;
coinex

محدودیت چین برای سرمایه گذاری در شرکت های فناوری آمریکا

شرکت های چینی دیگر حق سرمایه گذاری در شرکت های فناوری آمریکایی را ندارند. وزارت خزانه داری آمریکا در حال تنظیم چنین مقرراتی است.

به گزارش تکراتو، شرکت های فناوری با حداقل ۲۵ درصد مالکیت سهام توسط افراد و نهادهای چینی، دیگر حق خرید شرکت های فناوری آمریکایی را نخواهند داشت. البته شرکت های فناوری مورد بحث باید از نظر صنعتی دارای اهمیت باشند.

اینکه معیار مشخص شدن میزان اهمیت شرکت های فناوری امریکایی چیست و چگونه در این زمینه تصمیم گیری صورت می گیرد، فعلا مشخص نشده است.


بیشتر بخوانید: ترامپ برای واردات کالاهای تکنولوژیک چینی تعرفه ۲۵ درصدی در نظر می گیرد


محدودیت چینی ها در سرمایه گذاری در شرکت های فناوری آمریکایی

شورای امنیت ملی آمریکا و همچنین وزارت بازرگانی در حال تهیه و ارائه توصیه هایی هستند تا توانند روش های مورد استفاده به منظور کنترل صادرات فناوری های پیشرفته به چین را بهینه کنند. جزئیات این برنامه ها تا پایان هفته اعلام می شود.

هدف از اجرای این برنامه ها مقابله با سیاست گذاری های چین است. براساس استراتژی ساخت چین ۲۰۲۵، این کشور باید در ده حوزه رتبه اول جهانی را کسب کند که از جمله آنها می توان به دانش رباتیک، هوا فضا، انرژی های پاک و غیره اشاره نمود.

براساس اطلاعات موجود، کاخ سفید برای جلوگیری از موفقیت این استراتژی قصد دارد از قانونی به نام IEEPA که مربوط به سال ۱۹۷۷ است، استفاده کند. این قانون محدودیت هایی در زمینه سرمایه گذاری خارجی در آمریکا را مجاز می شمارد.

 

بیشتر بخوانید:

.

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر