;
coinex

کارمندان آمازون خواهان عدم فروش سیستم تشخیص چهره به پلیس شدند

بیش از ۱۰۰ کارمند آمازون خواهان عدم فروش سیستم تشخیص چهره به پلیس شدند. این کارمندان طی نامه ای خواسته‌ی خود را اعلام کردند.

به گزارش تکراتو، تعدادی از کارمندان آمازون از جف بزوس خواستند که نرم افزار تشخیص چهره به پلیس نفروشد. آنها همچنین خواستار کنسل شدن قراداد‌های کاری این شرکت با کمپانی Palantir  شدند.

در این نامه‌ به فعالیت و همکاری آمازون با پالانتیر و دیگر شرکای آمازون که در حوز‌ه های مهاجرت و نیرو‌های گمرکی فعالیت می‌کنند، اشاره شده است.

شرکت پالانتیر، یک کمپانی تکنولوژی محور آمریکایی است که فناوری و تجیهزات پیشرفته مورد نیاز نیرو‌های پلیس را فراهم می‌آورد و مدتی است از طریق همکاری با آمازون تکنولوژی تشخیص چهره منحصر به فردی برای نیرو‌های پلیس آمریکا به ارمغان آورده است.


بیشتر بخوانید: حریم شخصی کاربران آمازون نقض شد؛ فروش سیستم تشخیص چهره به پلیس


عدم فروش سیستم تشخیص چهره به پلیس

کارمندان آمازون در نامه‌ی خود همچنین تقاضا کردند که لیست آژانس‌های اجرای قانون و نیرو‌های پلیسی که اکنون از فناوری تشخیص چهره‌ی ویژه آمازون استفاده می‌کنند، منتشر شود. هدف آنها از این درخواست این بود که دیگر هیچ نقطه‌ی تاریکی در همکاری آمازون با پلیس به چشم نخورد.

به تازگی اعتراض کارکنان شرکت‌های فناوری در زمینه‌ی قراداد این شرکت‌ها با نیرو‌های پلیس و ارتش بسیار زیاد شده و بسیاری از این افراد نمی‌خواهند که نرم افزار‌های تولید شده توسط آنها بر علیه انسان‌های دیگر یا برای ایجاد نظارت شدید بر عموم جامعه استفاده گردد.


بیشتر بخوانید: گوگل قرارداد نظامی هوش مصنوعی پنتاگون را تمدید نمی‌کند


پیش از این نیز همکاری گوگل با پنتاگون اعتراض کارکنان این کمپانی را به همراه داشت و بیش از سه هزار کارمند این شرکت در نامه‌ای به ساندار پیچای خواستار لغو این قرارداد شدند.

ماجرا آنقدر بالا گرفت که چندی پیش تعدادی از کارمندان گوگل با استعفای دسته‌جمعی خودشان به موضوع همکاری با پنتاگون واکنش نشان دادند. کمپانی گوگل بالاخره تصمیم گرفت به خواسته‌ کارکنانش تن دهد و قرداد جنجال برانگیز همکاری با پنتاگون (وزرات دفاع آمریکا) را تمدید نکند.

اکنون نوبت به کارکنان آمازون رسیده که خواهان عدم فروش سیستم تشخیص چهره به پلیس شوند. باید منتظر بود و دید جف بزوس چه تصمیمی خواهد گرفت.

 

بیشتر بخوانید:

.

منبع: businessinsider

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر