;
coinex

چیپ های جدید کوالکام استفاده از هوش مصنوعی و دوربین دوگانه را در گوشی ها فراهم می کنند

با استفاده از چیپ های جدید کوالکام که برای موبایل های اقتصادی عرضه شده اند می توان از هوش مصنوعی و دوربین دوگانه استفاده کرد.

به گزارش تکراتو، کوالکام از سه چیپ جدید برای موبایل های اقتصادی رونمایی کرده که قابلیت های هوش مصنوعی را به این دستگاه ها خواهند آورد.

چیپ های جدید کوالکام ۴۲۹، ۴۳۹ و ۶۳۲ در سری های ۴۰۰ و ۶۰۰ جای دارند. این دو خانواده از پرفروش ترین سخت افزار های کوالکام هستند که به ترتیب در ۲۳۰۰ و ۱۳۵۰ نوع مختلف از دستگاه های تجاری مورد استفاده قرار می گیرند.

رونمایی از چیپ های جدید کوالکام

مدل های جدیدی که کوالکوم ارائه کرده دارای ویژگی هایی چون کارایی سریع تر، بهبود عمر باتری و پردازش گرافیکی بهینه هستند و همچنین استفاده از قابلیت های هوش مصنوعی را به موبایل های اقتصادی آورده اند. پیاده سازی دوربین دوگانه در دستگاه های مقرون به صرفه، مزیت دیگر چیپ های جدید کوالکام است.

پلتفرم های موبایل اسنپدراگون ۴۲۹ و ۴۳۹ که بر مبنای معماری FinFET تولید شده اند، جایگزین مدل های ۴۲۵ و ۴۳۰ می شوند. این مدل ها از نظر کارایی و مصرف انرژی ۲۵ درصد کارایی بهتری خواهند داشت. به گفته کوالکام، مودم X6 LTE در این دو مدل، می تواند امکان دانلود سریع، استریم روان ویدئو و تجربه وبگردی مطلوبی را ارائه نماید.

اسنپدراگون ۴۳۹ به لطف پردازنده هشت هسته ای و پردازشگر گرافیکی ادرنو ۵۰۵ توانایی پشتیبانی از دوربین با یک سنسور ۲۱ مگاپیکسلی، دوربین دوگانه با سنسورهای ۸ مگاپیکسلی و نمایشگر با رزولوشن FHD پلاس را دارد.

چیپست میان رده اسنپدراگون ۶۳۲ هم که جایگزین مدل ۶۲۶ شده به پردازنده کریو ۲۵۰ و ادرنو ۵۰۶ مجهز شده که نسبت به مدل قبلی ۴۰ درصد سریع تر است. چیپست جدید از رزولوشن  FHD، دوربین با یک سنسور ۲۴ مگاپیکسلی یا دو سنسور ۱۳ مگاپیکسلی و ثبت ویدیو با رزولوشن 4K  پشتیبانی می کند. مودم X9 LTE نیز نوید انتقال داده با سرعت بالا را داده است.

دستگاه های مجهز به چیپ های جدید کوالکام زمستان سال جاری به بازار عرضه می شوند.

.

منبع: Phone Arena

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر