;
coinex

جزییات جدیدی در مورد رابط کاربری گلکسی نوت 9 سامسونگ: برنامه گود لاک

رابط کاربری فبلت پرچمدار گلکسی نوت 9 (Galaxy Note 9) به کمک برنامه گود لاک (Good Lock) قابلیت‌ها و ویژگی‌های بسیار کارآمدی را ارائه می‌کند.

برنامه گود لاک سامسونگ چند سال پیش عرضه شد تا به کاربران این شرکت اجازه دهد که برخی از ویژگی‌های رابط کاربری تاچ ویز (TouchWiz) را که هم‌اکنون با نام سامسونگ اکسپرینس (Samsung Experience) شناخته می‌شود، تغییر دهند. این نرم‌افزار یک ابزار معقول محسوب می‌شد زیرا پوسته نرم‌افزاری اندروید سامسونگ به میزان زیادی تعدیل شده بود و کاربران هم بازخوردهای مثبتی را در مورد آن ارائه کرده بودند. با این حال برنامه گود لاک ابتدا برای سیستم عامل اندروید 6 مارشمالو طراحی شده بود و انتشار بروزرسانی اندروید 7 نوقا باعث شد که این اپلیکیشن از دور خارج شود. ظاهرا این برنامه قرار است که به عنوان بخشی از رابط کاربری گلکسی نوت 9 سامسونگ دوباره مورد استفاده قرار گیرد.

چند روز پیش سازنده مشهور کره‌ای نسخه جدیدی از نرم‌افزار گود لاک را در کشورش منتشر کرد. کارشناسان مجمع XDA  توانستند با اعمال تغییراتی این بروزرسانی را در اختیار کاربران بعضی از کشورهای دیگر هم بگذارند اما این تغییرات باعث شدند که بعضی از ویژگی‌های برنامه گود لاک غیرفعال شوند؛ البته جایی برای نگرانی نیست زیرا این برنامه هم مانند سایر نرم‌افزارهای سامسونگ در چند هفته یا ماه آینده در سرتاسر جهان عرضه می‌شود. بعید نیست که غول گوشی سازی کره بخواهد در رویداد معرفی گلکسی نوت 9 در تاریخ 18 مرداد (9 اوت) این برنامه را هم معرفی سازد.

برنامه گود لاک چه ویژگی‌هایی دارد؟

همان طور که گفته شد، گود لاک نرم افزاری است که شما را قادر می‌سازد تا برخی از ویژگی‌های رابط کاربری سامسونگ اکسپرینس را تغییر دهید. برای مثال شما می‌توانید با استفاده از این برنامه ظاهر و رفتار صفحه Recent Apps را مطابق با سلیقه خود عوض کنید. یکی از ویژگی‌های جدید این برنامه این امکان را برای شما فراهم می‌کند که در کارت‌های اپلیکیشن‌های اخیر به صورت افقی جستجو نمایید. یک مشخصه دیگر هم به کاربر این اجازه را می‌دهد که این کارت‌ها را به صورت دایره‌ای بررسی کند. شما همچنین می‌توانید بسته به سلیقه خود از کارت‌های کوتاه یا بلند استفاده کنید. کارت‌های کوتاه فضای بیشتری از صفحه پیش زمینه گوشی را به شما نشان می‌دهند اما کارت‌های بلند فضای نرم‌افزارهای مربوط به خود را در ابعادی بزرگ‌تر به نمایش می‌گذارند.

برنامه گود لاک

برنامه گود لاک این امکان را نیز برای شما فراهم می‌کند که رنگ نوار اعلان و الگوی نور ضربانی قابلیت اج لایتنینگ (Edge Lighting) را هم تغییر دهید. این ویژگی‌ها تنها ظاهری هستند ولی شما می‌توانید با استفاده از تنظیمات صفحه لاک اسکرین تغییرات برجسته‌تری را هم اعمال کنید و برای مثال یک پایه لاک اسکرین بسازید که 6 نرم افزار‌انتخابی شما را نمایش دهد.

نرم‌افزار گود لاک یک قابلیت Routines جدید را هم ارائه می‌کند. با استفاده از این ابزار می‌توانید کاربردهای IFTTT را بدون نیاز به دانلود کردن یک برنامه دیگر اجرا کنید. برای مثال می‌توانید یک Routine را به نحوی تنظیم کنید که زمانی که فرضا برنامه دوربین را اجرا می‌کنید، میزان روشنایی نمایشگر به طور خودکار به مقدار حداکثر برسد.

قابلیت اج تاچ (Edge Touch) ابزار دیگری برای کاربران سامسونگ است. این ابزار این امکان را فراهم می‌کند که کاربر میزان حساسیت برخی از مکان‌های اج دیسپلی را تغییر دهد تا از این طریق در اثر لمس شدن تصادفی چنین قسمت‌هایی کاربرد خاصی اجرا نشود. همان طور که در تصویر اسکرین شات زیر مشاهده می‌کنید، می‌توانید با استفاده از این ابزار ناحیه‌های اج جدیدی را با توجه به راست یا چپ دست بودن خود در دو طرف نمایشگر گوشی ایجاد کنید و وسعت آن‌ها را نیز تغییر دهید.

اج تاچ حالتی به نام One-Handed Operation+ را هم ارائه می‌کند. این حالت در هنگام اجرای فرامین لمسی ویژگی‌های بیشتری را ارائه می‌کند و علاوه بر این آپشن‌های بیشتری را هم برای تنظیم کردن اندازه و میزان شفافیت نمایشگر در اختیار شما می‌گذارد.

همان طور که گفته شد برنامه گود لاک هم‌اکنون در کره جنوبی موجود است و کاربران ساکن در سایر نقاط جهان باید کمی صبر کنند تا آن را دریافت نمایند. از آنجایی که نوت جدید در ماه اوت (10 مرداد تا 9 شهریور) معرفی می‌شود، ممکن است که گود لاک هم در کنار این فبلت پرچمدار معرفی گردد. البته اگر علاقه‌ای به خریدن نوت 9 ندارید، می‌توانید با استفاده از گوشی‌های قدیمی‌تر سامسونگ مانند گلکسی اس 7، اس 8، نوت 8 و اس 9 که به سیستم عامل اندروید 8 اوریو مجهز هستند، به این برنامه دسترسی پیدا کنید. خبرهای موجود از این امر حکایت می‌کنند که ساعت هوشمند گیر اس 4 (Gear S4) هم در کنار گلکسی نوت جدید رونمایی می‌شود.

جدیدترین اخبار موبایل را با تکراتو دنبال کنید.

بیشتر بخوانید:

.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر