینال جام باشگاه‌های اروپا روی محمد صلاح، خطای غیر اخلاقی خشنی را انجام داد که به گفته کارشناسان مستحق دریافت کارت قرمز مستقیم بود.

خطای غیر اخلاقی

این خطا ماه گذشته، حواشی کمی نداشت، حتی اتحادیه جودی اروپا هم با محکوم کردن حرکت راموس اعلام کرد که این اتحادیه، این فن در جودو به دلیل خطرناک بودن ممنوع شده است.

کاربری به نام Koketjo نوشت:

به نوعی راموس را مقصر این اتفاقات می‌دانم.

به نوعی راموس را مقصر این اتفاقات می‌دانم.

کاربر دیگری به نام Mona Eltahawy هم نوشت:

 همه چیزی که می‌خواستم این بود که نام محمد صلاح را برای همیشه به عنوان یک گلزن برای ما در جام جهانی ثبت شود. ما فشار زیادی به این بازیکن جوان آورده‌ایم.

Mona Eltahawy

کاربر دیگری هم با اشاره به همین موضوع نوشت:

صلاح، انتظارات و امیدهای یک ملت را به دوش می‌کشد.

صلاح

کاربر دیگری هم با اشاره به بارندگی شدید در حین بازی روسیه و مصر نوشت:

همانطور که مصری‌ها تلاش می‌کنند به بازی برگردند، باران شدید و شدیدتر می‌شود. پوتین واقعا نیروی اهریمنی دارد.

پوتین

نخستین برد یک تیم آسیایی بر تیمی از آمریکای جنوبی در جام جهانی

نخستین برد یک تیم آسیایی بر تیمی از آمریکای جنوبی در جام جهانی

روز گذشته ژاپنی‌ها توانستند، با حساب ۲ بر یک از سد کلمبیا بگذرند تا پس از ایران به دومین کشور آسیایی تبدیل شوند که در جام جهانی ۲۰۱۸ به پیروزی می‌رسند. در این بازی با اخراج زودهنگام کارلوس سانچز و اعلام پنالتی به ضرر تیم ملی کلمبیا، ژاپنی‌ها با گل شینجی کاگاوا از حریف خود پیش افتادند. کلمبیایی‌ها توانستند با ضربه ایستگاهی زیبای خوان کوینترو بازی را به تساوی بکشند. اما در نهایت، اوساکو با گل دقیقه ۷۳ خود، ژاپنی ها را پیروز این مسابقه کرد.

کاربری به نام Waseem Ahmed نوشت:

این جام جهانی می‌تواند دوای افسردگی باشد! همه چیز به امید بسته است، حتی اگر شانس شما کمتر باشد. دقیقا همان چیزی است که جهان اکنون به آن نیاز دارد.

 Waseem Ahmed

کاربر دیگری هم با گذاشتن عکسی طنزآمیز نوشت:

وضعیت حالای همه‌ی کلمبیایی‌ها.

وضعیت حالای همه‌ی کلمبیایی‌ها.

کاربر به نام Yuipon هم با گذاشتن عکسی از انیمه معروف فوتبالیست‌ها نوشت:

ژاپن اولین کشور آسیایی است که یک تیم از آمریکای جنوبی را در جام جهانی شکست می‌دهد.

 Yuipon

هواپیمای عربستانی‌ها با نقص فنی مواجه شد

هواپیمای عربستانی‌ها با نقص فنی مواجه شد

روز گذشته عکس‌ها و ویدئوهایی از روی هواپیمای تیم ملی فوتبال عربستان سعودی که به سمت روستوف می‌رفت منتشر شد که از آتش سوزی در موتور هواپیما خبر می‌داد. خوشبختانه هواپیمای ایرباس روسیه به سلامت به مقصد خود رسید.

توییتر انگلیسی فدراسیون فوتبال عربستان هم در بیانیه‌ای رسمی از سلامتی بازیکنان تیم خبر داد.

در همین حال، شرکت هواپیمایی روسیه، گزارش‌های مبنی بر آتش گرفتن موتور هواپیما را رد کرد. این شرکت هواپیمایی اعلام کرد که اطلاعاتی که موتور هواپیما آتش گرفته است، صحت ندارد.

هواپیمای عربستانی‌ها با نقص فنی مواجه شد

شرکت هواپیمایی روسیه در ادامه گفت که شروع نقص فنی با برخورد یک پرنده به یکی از موتورهای هواپیما بوده است و این موضوع به هیچ عنوان نمی‌توانسته که امنیت مسافرین را به مخاطره بیاندازد.

شرکت هواپیمایی روسیه

هواپیمای روسیه همچنین اعلام کرد که این سانحه ناشی از عملکرد غیر عادی موتور بود که منجر شده شعله‌های موتور به بیرون اگزور سرایت کند. علاوه بر این، این شرکت اعلام کرد که بر خلاف برخی گزارش‌ها، در این حادثه خود موتور هواپیما دچار آتش‌سوزی نشده است.

مارادونایی یاغی

مارادونایی یاغی

دیگو آرماندو ماردونا اسطور دنیای فوتبال، با گذشته چند دهه از جنجال‌های معروفش در جام جهانی ۱۹۸۶ و همچنین ۱۹۹۴، هنوز به قانون‌شکنی‌های انقلابی خودش ادامه می‌دهد. چند روز قبل بود که عکس‌هایی از مارادونا در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که او را در حال کشیدن سیگار برگ از جایگاه ویژه و بدون توجه به مقررات منع استعمال دخانیات در ورزشگاه‌ها نشان می‌داد.

ژاکوی اوتلی، خبرنگار بی بی سی، توییت کرده بود که بازیکن سابق تیم ملی آرژانتین، اظهار محبت هواداران کره‌ای حاضر در ورزشگاه اسپارتاک در مسابقه آرژانتین در برابر ایسلند، پس از لبخند و فرستادن بوسه به سوی آن‌ها با کشیدن چشم‌هایش به هواداران کره‌ای توهین نژادی کرده است.

ژاکوی اوتلی

اما مارادونا این موضوع را رد کرد و گفت که او با این حرکت از هواداران آسیایی برای حمایت از کشورش تشکر کرده است.مارادونا در فیسبوک نوشت:

خوب می‌دانم که در جام جهانی مردم به دنبال اخبار در همه جا هستند. پسربچه‌ی آسیایی را دیدم که پیراهن تیم‌ ‌ملی فوتبال آرژانتین را پوشیده بود و این نشان می‌دهد که حتی آسیایی‌ها هم هوادار ما هستند.

سنگالی‌ها با پیروزی بر لهستان، به ناکامی‌های آفریقایی‌ها در جام جهانی ۲۰۱۸ پایان دادند

سنگالی‌ها با پیروزی بر لهستان، به ناکامی‌های آفریقایی‌ها در جام جهانی ۲۰۱۸ پایان دادند

نماینده آفریقا توانست با دو گل، امبایه نیانگ و گل به خودی لهستانی‌ها، دو بر یک از سد این تیم بگذرد و اولین پیروزی آفریقایی‌ها در جام جهانی ۲۰۱۸ را رغم بزند.

جان بنت، خبرنگار بی بی سی در توییتر با اشاره همین موضوع نوشت:

نمایندگان آفریقا، چهار بازی چهار شکست و ۶ گل خورده، تاکنون آفریقایی‌ها ناامید کننده ظاهر شده‌اند. حالا نوبت سنگالی‌هاست.

جان بنت

توییتر رسمی B/R Football هم نوشت:

سنگالی‌ها موتور آفریقا را در جام جهانی روشن کردند.

جان بنت

 

 

 

 

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر