;
coinex

کارمندان گوگل مخالف توسعه ابزارهای امنیتی برای دولت هستند

کارمندان گوگل مخالف توسعه ابزارهای امنیتی برای دولت هستند. تعدادی از کارمندان این کمپانی از کار کردن روی یک ابزار امنیتی نظامی سرباز زدند.

به گزارش تکراتو، اوایل سال جاری میلادی بود که گروهی از کارمندان گوگل به مخالفت با کار بر روی یک ابزار امنیتی که می توانست به قراردادهای نظامی بیشتر برای گوگل منجر شود، پرداختند.


بیشتر بخوانید: گوگل قرارداد نظامی هوش مصنوعی پنتاگون را تمدید نمی‌کند


براساس اطلاعات موجود، این ابزار یک تکنولوژی میانی و کلیدی برای توسعه سیستم های ابری امن است که می تواند از سوی آژانس های دولتی مورد استفاده قرار گیرد.

مخافت کارمندان گوگل با توسعه ابزارهای امنیتی برای دولت

بدون این ابزار امنیتی، گوگل در برنامه ای که به سنجش میزان ریسک پذیری ابزارهای توسعه یافته از سوی کمپانی ها می پردازد سطح امنیتی متوسط را دریافت خواهد کرد.

بنابراین شرکت های دیگری چون آمازون و مایکروسافت که محصولاتی با سطح امنیتی بالا توسعه داده اند می توانند قراردادهای بیشتری با آژانس های دولتی داشته باشند.

کارمندان سابق و فعلی گوگل در مورد توسعه ابزارهای امنیتی برای دولت اعلام کردند که افراد مخالف با این پروژه که تحت عنوان گروه نه نفره شناخته می شوند، نگرانی هایی درباره سو استفاده دولت از این ابزار دارند. لازم به ذکر است که سر باز زدن مهندسان از کار روی این پروژه، به اعتراض سایر کارمندان گوگل به پروژه هایی نظیر پروژه Maven  نیز منجر شده است.

پیش از این نیز چنین مشکلی برای این کمپانی ایجاد شده بود و تعدادی از کارمندان گوگل به خاطر همکاری با دولت بر سر یک پروژه مرتبط با هوش مصنوعی، به این کمپانی اعتراض کردند و برخی نیز استعفا دادند و گوگل هم در نهایت از موضع خود عقب کشید و قرارداد خود با پنتاگون را تمدید نکرد.

 

بیشتر بخوانید:

.

منبع: Engadget

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر