coinex
راهنمای خرید تکراتو

تلگرام همچنان در صدر؛ ۷۹ درصد کاربران هنوز در تلگرام حضور دارند

حضور کاربران در تلگرام حتی بعد از فیلترینگ نیز ادامه دارد. براساس گزارشات جدید، هنوز 79 درصد از کاربران در این شبکه اجتماعی در حال فعالیت هستند.

به گزارش تکراتو، کاربران همچنان از تلگرام استفاده می کنند و آمار این استفاده 79 درصد است. این آمار براساس آخرین نظرسنجی ایسپا در خرداد ماه سال جاری به دست آمده است.


بیشتر بخوانید: افزایش اعضای پیام رسان های داخلی تا ۲۵ میلیون کاربر


نظرسنجی آمار حضور کاربران در تلگرام

براساس گزارش به دست آمده، این نظرسنجی در گستره ملی و در بین افراد بالای ۱۸ سال ساکن مراکز استان، شهرهای درجه ۲ و روستاها با حجم نمونه 4439 نفر و به کارفرمایی مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری، توسط مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) به شیوه مصاحبه حضوری انجام شده است.


بیشتر بخوانید: افزایش رتبه جهانی پیام رسان های ایرانی و سقوط رتبه تلگرام


بر این اساس 62 درصد از پاسخگویان اعلام کرده‌اند قبل از فیلتر تلگرام از این پیام‌رسان استفاده می‌کردند. نتایج نظرسنجی حاکی از آن است که 49.5 درصد از افراد بالای ۱۸ سال کشور بعد از فیلتر تلگرام کماکان از آن استفاده می‌کنند. یعنی 79 درصد از استفاده‌کنندگان تلگرام قبل از فیلتر، به استفاده خود بعد از فیلتر نیز ادامه داده‌اند.

حضور کاربران در تلگرام

براساس نتایج این نظرسنجی، استفاده از سایر شبکه‌های اجتماعی نظیر اینستاگرام و واتس‌آپ بعد از فیلتر تلگرام افزایش یافته است. در نیمه فروردین سال جاری ۱۷.۷ درصد از افراد بالای ۱۸ سال کشور از اینستاگرام استفاده می‌کردند که این عدد در خردادماه و پس از فیلتر تلگرام به ۳۲.۲ درصد افزایش یافته است.

نکته قابل توجه، حضور ۵۴ درصدی جوانان ۱۸ تا ۲۹ سال کشور در اینستاگرام است. همچنین استفاده‌کنندگان از واتس آپ نیز از حدود ۱۲ درصد در فروردین به حدود ۲۵ درصد در خردادماه افزایش یافته اند. به عبارت دیگر، تعداد کاربران اینستاگرام و واتس‌آپ در این بازه زمانی به حدود ۲ برابر افزایش یافته است.

در این بین سایر شبکه‌های اجتماعی خارجی افزایش چشمگیری را تجربه نکرده اند و در حال حاضر فیس بوک ۳.۶ درصد، توئیتر ۲.۷ درصد و لاین ۱ درصد استفاده‌کننده دارد.


بیشتر بخوانید: آمار کاربران پیام رسان های داخلی ؛ بررسی وضعیت پیام رسان های بومی


در پیام رسان های داخلی چه خبر؟

نتایج ایسپا در مورد پیام رسان های داخلی نشان می‌دهد ۱۸ درصد مردم حداقل از یکی از پیام‌رسان‌های داخلی استفاده می‌کنند که در این بین پیام‌رسان سروش در صدر قرار دارد.

این پیام‌رسان که طبق نظرسنجی ایسپا در فروردین‌ماه سال جاری فقط ۲ درصد کاربر داشته است، در حال حاضر حدود ۱۳.۵ درصد استفاده‌کننده دارد. آی‌گپ ۲.۵ درصد، بله ۱.۸ درصد، ایتا ۲.۹ درصد، گپ ۱.۴ درصد، بیسفون ۰.۶ درصد و ساینا ۰.۴ درصد استفاده کننده دارند.

حضور کاربران در تلگرام


بیشتر بخوایند: اختصاص ۲۰۰ سرور به تلگرام طلایی ؛ جایگزین تلگرام در ایران مشخص شد


در مجموع و بر اساس نتایح نظرسنجی ایسپا در خرداد ماه سال جاری، ۶۶ درصد مردم حداقل از یکی از شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند که در این میان ۴۶.۷ درصد فقط شبکه‌ای اجتماعی خارجی دارند و ۳.۹ درصد فقط شبکه‌های اجتماعی داخلی. حدود ۱۴.۱ درصد، هم شبکه‌های اجتماعی داخلی دارند و هم خارجی دارند.

 

بیشتر بخوانید:

.

منبع: isna

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر