;
coinex

وجود نقص در تولیدات گوگل باعث افشای موقعیت مکانی کاربران شد

وجود نقص در تولیدات گوگل باعث افشای موقعیت مکانی کاربران شد. این آسیب پذیری امنیتی در دو محصول گوگل هوم و کروم کاست مشاهده شده است.

به گزارش تکراتو، وجود نقص در تولیدات گوگل باعث افشای اطلاعات مربوط به موقعیت مکانی دقیق کاربران شده است. این آسیب پذیری امنیتی باعث می شود مالکان وب سایت هایی که خدمات مرتبط با این دو ابزار را ارائه می کنند، بتوانند از موقعیت مکانی دقیق کاربران و مشتریان خود مطلع شوند.

البته در حالت عادی هم وب سایت ها می توانند از طریق آدرس آی پی کاربران، اطلاعات کلی در مورد موقعیت مکانی آنها به دست آورند، اما در این روش امنیت و حریم شخصی کاربران به خطر نمی افتد. اما از طریق دستیار صوتی هوشمند گوگل هوم و محصول چندرسانه ای کروم کاست، امنیت و حریم شخصی افراد به طور جدی به خطر می افتد.

بنابراین این خطر وجود دارد که هکرها با سواستفاده از این روش داده های زیادی را در مورد محل زندگی افراد مختلف جمع آوری کرده و از آنها برای سرقت یا اقدامات دیگری استفاده کنند.

کرگ یونگ یک محقق امنیتی است که اولین بار مشکل یادشده را شناسایی کرد. وی در این مورد اعلام کرد که:

موضوع را به گوگل اطلاع داده اما این شرکت تا به حال اقدامی برای حل مشکل انجام نداده است. البته گوگل وعده داده که با عرضه مجموعه ای از وصله های نرم افزار در ماه جولای مشکل یادشده را برطرف نماید.

.

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر