;
coinex

بررسی اچ تی سی یو 12 پلاس (HTC U12 Plus) ؛ کامل‌ترین بررسی از پرچم‌دار جدید HTC

اچ تی سی با نسل جدید گوشی‌های لیکویید سرفیس (Liquid Surface) خود برگشته است و می‌خواهد با گوشی پرچمدار جدیدش جولان دهد. این مطلب به بررسی اچ تی سی یو 12 پلاس (HTC U12 Plus) اختصاص دارد.

اچ‌تی‌سی‌یو 12 پلاس گوشی پرچمدار امسال سازنده مشهور تایوانی محسوب می‌شود. این گوشی هوشمند با بهینه سازی‌هایی جدید نسبت به مدل یو 11 (U11) عرضه شده است. توانایی پشتیبانی فرامین لمسی جدید توسط قابلیت اج سنس 2 (Edge Sense 2.0) و دو برابر شدن تعداد لنزهای دوربین (دوربین سلفی و اصلی دوگانه) برخی از بهینه سازی‌های اعمال شده بر روی اچ تی سی یو 12 پلاس نسبت به مدل قبلی این گوشی هوشمند هستند.

مقدمه

اچ تی سی فقط یک یو 12 را امسال عرضه کرد که آن را هم با پسوند پلاس (Plus) در اختیار کاربرانش گذاشت. ظاهرا این سازنده تصمیم داشته است که با انجام این کار به علاقمندان دنیای گوشی‌های پرچمدار نشان دهد که محصول جدیدش با سایر محصولاتی که پسوند “پلاس” را دارند، نظیر آیفون 8 پلاس یا گلکسی اس 9 پلاس، برابری می‌کند. اچ تی سی یو 12 پلاس تقریبا به اندازه گلکسی اس 9 پلاس است، اما به دلیل داشتن روکش شیشه‌ای لیکویید سرفیس، ظاهر زیباتری دارد.

“یک پکیج سخت افزاری پیشرفته” عبارتی است که به خوبی می‌تواند یو 12 پلاس را توصیف کند، زیرا این گوشی هوشمند علاوه بر دوربین‌های قدرتمند و جدیدش و قابلیت اج سنس 2، یک نمایشگر 6 اینچی LCD جدید را هم با قابلیت پشتیبانی فناوری HDR 10 به همراه هندزفری‌‌های کاهنده نویز یوسونیک (USonic) در اختیار کاربرانش می‌گذارد.

سازنده مشهور تایوانی در ساخت مدل یو 11 تمایلی به استفاده از نمایشگرهای دارای نسبت تصویر 18 به 9 از خود نشان نداد، اما در اواخر سال 2017 گوشی یو 11 پلاس خود را با این فناوری عرضه کرد. این کمپانی در ساخت گوشی اچ تی سی یو 12 پلاس از یک نمایشگر با نسبت تصویر بالا و خوشبختانه بدون ناچ استفاده کرده است. در ادامه این نوشتار به بررسی اچ تی سی یو 12 پلاس پرداخته‌ایم. با تکراتو همراه باشید.

بررسی اچ تی سی یو 12 پلاس ؛ مشخصات و ویژگی‌ها

مقدمه

مشخصات HTC U12 Plus

جدیدترین گوشی پیشرفته اچ تی سی از سخت افزارهای زیر بهره می‌برد:

  • بدنه با طراحی لیکویید سرفیس، شاسی آلومینیومی و کد محافظتی IP68 در برابر نفوذ آب و ذرات گرد و خاک
  • نمایشگر 6 اینچی QHD پلاس 2880 در 1440 پیکسلی با نسبت تصویر 18 به 9، تراکم پیکسل 537ppi، پوشش محافظتی پشتی و جلویی گوریلا گلس 3 و فناوری سوپر ال سی دی 6
  • دوربین اصلی دوگانه با یک سنسور 12 مگاپیکسلی واید انگل اصلی دارای اندازه پیکسل 4 میکرون و دیافراگم f/1.75، یک سنسور ثانویه 16 مگاپیکسلی تله فوتو دارای اندازه پیکسل 1.0 میکرون و دیافراگم f/2.6 و قابلیت‌های فوکوس خودکار تشخیص حالت، فوکوس خودکار لیزری، بزرگ نمایی بصری 2 ایکس، اچ دی آر بوست (HDR Boost)، تثبیت سازی نوری تصاویر، تثبیت سازی الکترونیکی تصاویر، فلش دوگانه LED، حالت عکس برداری پرتره، حالت عکس برداری RAW، توانایی فیلم برداری 4 کی در نرخ 60 فریم بر ثانیه و توانایی فیلم برداری 1080 پیکسلی در نرخ 240 فریم بر ثانیه
  • دوربین سلفی دوگانه 8 مگاپیکسلی با اندازه پیکسل 12 میکرون، دیافراگم f/2.0 و قابلیت‌های فوکوس ثابت، اچ دی آر بوست، حالت عکس برداری پرتره، فیلم برداری فول اچ دی در نرخ 30 فریم بر ثانیه و میدان دید 84 درجه
  • پردازشگر کوالکام اسنپدراگون 845 با چهار هسته 7GHz کریو 385 گلد، چهار هسته 1.7GHz کریو 385 سیلور و واحد پردازش گرافیکی آدرینو 630
  • رم 6 گیگابایتی
  • حافظه داخلی 64 / 128 گیگابایتی با قابلیت پشتیبانی کارت حافظه میکرو SD
  • سیستم عامل اندروید 8 اوریو با رابط کاربری اج سنس (HTC Sense)
  • باتری غیرقابل دسترس 3,500 میلی‌آمپر ساعتی با فناوری شارژ سریع 3 و همچنین توانایی پشتیبانی فناوری شارژ سریع 4
  • دارای توانایی پشتیبانی قابلیت‌ اتصالی LTE-A، شرکت‌های ارتباطی 4 / 5 بانده، 18 (1.2Gbps/150Mbps)، پورت یو اس بی نوع سی نسخه 3.1، وای فای a/b/g/n/ac MU-MIMO، جی پی اس، گلوناس، بیدو، گالیلئو، NFC و بلوتوث 5
  • تک سیمکارته (عرضه به صورت دو سیمکارته هیبریدی در برخی از بازارها)
  • دارای سنسور اسکنر اثر انگشت پشتی، اسپیکرهای بوم ساوند (BoomSound)، کلیدهای حساس به فشار و فناوری اچ تی سی اج سنس 2 با قابلیت تنظیم میزان فشار فرامین لمسی

دوربین گوشی اچ تی سی یو 11 کارایی بسیار بالایی داشت و به همین دلیل انتظار داریم که دوربین اچ تی سی یو 12 پلاس کارایی بالاتری داشته باشند. سنسور ثانویه دوربین اصلی این گوشی هوشمند قابلیت‌های عکاسی پرتره و زوم 2x را در اختیار شما می‌گذارد.

مقدمه

یو 12 پلاس همچنین توانایی فیلمبرداری با کیفیت 4K با نرخ 60 فریم بر ثانیه را نیز دارد. این گوشی هوشمند نمی‌تواند از مناظر مورد نظر شما فیلم سوپر اسلوموشن ضبط کند، اما می‌تواند با کیفیت 1080p فیلم سرعت آهسته با نرخ 240 فریم بر ثانیه بگیرد.

در داخل جعبه

در داخل جعبه

اچ تی سی یو 12 پلاس را با یک جعبه صاف و گوشه‌های گرد و منحنی شکل دریافت می‌کنید. مدل آبی نیمه شفافی که در این بررسی مشاهده می‌کنید، در یک جعبه سفید رنگ که نام گوشی به صورت برجسته بر روی آن حک شده بود، قرار داشت.

در پشت این جعبه بعضی از مشخصات گوشی مانند ظرفیت حافظه داخلی، رنگ و اطلاعات مدل دستگاه درج شده است. در داخل جعبه گوشی اچ تی سی یو 12 پلاس یک کاور محافظ شیشه‌ای شفاف، دستمال، ابزار خارج کننده سیمکارت، آداپتور شارژ سریع 3، کابل یو اس بی و هندزفری‌های یوسونیک گذاشته شده است. این محصول در ایالات متحده بدون رابط تبدیل جک 3.5 میلی‌متری هدفون به پورت یو اس بی نوع سی عرضه می‌شود.

طراحی اچ‌تی‌سی 12 پلاس

دو سال از زمانی که شرکت HTC، طراحی تمام فلزی را کنار گذاشت و به استفاده از طراحی شیشه‌ای لیکویید سرفیس خود روی آورد، می‌گذرد. این طراحی شیشه‌ای در سه مدل مشکی سرامیکی (سرامیک غیرواقعی)، آبی شفاف و قرمز ارائه می‌شود. می‌توان گفت که این رنگ‌ها کمی از رنگ‌های اچ تی سی یو 11 (آبی یاقوتی و نقره‌ای) محافظه کارانه‌تر هستند.

تعداد زیادی از کاربران و کارشناسان معتقدند که یو 11 به نسبت یو 10 که با یک شاسی فلزی بسیار محکم عرضه شد، طراحی بسیار ظریفی دارد.

این گفته صحت دارد؛ اچ تی سی یو 12 پلاس از نظر طراحی بهینه سازی شده است تا یکپارچگی و مقاومت بیشتری داشته باشد. برای مثال شاسی این گوشی هوشمند به یک لبه سخت مجهز شده است و شما می‌توانید این لبه را در اطراف شیشه نمایشگر مشاهده کنید. پنل پشتی یو 12 پلاس هم در مقایسه با پنل پشتی یو 11 صاف‌تر است و انحنای زیادی ندارد.

طراحی و سخت افزار

اچ تی سی در ساخت مدل یو 12 پلاس از کلیدهای حساس به فشار جدیدی استفاده کرده است. این کلیدها به برآمدگی‌هایی ایجاد شده بر روی شاسی گوشی شبیه هستند. یکپارچگی ساختاری بهتر و بهبود مقاومت گوشی در برابر نفوذ آب از ویژگی‌های مثبت کلیدهای جدید و سبک طراحی آن‌ها هستند اگرچه که استفاده از این کلیدها شاید برای برخی از افراد آزار دهنده باشد.

اچ تی سی یو 12 پلاس نسبت به مدل یو 11 بلندتر و جعبه‌ای‌تر است. این گوشی هوشمند به یک اسکنر اثر انگشت پشتی و ابزارهای کنترلی قرار گرفته در داخل نمایشگر مجهز شده است. دوربین پشتی گوشی در یک سطح با کاور گوشی قرار گرفته است و توسط یک سنسور لیزری برای ارائه فوکوس خودکار بهتر پشتیبانی می‌شود.

طراحی و سخت افزار

یو 12 پلاس هم مانند یو 11 از سنسورهای فشاری قرار گرفته در قاب خود بهره می‌برد. قاب گوشی اچ تی سی یو 12 پلاس همچنین می‌تواند محل تماس انگشتان کاربر را هم به واسطه فناوری اج سنس 2 تشخیص دهد.

در جلوی گوشی جدید اچ تی سی یک نمایشگر 6 اینچی سوپر LCD نصب شده است. گوشه‌های این نمایشگر برخلاف گوشه‌های نمایشگرهای برخی از گوشی‌های جدید منحنی شکل نیستند، اما این سادگی چندان هم بد نیست. حاشیه‌های قرار گرفته در بالا و پایین نمایشگر یو 12 پلاس با ضخامت بیشتری نسبت به حاشیه‌های گلکسی اس 9 ساخته شده‌اند تا فضای کافی را برای نصب اسپیکرهای بوم ساوند فراهم کنند.

طراحی و سخت افزار

در سمت راست گیرنده تماس‌های ورودی گوشی هم یک میکروفون، سنسور نور، سنسور مجاورت و فلش LED اعلان قرار دارد.

در دیواره جانبی سمت چپ گوشی هیچ کلیدی نصب نشده است و تنها پورت سیمکارت و کارت حافظه میکرو SD دیده می‌شود. مدل‌های دو سیمکارته گوشی اچ تی سی یو 12 پلاس با یک پورت هیبریدی عرضه شده‌اند تا کاربر بتواند کارت حافظه میکرو SD یا سیمکارت دوم خود را در آن قرار دهد. کلیدهای پاور، افزایش صدا و کاهش صدا هم بر روی دیواره جانبی سمت راست گوشی نصب شده‌اند.

البته باید به این نکته اشاره کرد که کلیدهای پاور و تنظیم صدا مانند کلیدهای واقعی نیستند بلکه در واقع برآمدگی‌هایی حساس به فشار هستند که بازخوردهای لمسی را انتقال می‌دهند و تنها به شکل کلید ساخته شده‌اند. در یو 12 پلاس از همان سنسورهای فشاری فناوری اج سنس 2 گوشی برای تشخیص این که کدام کلید تحت فشار قرار گرفته، استفاده شده است.

یک میکروفون در بالا و یک میکروفون در پایین گوشی اچ تی سی یو 12 پلاس وجود دارد. پورت یو اس بی نوع سی و اسپیکر بوم ساوند هم در پایین گوشی نصب شده است. گوشی پرچمدار 2018 اچ تی سی فاقد جک 3.5 میلی‌متری هدفون است و به همین دلیل یا باید از رابط تبدیل استفاده کنید یا این که با هندزفری‌‌های یوسونیک صدای محتویات رسانه‌ای مورد نظر خود را بشونید.

قاب آبی رنگ گوشی یو 12 پلاس ظاهر زیبایی دارد. شما تنها می‌توانید با خریدن این مدل زیر قاب پشتی گوشی پرچمدار HTC را تا حدی ببینید. اچ تی سی برای اولین بار گوشی یو 11 پلاس خود را با این سبک طراحی عرضه کرد. جای خوشحالی دارد که این سازنده یک مدل از گوشی جدیدش را هم با بدنه نیمه شفاف ارائه کرده است.

این سبک طراحی شما را قادر می‌سازد تا داخل دستگاهی را که کل زندگی خود را با آن می‌گذرانید، مشاهده کنید. بدنه شفاف یو 12 پلاس شما را به دهه 90 میلادی که بدنه‌های شفاف در صنعت گوشی سازی حکمرانی می‌کردند، نمی‌برد؛ اما این سبک طراحی را با ظاهری رام شده و ظریف‌تر در اختیار شما می‌گذارد.

در قسمت مرکزی پنل پشتی یو 12 پلاس، در بالای خطوط برجسته‌ای که قسمت شفاف و غیرشفاف کاور پشتی این گوشی را از یکدیگر جدا می‌کنند، لوگوی اچ تی سی قرار دارد. سازنده مشهور تایوانی قسمت پایین پنل گوشی پرچمدار جدیدش را شفاف نساخته زیرا فکر کرده است که باتری این محصول ویژگی‌های زیبایی برای دیدن ندارد.

طراحی و سخت افزار

در بالای سنسور اثر انگشت گوشی یک فلش LED دوگانه و دوربین‌های جدید دوگانه گوشی نصب شده‌اند. این سبک طراحی از نظر مکان قرار گیری سنسور اسکنر اثر انگشت و دوربین‌ها نمای گوشی‌های سری ال جی وی 30 را در ذهن شما تداعی می‌کند.

یو 12 پلاس به سیستم‌های فوکوس خودکار دوگانه هم مجهز است. یک سیستم لیزری در سمت چپ دوربین و یک میکروفون در سمت راست آن قرار دارد. حلقه محفظه دوربین کاملا با سطح کاور پشتی گوشی در تراز است، بنابراین ماژول دوربین به هیچ وجه برآمده نیست.

طراحی و سخت افزار

در مجموع می‌توان گفت که محصول پرچمدار جدید سازنده مشهور تایوانی یک گوشی خوش اندام است. تنها موضوعی که ممکن است در مورد این گوشی هوشمند نگران کننده جلوه کند میزان مقاومت آن است مخصوصا در زمانی که گوشی از ناحیه گوشه‌های بدنه سقوط می‌کند زیرا شیشه جلوی گوشی لبه دار است و لبه آن دور تا دور لبه جلوی نمایشگر را احاطه می‌کند.

شیشه نصب شده در جلوی گوشی اچ تی سی یو 12 پلاس از شیشه نصب شده در پشت این گوشی هوشمند مقاومت کمتری دارد. خوشبختانه اچ تی سی یک کاور پلاستیکی محافظ را برای گوشی جدیدش ارائه کرده است و شما می‌توانید تا زمانی که یک کاور مناسب را برای این محصول می‌خرید، از آن استفاده کنید.

نمایشگر 6 اینچی با فناوری HDR

یو 12 پلاس از یک نمایشگر 6 اینچی LCD با رزولوشن QHD پلاس بهره می‌برد. اچ تی سی از عبارت Super LCD 6 برای معرفی این پنل استفاده می‌کند. یو 12 پلاس در واقع یک گوشی شیشه‌ای است که توسط پوشش گوریلا گلس 3 محافظت می‌شود. باید به این نکته اشاره کرد پایین بودن شماره پوشش محافظتی گوریلا گلس نصب شده بر روی یو 12 پلاس الزاما به معنی بد بودن مقاومت این محافظ نیست. این پوشش محافظتی توازن خوبی را بین مقاومت در برابر خط و خش و مقاوم در برابر خرد شدگی ارائه می‌کند.

گوشه‌های نمایشگر یو 12 پلاس با زاویه 90 درجه ساخته شده‌اند. برخی از کاربران معتقدند که گوشه‌های منحنی شکل مقدار پیکسل نمایشگر را کم می‌کنند، اما برخی دیگر هم بر این باور هستند که این گوشه‌ها طراحی مدرن‌تری دارند.

نمایشگر سوپر ال سی دی 6 با قابلیت پشتیبانی فناوری HDR

نمایشگر نصب شده بر روی گوشی پرچمدار اچ تی سی یو 12 پلاس توانایی پشتیبانی قابلیت HDR 10 را دارد و تا حدی امکان تنظیم رنگ را هم برای کاربرش فراهم می‌کند. پروفایل رنگ این نمایشگر به طور پیش فرض بر روی حالت DCI-P3 تنظیم شده است؛ این حالت وسعت رنگ بسیار خوبی را ارائه می‌کند. شما می‌توانید نمایشگر این گوشی هوشمند را بر روی حالت sRGB هم تنظیم کنید، اما حالت پیش فرض آن روشن‌ترین تصاویر را ارائه می‌کند.

شاخص deltaE دقت رنگ نمایشگر در حالت میانگین عدد 5.7 و در حالت حداکثر عدد 7.8 را ارائه می‌کند. اگر که نمایشگر یو 12 پلاس را بر روی پروفایل sRGB تنظیم کنید، دقت رنگ نمایشگر بالاتر می‌رود، شاخص deltaE میانگین به مقدار 4.7 می‌رسد و شاخص deltaE حداکثر در سایه‌های آبی تیره کمی افزایش می‌یابد. بهترین میزان دقت رنگ زمانی حاصل می‌شود که نوار لغزان را در تنظیمات sRGB بر روی حالت 1/10 به سمت “cool” قرار دهید. در این پیکره بندی مقدار میانگین detlaE به 4.4 و مقدار حداکثر detlaE به 7.7 می‌رسد.

می‌توان گفت که توانایی نمایشگر در تولید مجدد رنگ بسیار خوب است. پروفایل پیش فرض DCI-P3 رنگ (HDR 10) باعث می‌شود که سایه‌های سفید رنگ کمی آبی‌تر از آنچه که هستند، نمایش داده شوند. تنظیمات حالت sRGB سایه‌های سفید را با دقت بالاتری نشان می‌دهند، اما در این حالت هم دقت رنگ عالی نیست. بدون شک نمایشگرهای بهتری هم در بازار وجود دارد، اما ارقام ارائه شده توسط نمایشگر یو 12 پلاس هم قابل قبول هستند.

حداکثر میزان روشنایی نمایشگر اچ تی سی یو 12 پلاس در تست میزان روشنایی از حداکثر میزان روشنایی نمایشگر سوپر ال سی دی 5 گوشی اچ تی سی یو 11 که با نسبت تصویر 16 به 9 ساخته شده است، کمتر بود. در این بررسی  پنل یو 12 پلاس توانست حداکثر میزان روشنایی 366.1 نیت را ارائه کند، اما مقدار کنتراست آن (1830) از کنتراست نمایشگر یو 11 بیشتر بود. در هنگام تابش مستقیم نور خورشید میزان نور نمایشگر یو 12 پلاس 20 نیت افزایش می‌یابد؛ هرچند تفاوت ایجاد شده چندان قابل توجه نیست.

نمایشگر سوپر ال سی دی 6 با قابلیت پشتیبانی فناوری HDR

میزان حداقل روشنایی نمایشگر گوشی پیشرفته جدید اچ تی سی بسیار خوب است. این پنل برای این که بتواند در هنگام شب مطالب مورد نظر کاربر را به خوبی نمایش دهد، میزان روشنایی خود را به 2.4 نیت می‌رساند. یو 12 پلاس در هنگام شب همچنین می‌تواند به طور خودکار قابلیت Smart Display خود را فعال کند تا وضوح بهتری را ارائه سازد.

با همه این تفاسیر میزان خوانایی محتویات در حال پخش بر روی نمایشگر در هنگام تابش نور خورشید ضعیف است و این امر باعث می‌شود که در این حالت در هنگام خواندن مطالب در حال نمایش بر روی پنل کمی با مشکل مواجه شوید.

نسبت کنتراست در نور خورشید

نمایشگر سوپر ال سی دی 6 با قابلیت پشتیبانی فناوری HDR

نمایشگر اچ تی سی یو 12 پلاس از نمایشگر یو 11 پلاس بهتر است، اما باید اعتراف کرد که پنل Super LCD 6 از پنل Super LCD 5 به کار رفته در ساخت یو 11 تاریک‌تر است. به نظر می‌رسد که اچ تی سی نسبت تصویر 18 به 9 را بر روی یک نمایشگر بدتر اعمال کرده است.

علی رغم این نقطه ضعف پنل نصب شده بر روی یو 12 پلاس کارایی خوبی را در هنگام مشاهده و ویرایش تصاویر ارائه می‌کند. این نمایشگر برنامه‌های تلویزیونی و فیلم‌های مختلف را به خوبی پخش می‌کند.

عملکرد باتری

اچ تی سی گوشی‌های یو 11 و یو 11 پلاس خود را با باتری‌های 3000 و 3930 میلی‌آمپر ساعتی ارائه کرد اما گوشی یو 12 پلاس خود را با یک باتری 3500 میلی‌آمپر ساعتی در اختیار کاربرانش گذاشته است. باتری یو 12 پلاس با فناوری شارژ سریع 4 هم سازگاری دارد اما با یک آداپتور شارژ سریع 3 ارائه شده است.

قابلیت اچ تی سی سنس (HTC Sense) یک ابزار مدیریت شارژ و چند حالت ذخیره سازی انرژی باتری را در اختیار شما می‌گذارد تا بتوانید برای هر نرم افزاری انرژی مصرفی باتری گوشی را در یک حالت خاص تنظیم و بهینه سازی کنید. در این بین حالت ذخیره سازی عادی همگام سازی‌ها را محدود می‌کند، میزان روشنایی نمایشگر را کاهش می‌دهد و علاوه بر این لرزش‌ها و انیمیشن‌های رابط کاربری را هم غیرفعال می‌سازد. در حالت ذخیره سازی شدید این محدودیت‌ها یک پله افزایش می‌یابند و حتی تعداد نرم افزارهایی که کاربر می‌خواهد از آن‌ها استفاده کند، هم کم می‌شود.

بهینه سازی و نظارت انرژی باتری

نتایج تست میزان مقاومت باتری گوشی اچ تی سی یو 12 پلاس آن گونه که انتظار داشتیم، امیدوار کننده نبودند، اما کارایی بسیار ضعیفی را هم نشان ندادند. انتظار داشتیم که باتری یو 12 پلاس عملکرد بهتری را در مقایسه با باتری گوشی پرچمدار قبلی اچ تی سی ارائه کند، اما امتیاز نهایی باتری اچ‌تی‌سی یو 12 پلاس 10 ساعت کمتر از امتیاز نهایی باتری یو 11 بود.

عملکرد باتری

باتری یو 12 پلاس می‌تواند به مدت 21 ساعت و 51 دقیقه امکان صحبت کردن را برای شما فراهم کند و از این نظر به میزان چند ساعت نسبت به باتری یو 11 برتری دارد؛ این باتری در مقابل کارایی خوبی را در وب گردی ارائه نکرد به این نحو که تنها توانست به مدت 7 ساعت و 48 دقیقه مطالب موجود در دنیای مجازی را به ما نشان دهد در حالی که یو 11 در این زمینه شما را حدودا به مدت 10 ساعت و 30 دقیقه همراهی می‌کند. برای پخش فیلم هم تنها می‌توانید به مدت 8 ساعت و 32 دقیقه از باتری کاملا شارژ شده یو 12 پلاس استفاده کنید در حالی که باتری یو 11 پلاس کمی بیشتر شما را سرگرم می‌کند.

اگر که سازنده مشهور تایوانی در ساخت گوشی پرچمدار 799 دلاری جدیدش هم از یک باتری با ظرفیت باتری گوشی یو 11 پلاس خود استفاده کرده بود، می‌توانست کارایی بهتری را در زمینه میزان مقاومت باتری ارائه کند. اچ تی سی باید میزان روشنایی نمایشگر یو 12 پلاس را به میزان زیادی کاهش دهد تا بتواند راندمان مناسبی را از باتری این گوشی هوشمند ارائه کند.

شارژ باتری خالی گوشی اچ تی سی یو 12 پلاس پس از 30 دقیقه اتصال به برق به 41 درصد می‌رسد. شما باید به مدت 1 ساعت 45 دقیقه صبر کنید تا بتوانید با استفاده از آداپتور شارژ سریع 3 باتری خالی یو 12 پلاس را کاملا شارژ کنید.

رتبه بندی مقاومتی باتری این بررسی نشان می‌دهد که اگر که با یک بار شارژ کامل از گوشی اچ تی سی یو 12 پلاس خود برای یک ساعت مکالمه تلفنی، وب گردی و پخش فیلم استفاده کنید، چند درصد از شارژ باتری باقی می‌ماند. این الگوی مصرفی تدوین شد تا بتوانیم نتایج حاصل شده از تست کردن باتری‌های گوشی‌های مختلف را در زمینه انجام کارهای روزمره با یکدیگر مقایسه کنیم.

اسپیکرهای بوم ساوند

اچ تی سی شهرت بسیار خوبی در ساخت اسپیکرهای قدرتمند دارد و این امر به وضوح در یو 12 پلاس این سازنده دیده می‌شود. این گوشی هوشمند به یکی از بهترین ساختارهای هیبریدی اسپیکر مجهز شده است. میکروفون تقویت شده و اسپیکر قرار گرفته در انتهای بدنه این گوشی هوشمند تقریبا شدت و وضوح صدای یکسانی دارند و بالانس صوتی بسیار خوبی را هم ارائه می‌کنند.

اسپیکرهای بوم ساوند

ولوم صدای اچ تی سی یو 12 پلاس هم بسیار خوب است. این گوشی هوشمند توانست در حالت‌های اکولایزر تئاتر و موسیقی امتیاز بسیار عالی را کسب کند. اکولایزر تئاتر بیشتر برای پخش صوت فیلم‌ها و سریال‌های تلویزیونی کارایی دارد زیرا کیفیت دیالوگ کاراکترها را بهبود می‌بخشد؛ اکولایزر موسیقی هم صدای صحنه را برای تجهیزات موسیقی بهبود می‌بخشد.

کیفیت صدا

یو 12 پلاس مانند یو 11 فاقد جک هدفون است، اما یک هندزفری کاهنده نویز یوسونیک را در اختیار شما می‌گذارد؛ البته باید به این نکته اشاره کرد که خروجی‌های صوتی این هندزفری‌ها به خودی خود دارای فناوری کاهنده نویز نیستند.

چهار میکروفون یو 12 پلاس فرآیند کاهش نویز را انجام می‌دهند تا کاربر مجبور نباشد برای دستیابی به این کارایی هزینه‌ای را برای خریدن هندزفری‌های گران قیمت بپردازد. شما همیشه می‌توانید از هندزفری‌های خود به همراه یک جک 3.5 میلی‌متری هدفون استفاده کنید، اما یک رابط را به همراه یو 12 پلاس دریافت نمی‌کنید. باید این نکته را هم در نظر داشته باشید که گوشی پرچمدار جدید سازنده مشهور تایوانی فرآیند کاهش نویز را برای ‌ هندزفری‌های غیر اچ تی سی انجام نمی‌دهد.

کیفیت صدا

هندزفری‌های یوسونیک اچ تی سی یک ویژگی قابل تنظیم را نیز در اختیار شما می‌گذارند به این نحو که یک سیگنال فرکانس را به درون کانال گوشی شما ارسال می‌کنند و بعد از چند ثانیه پروفایل صوتی مناسبی را برای شما ایجاد می‌کنند. در این فرآیند درجه بندی همچنین به کاربر اجازه داده می‌شود که با و بدون پروفایل ایجاد شده یک فایل صوتی را به صورت آزمایشی گوش دهد.

اچ تی سی یو 12 پلاس زمانی که به یک تقویت کننده صوتی فعال خارجی وصل می‌شود، خروجی صدای بسیار دقیقی را تولید می‌کند و علاوه بر این شدت صدای بسیار خوبی هم دارد و به همین دلیل از نظر صدا یکی از بهترین گوشی‌های موجود در بازار است.

در صورتی که یک هدفون را به این گوشی هوشمند وصل کنید، کیفیت خروجی صدای آن به مقدار واضحی کاهش می‌یابد؛ در این وضعیت شدت ولوم تغییری پیدا نمی‌کند اما افکت مکالمه متقابل استریو در مقایسه با افکت مکالمه متقابل استریو سایر گوشی‌های پرچمدار افزایش می‌یابد. در مجموع می‌توان گفت که اچ تی سی یو 12 پلاس کارایی صوتی بسیار خوبی دارد.

کیفیت صدا

کیفیت صدا
واکنش فرکانس گوشی پرچمدار اچ تی سی یو 12 پلاس

اج سنس 2

قابلیت اج سنس که به عنوان یک ویژگی جدید در اختیار کاربران گوشی اچ تی سی یو 12 پلاس گذاشته شده، در واقع ورژن بهبود یافته فناوری فشاری گوشی اچ تی سی یو 11 است. این نسخه جدید چند ویژگی را در اختیار شما می‌گذارد؛ برای مثال قرار دادن سنسورهای جدید با قابلیت تشخیص مکان انگشتان کاربر در قاب گوشی باعث شده است که کاربر بتواند از یک فرمان لمسی سوم هم برای انجام دادن کارهای خود استفاده کند.

اج سنس 2 همچنین شما را قادر می‌سازد تا با دو بار لمس کردن یکی از دیواره‌های جانبی گوشی به طور پیش فرض صفحه نمایش گوشی را بر روی حالت استفاده یک دستی قرار دهید. شما می‌توانید این کاربرد را مطابق با میل خود تنظیم کنید تا کارایی دیگری را از آن دریافت نمایید.

تنظیم کردن اج سنس

کاربرد دیگر اج سنس 2 فرمان لمسی فشاری (Holding Gesture) نام دارد. این ویژگی از سنسورهای جدید قرار گرفته در بدنه گوشی استفاده می‌کند تا تشخیص دهد که کاربر در چه زمانی گوشی را در دست خود نگه داشته است. برای مثال زمانی که گوشی را با یک دست خود نگه داشته‌اید، این فناوری ویژگی چرخشی نمایشگر را فعال می‌کند تا بتوانید زمانی که در تخت خواب هستید به راحتی مطالب مورد نظر خود را مطالعه کنید.

قابلیت جدید دیگر اج سنس 2 عملکردی شبیه به فناوری Smart Stay سامسونگ دارد. این ویژگی یو 12 پلاس باعث می‌شود که تا زمانی که گوشی را در دست خود نگه داشته‌اید، نمایشگر آن خاموش نشود.

فرامین لمسی فشاری اج سنس 2

شما همچنین می‌توانید قابلیتی به نام “In-app squeeze” با معنی فرامین لمسی داخل برنامه‌ای را مطابق با سلیقه خود تنظیم کنید. این قابلیت برای مثال باعث می‌شود که بعد از این که کاربر برای مدت کوتاهی نرم افزار دوربین گوشی را لمس کرد، کلید شاتر دوربین عمل کند یا با لمس کردن آن برای چندین ثانیه دوربین سلفی گوشی فعال شود.

یک ویژگی بتا (Beta) هم در اج سنس 2 ارائه شده است تا کاربر بتواند از قابلیت فرامین لمسی داخل برنامه‌ای در داخل هر نرم افزاری استفاده کند؛ البته این ویژگی یک میانبر برای اعمال فرامین یک یا دو ضربه‌ای در داخل یک اپلیکیشن است به همین دلیل اگر که آن را به منظور فعال کردن دوربین Facebook Stories بر روی لمس کردن برای مدت کوتاه تنظیم کنید، زمانی که در حال جستجو در داخل اعلان‌های این قسمت از فیس بوک هستید، فرمان تنظیم شده انجام نمی‌شود.

فرامین لمسی داخل برنامه‌ای

کلیدهای نرم افزاری

اچ تی سی گوشی پرچمدار جدیدش را با ساختار کلیدی کاملا متفاوتی عرضه کرده است. در این گوشی هوشمند کلیدها کاملا دیجیتالی شده‌اند و مانند کلیدهای قدیمی ساختار فیزیکی فشاری ندارند. سنسورهای فشاری قابلیت اج سنس 2 یک وظیفه دیگر را هم در این قسمت انجام می‌دهند. سازنده مشهور تایوانی کلیدهایی را در دیواره جانبی سمت راست گوشی پیشرفته جدیدش گذاشته است. این کلیدها در واقع شاسی‌هایی برآمده هستند و زمانی که تحت فشار قرار می‌گیرند بازخوردی لرزشی را به واسطه سنسورهای فشاری قابلیت اج سنس 2 ایجاد می‌کنند تا کاربر بفهمد که فرمانش دریافت شده است.

چند دلیل برای استفاده از این سبک طراحی وجود دارد؛ برای مثال استفاده از این سبک باعث می‌شود که مقاوم سازی گوشی در برابر نفوذ آب و ذرات گرد و خاک ساده‌تر شود و کیفیت ساختاری بدنه گوشی هم به دلیل نداشتن بریدگی‌های مخصوص کلید بهبود یابد. می‌توان گفت که حسگرهای اج سنس 2 سنسورهای بسیار قدرتمندی هستند از این رو عدم استفاده از آن‌ها اچ تی سی را مجبور می‌کرد که از کلیدهای بسیار بزرگ‌تری استفاده کند.

کلیدهای نرم افزاری

با همه این تفاسیر نمی‌توان ادعا کرد که مزایای سبک ساختاری جدید از معایب آن بیشتر است. یکی از عیب‌های این سبک طراحی این است که کمی طول می‌کشد تا کاربر با نحوه استفاده کردن از کلیدها آشنا شود؛ البته کاربر نباید فشار بسیار زیادی را به این کلیدها وارد کند به این نحو که با وارد کردن یک فشار متوسط هم فرمان دریافت و بازخورد آن ارائه می‌شود. این کلیدها تاخیری هم در اجرای فرامین ندارند و کارهای مورد نظر کاربر را در یک چشم به هم زدن انجام می‌دهند.

فشار دادن کلید پاور گوشی به هیچ وجه آزار دهنده نیست؛ آنچه که باعث آزار کاربر می‌شود زمانی است که کاربر باید برای مثال کید افزایش یا کاهش صدا را به طور مداوم فشار دهد. بدون شک شما می‌توانید کلید مورد نظر خود را فشار دهید و نگه دارید اما در اچ تی سی یو 12 پلاس برخلاف سایر گوشی‌های هوشمند این کار باعث افزایش ناگهانی شدت صدا نمی‌شود.

یکی از مشکلاتی که در انجام این بررسی در ساختار کلیدی یو 12 پلاس دیده شد، مربوط به فعال کننده قابلیت اج سنس 2 بود. این ساختار مانع عملکرد درست کلید دیجیتالی می‌شود. حساسیت اعمال شده بر روی قابلیت اج سنس در این بررسی به میزان متعادل بود اما اگر که حساسیت به مقدار بسیار کمتری باشد کاربر در تنظیم شدت ولوم گوشی با مشکل روبرو می‌شود.

کلیدهای نرم افزاری

در هنگام انجام تست بالون و اعمال تنظیمات قابلیت اج سنس هم اشتباها کلید افزایش صدا را تنظیم کردیم علی رغم این که انگشتان دستمان در قسمت دریافت کننده فشار قرار گرفته بود.

کلیدهای فیزیکی موجود در سایر گوشی‌های هوشمند هیچ مشکل خاصی ندارند. یک کاربر امروز بیشتر از گذشته گوشی خود را عوض می‌کند و از طرفی در صورتی که یک گوشی بیشتر از سه سال آپدیتی را دریافت نکند، احتمالا بلااستفاده می‌شود از این رو می‌توان گفت که کلیدهای فیزیکی به اندازه نبودن مشخصه‌ای مانند جک هدفون برای کاربران آزار دهنده نیستند.

درواقع نیازی نبود که اچ تی سی در ساخت گوشی پرچمدار 2018 خود کلیدهای فیزیکی را کنار بگذارد. این سازنده مشهور تایوانی در فصل تابستان آپدیت‌هایی را منتشر می‌کند تا شما بتوانید میزان حساسیت کلیدهای دیجیتالی یو 12 پلاس را به اندازه مورد نظر خود تنظیم کنید.

رابط کاربری سنس در کنار سیستم عامل اندروید 8 اوریو

رابط کاربری سنس اچ تی سی اخیرا کمی ضعیف شده است اما هنوز هم می‌تواند تجربه‌ای متفاوت از استفاده از سیستم عامل اندروید وانیلا را در شما ایجاد کند. در اچ تی سی سنس شما با نرم افزارهای تکراری مواجه نمی‌شوید به این نحو که کروم و گوگل فوتوز وظیفه مرورگر و گالری پیش فرض گوشی را انجام می‌دهند و هیچ ابزار کمکی غیرضروری دیگری وجود ندارد.

رابط کاربری سنس در کنار سیستم عامل اندروید 8 اوریو

اچ تی سی برنامه‌ای به نام کامپنیون اپ (Companion App) را هم بر روی یو 12 پلاس نصب کرده است، اما این اپلیکیشن یک جایگزین تمام عیار و مناسب برای دستیار مجازی گوگل اسیستنت (Google Assistant) نیست. کامپنیون اپ در حقیقت تنها فعالیت‌های شما را مشاهده می‌کند و راهنمایی‌ها و توصیه‌هایی را در اختیار شما می‌گذارد تا در استفاده از گوشی در طول روز به شما کمک کند.

برای مثال اگر که در تقویم گوشی قرار ملاقاتی را برای امروز ثبت کرده باشید و شارژ باتری گوشی در حال اتمام باشد، این نرم افزار به شما یادآوری می‌کند تا گوشی خود را شارژ کنید. این ابزار برای اولین بار به همراه گوشی اچ تی سی یو اولترا (U Ultra) ارائه شد و از آن زمان تاکنون تغییر زیادی نکرده است.

نرم افزار کامپنیون اپ اچ تی سی

یکی از ویژگی‌های جدید گوشی پرچمدار اچ تی سی یو 12 پلاس قابلیت نمایشگر هوشمند (Smart Display) است. این قابلیت یک داشبورد اطلاعاتی از قبیل ساعت، مدت زمان عملکرد باتری و آیکون‌های اعلانی را نمایش می‌دهد. در حالت پیش فرض، زمانی که گوشی را بلند می‌کنید، این نمایشگر فعال می‌شود اما شما می‌توانید آن را برای همیشه فعال کنید یا این که تنظیماتی را وارد کنید که این ابزار در برنامه‌های خاصی فعال شود.

رابط کاربری سنس در کنار سیستم عامل اندروید 8 اوریو

عملکرد نمایشگر هوشمند گوشی اچ تی سی یو 12 پلاس در هنگام تابش مستقیم نور خورشید چندان خوب نیست زیرا این نمایشگر نور زیادی ندارد.

صفحه لاک اسکرین اچ‌تی‌سی یو 12 پلاس میانبرهای خوبی را برای داشتن دسترسی به هر نرم افزاری در اختیار شما می‌گذارد. این ویژگی در سیستم عامل اندروید خام تنها نرم افزار گوگل اسیستنت یا دوربین را در اختیار شما می‌گذاشت، اما از روی این سیستم عامل برداشته شده است.

اچ تی سی یک ویجت ساعت و شرایط آب و هوایی را هم در بالای نمایشگر گوشی پیشرفته جدیدش گذاشته است. این ویجت با آیکون کوچکش شرایط آب و هوایی، دمای کنونی و زمان را به شما نشان می‌دهد.

رابط کاربری سنس در کنار سیستم عامل اندروید 8 اوریو

لاک اسکرین

یک کشوی نرم افزاری در این قسمت وجود دارد و شما می‌توانید از دو طریق (لمس کردن مجموعه برنامه‌ها در بالای کلید خانه یا حرکت دادن صفحه در حال نمایش به سمت بالا) به آن دسترسی داشته باشید.

صفحه خانه و آپشن‌ها

اچ تی سی تم‌هایی را نیز به همراه یو 12 پلاس ارائه کرده است؛ این تم‌ها با صفحه کلید تاچ پال (TouchPal) هماهنگ شده‌اند. شما می‌توانید تم مورد نظر خود را برای نمایش بر روی گوشی انتخاب کنید یا این که از میان گزینه‌های ارائه شده یک مورد را انتخاب نمایید.

نرم افزار تم ساز اچ تی سی

کشوی نرم افزاری یو 12 پلاس ظاهر منظمی دارد. این کشو نحوه‌ای که سامسونگ کشوی نرم افزاری گوشی‌هایش را با قرار دادن برنامه‌ها در گروه‌های مختلف سازماندهی می‌کند، در ذهن کاربر به تصویر می‌کشد. شما می‌توانید نرم افزارهای موجود در کشوی نرم افزاری گوشی اچ تی سی یو 12 پلاس را بر مبنای زمان نصب، ترتیب حروف الفبا یا هر ترتیبی که می‌خواهید، طبقه بندی کنید.

کشوی نرم افزاری

یو 12 پلاس هم ویژگی بلینک فید (Blink Feed) را در اختیار کاربرانش می‌گذارد. برای استفاده از این ویژگی باید صفحه خانه را به سمت چپ حرکت دهید. برخی از کاربران علاقه‌ای به قرار دادن همه فیدها در یک فید ندارند اما ظاهرا کاربران اچ تی سی از این قابلیت استفاده می‌کنند. بلینک فید انواع مختلفی از شبکه‌های اجتماعی مانند یوتیوب، نیوز و هر شبکه دیگری را که شما از آن استفاده می کنید، پشتیبانی می‌کند.

بلینک فید

اچ تی سی یو 12 پلاس به فناوری تشخیص چهره هم مجهز شده است تا کاربر سریع‌تر بتواند قفل گوشی را باز کند. این قابلیت مانند هر قابلیت تشخیص چهره دیگری در دنیای اندروید نسبت به رمز، الگو یا اسکنر اثر انگشت امنیت کمتری دارد. یو 12 پلاس دو دوربین سلفی دارد اما برای شناسایی کردن چهره کاربرش تنها از سنسور سمت راست دوربین سلفی خود استفاده می‌کند.

فناوری تشخیص چهره (Face Unlock)

اچ تی سی برای اولین بار به همراه گوشی یو 11 پلاس خود یک نوار کنترلی قابل تنظیم را ارائه کرد. یو 12 پلاس علاوه بر کلید‌های کنترلی دیجیتالی خود این ویژگی را هم در اختیار شما می‌گذارد. این نوار کنترلی میانبرهایی سودمند مانند ابزار گرفتن عکس اسکرین شات، میانبر دسترسی به تنظیمات سریع و میانبر ضبط کردن مطالب در حال نمایش بر روی صفحه گوشی را در اختیار شما می‌گذارد. برای استفاده از این نوار کنترلی تنها باید صفحه خانه را به سمت راست حرکت دهید.

از آنجایی که یو 12 پلاس به برآمدگی‌های فشاری مجهز شده است، این نوار کنترلی ابزار مناسبی برای گرفتن تصویر اسکرین شات محسوب می‌شود زیرا در یو 12 پلاس به دلیل عدم نصب کلیدهای فیزیکی شما دیگر نمی‌توانید با فشار دادن کلیدهای پاور و کاهش صدا به صورت همزمان تصویر اسکرین شات بگیرید.

نوار کنترلی: پنل اول • پنل دوم

اسکنر اثر انگشت گوشی اچ تی سی یو 12 پلاس عملکرد سریع و مطمئنی دارد. در صورتی که نمی‌خواهید با استفاده از این ابزار قفل گوشی خود را باز کنید، می‌توانید با استفاده از آن گوشی را از حالت خواب بیدار کنید یا این که بعد از اجرای نرم افزار دوربین عکس سلفی بگیرید.

اسکنر اثر انگشت

بوست پلاس (Boost+) نرم افزار بهینه ساز اچ تی سی برای پاک کردن فایل‌های غیرضروری، آزاد کردن ظرفیت رم، پیدا کردن تنظیمات ذخیره سازی انرژی باتری و قفل کردن نرم افزارها با یک قفل الگویی است. این ابزار امکان پاک کردن چند برنامه به صورت همزمان را هم برای شما فراهم می‌کند.

بوست پلاس

تاچ پال صفحه کلید پیش فرض رابط کاربری اچ تی سی سنس است. این کیبورد به طور هماهنگ با نرم افزار تم ساز اچ تی سی کار می‌کند از این رو شما می‌توانید ظاهر آن را هم، زمانی که تم گوشی یو 12 پلاس خود را عوض می‌کنید، تغییر دهید. تاچ پال به ایموجی‌های مختلف هم دسترسی دارد و تایپ حرکتی را نیز پشتیبانی می‌کند.

صفحه کلید تاچ پال

نرم افزار زویی ویدیو ادیتور (Zoe Video Editor) چند سالی است که در اختیار کاربران قرار دارد. شما می‌توانید این ویژگی را بر روی هر گوشی اندرویدی نصب کنید. این نرم افزار راهی ساده را برای قرار دادن عکس‌ها و کلیپ‌های مختلف در اختیار شما می‌گذارد.

زویی ویدیو ادیتور

کارایی

گوشی پرچمدار جدید اچ تی سی به یک پردازشگر کوالکام اسنپدراگون 845 و رم 6 گیگابایتی مجهز شده است. در سال میلادی جاری گوشی‌های پرچمدار بیشتری نسبت به سال‌های گذشته با رم‌های دارای ظرفیت بیشتر از 4 گیگابایت عرضه شدند. اچ تی سی گوشی یو 11 خود را در دو مدل با رم‌های 4 و 6 گیگابایتی عرضه کرد و حال گوشی پیشرفته جدیدش را با یک رم 6 گیگابایتی و دو حافظه داخلی 64 و 128 گیگابایتی در اختیار کاربرانش گذاشته است.

کارایی

اچ تی سی یو 12 پلاس به سخت افزارهای قدرتمندی مجهز شده است تا بتواند هر نوع فرمان سنگینی را انجام دهد. مدلی از یو 12 پلاس که در این بررسی مشاهده می کنید، به یک رم 6 گیگابایتی و حافظه داخلی 64 گیگابایتی مجهز بود.

گوشی جدید اچ تی سی در تست چند هسته‌ای گیگ بنچ امتیازی مانند امتیاز سایر گوشی‌های پرچمدار مجهز به پردازشگر اسنپدراگون 845 را کسب کرد با این حال در این تست هنوز هم پردازشگر ای 11 بیونیک اپل در صدر جدول قرار دارد. پردازشگر اگزینوس 8895 گوشی گلکسی اس 9 پلاس هم در این تست امتیازی شبیه به امتیاز سایر گوشی‌های پرچمدار مجهز به تراشه اسنپدراگون 845 را کسب کرد. در گروه گوشی‌های مجهز به این تراشه، شیائومی می میکس 2 اس (Xiaomi Mi Mix 2S) بیشترین امتیاز را دارد اما فاصله این محصول با سایر گوشی‌های دارای تراشه اسنپدراگون 845 چندان زیاد نیست.

کارایی
گیک بنچ 4.1 (چند هسته‌ای)

در تست تک هسته‌ای، برتری تراشه اگزینوس 8895 در مقایسه با تراشه اسنپدراگون 845 بیشتر دیده می‌شود. در این تست اچ تی سی یو 12 پلاس بعد از شیائومی می میکس 2 اس قرار گرفت و گلکسی اس 9 پلاس دارای تراشه اسنپدراگون 845 هم رتبه هفتم را به خود اختصاص داد.

کارایی
گیک بنچ 4.1 (تک هسته‌ای)

اچ تی سی یو 11 زمانی که عرضه شد، توانست بیشترین امتیاز را در بین گوشی‌های مجهز به چیپست اسنپدراگون 835 کسب کند. امسال می میکس 2 اس شیائومی این افتخار را در بین گوشی‌های دارای پردازشگر اسنپدراگون 845 کسب کرده است. در تست انتوتو (AnTuTu) بعد از این گوشی هوشمند، محصولات سامسونگ، وان پلاس و اچ تی سی با اختلاف امتیاز بسیار کمی ایستاده‌اند. در این تست مدلی از گلکسی اس 9 پلاس که با پردازشگر اگزینوس 8895 ارائه شده در مکان ششم قرار گرفته است.

کارایی
انتوتو 7

در این بررسی از تست نمایشگر روشن و نمایشگر خاموش جی اف ایکس بنچ (GFXBench) هم استفاده کردیم. تست نمایشگر خاموش، بدون در نظر گیری رزولوشن صفحه نمایش گوشی، تصویری را با رزولوشن فول اچ دی نشان می‌دهد. این کار باعث می‌شود که کارایی گرافیکی گوشی‌ها راحت‌تر قابل مقایسه باشند. در این تست یو 12 پلاس توانست امتیاز 60 فریم بر ثانیه را کسب کند اما گوشی‌های گلکسی اس 9 پلاس و می میکس 2 اس امتیاز 61 فریم بر ثانیه را کسب کردند.

کارایی
جی اف ایکس 3.1 منهتن (نمایشگر خاموش 1080p)

در تست نمایشگر روشن وضعیت تغییر کرد. گوشی‌های می میکس 2 اس، وان پلاس 6 و اکسپریا ایکس زد 2 سونی که با نمایشگرهای فول اچ دی یا فول اچ دی پلاس عرضه شده‌اند، امتیاز بیشتری را نسبت به گوشی‌های دارای نمایشگر QHD یا رزولوشن‌های بالاتر کسب کردند. در این تست اچ تی سی یو 12 پلاس به دلیل داشتن نمایشگر QHD پلاس در نیمه دومی پایین لیست قرار گرفت.

کارایی
جی اف ایکس 3.1 منهتن (نمایشگر روشن)

اچ تی سی یو 12 پلاس کارایی خوبی دارد. رابط کاربری سنس این گوشی هوشمند به خوبی بهینه سازی شده است و عملکرد خوبی را ارائه می‌کند. حتی اجرا کردن چند تست بنچمارک هم نتوانست باعث داغ کردن یو 12 پلاس شود زیرا بدنه شیشه‌ای – فلزی این گوشی هوشمند به خوبی حرارت داخلی آن را به خارج منتقل می‌کند. در مجموع می‌توان گفت که یو 12 پلاس عملکردی مانند عملکرد سایر گوشی‌های دارای پردازشگر 845 را ارائه می‌کند.

دوربین دوگانه اصلی

یو 12 پلاس اولین گوشی این کمپانی نیست که با دوربین دوگانه عرضه شده است. سازنده مشهور تایوانی گوشی اچ تی سی وان ام 8 (HTC One M8) خود را هم با یک سنسور تشخیص عمق جداگانه برای تنظیم فوکوس بعد از عکس برداری ارائه کرد. این گوشی هوشمند حتی می‌توانست یک اثر محو کننده مصنوعی نه چندان خوب را هم ارائه کند.

پس از عرضه ام 8، یو 12 پلاس اولین گوشی اچ تی سی محسوب می‌شود که با دوربین دوگانه ارائه شده است. این محصول همچنین اولین گوشی اچ تی سی است که یک دوربین سلفی دوگانه را نیز با قابلیت اثر بوکه مصنوعی در اختیار کاربرانش می‌گذارد.

دوربین دوگانه اصلی

دوربین اصلی یو 12 پلاس از یک سنسور 12 مگاپیکسلی واید انگل با اندازه دیافراگم f/1.75 و یک سنسور 16 مگاپیکسلی تله فوتو با اندازه دیافراگم f/2.6 تشکیل شده است. سنسور 16 مگاپیکسلی این دوربین اثر بوکه مصنوعی و زوم بصری 2 ایکس را برای شما به ارمغان می‌آورد. این سنسور به دلایلی تنها عکس‌ 12 مگاپیکسلی می‌گیرد اگرچه که رزولوشن بالاتری دارد. دوربین سلفی یو 12 پلاس فاقد قابلیت تثبیت ساری نوری تصاویر و فوکوس خودکار است.

این دوربین جدید درواقع سیستم اولترا پیکسل 4 (UltraPixel 4) اچ تی سی است. سازنده مشهور تایوانی گوشی یو 11 پلاس خود را با سیستم اولترا پیکسل 3 ارائه کرد. سیستم جدید هم مانند دوربین یو 11 پلاس و گلکسی اس 9 پلاس از فوکوس خودکار دوال پیکسل استفاده می‌کند اما علاوه بر این ویژگی یک فوکوس خودکار لیزری را هم در اختیار کاربرش می‌گذارد. قابلیت HDR Boost 2 یکی دیگر از ویژگی‌های جدید این ساختار است.

رابط کاربری دوربین میانبرهایی را برای فیلم برداری، استفاده از حالت پرتره  و تنظیم کردن میزان رزولوشن به همراه یک کلید فعال کننده قابلیت زیباسازی تصاویر، فلش و حالت HDR Boost در اختیار شما می‌گذارد. سایر حالت‌های دوربین نظیر پانوراما، پرو (Pro)، ویدیو، هایپر لپس و فیلم برداری سرعت آهسته هم از طریق یک منو کشویی در اختیار کاربران گذاشته شده است.

رابط کاربری دوربین: عکس • ویدیو • سلفی • تنظیمات

حالت پرو امکان تنظیم کردن شاخص‌هایی مانند میزان سفیدی، افزایش شاخص ISO تا 800، تنظیم سرعت شاتر دوربین تا 32 ثانیه و همچنین کنترل فوکوس دوربین را برای شما فراهم می‌کند. کاربر همچنین می‌تواند سه نوع پیکره بندی تنظیماتی را نیز برای استفاده شخصی خود در رابط کاربری دوربین ذخیره کنید. نرم افزار دوربین اچ تی سی یو 12 پلاس یک نمایاب اختصاصی را هم برای فیلم برداری در اختیار شما می‌گذارد.

گوشی پرچمدار جدید سازنده مشهور تایوانی هم مانند مدل‌های یو 11 و یو 11 پلاس از تکنیک گروه سازی تصاویر به منظور پردازش یک عکس با فناوری HDR Boost به کمک دوربین اصلی و سلفی خود استفاده می‌کند. احتمالا تنها یکی از دوربین‌های یو 12 پلاس، سلفی یا اصلی، به قابلیت HDR Boost مجهز شده است.

دوربین دوگانه اصلی

در این قسمت تعدادی از نمونه عکس‌های گرفته شده با دوربین‌های اچ تی سی یو 12 پلاس را مشاهده می‌کنید. تصاویر گرفته شده با این دوربین‌ها اغلب دمای رنگ گرمی دارند و جزئیات را به خوبی نشان می‌دهند. رنج دینامیکی عکس‌ها عالی است و رنگ‌های آن ها هم کاملا واقعی به نظر می‌رسند. دوربین یو 12 پلاس قابلیت عکس برداری RAW را هم در حالت عکاسی حرفه‌ای (پرو) در اختیار شما می‌گذارد.

نکته‌ای که در این بررسی دیده شد این بود که دوربین گوشی پیشرفته جدید اچ تی سی کاملا به قابلیت اچ دی آر بوست وابسته است. در واقع اگر که از این ابزار استفاده نکنید تصاویر اشیاء و اشخاصی که در حرکت هستند، گاهی مقداری محو می‌شوند.

نمونه‌هایی از عکس‌های گرفته شده با دوربین گوشی اچ تی سی یو 12 پلاس

یک افکت متمایز در اشخاصی که در عکس محو می‌شوند، وجود دارد اما تنها زمانی متوجه این افکت می‌شوید که روی عکس‌ها زوم کرده باشید. یک افکت متمایز عجیب هم در هنگامی که از اثر بوکه طبیعی گوشی استفاده می‌شود، در عکس‌ها اعمال می‌گردد. در عکس‌های کلوزآپ می‌توانید بوکه f/1.75 طبیعی دوربین را مشاهده کنید.

گاهی به نظر می‌رسد که نرم افزار دوربین بعد از گرفتن عکس مشغول کاهش نویز اثر بوکه است. این فرآیند زمانی بیشتر رخ می‌دهد که قابلیت‌های بوکه طبیعی و اچ دی آر بوست دوربین فعال هستند. در سایر شرایط که عکس‌ها با اثر بوکه بسیار عمیق‌تری گرفته می‌شوند، مانند گرفتن عکس از یک گل سفید کوچک، چنین تاثیری ایجاد نمی‌شود.

اچ دی آر بوست: خاموش • روشن

HDR Boost عملکرد خوبی دارد و واقعا می‌تواند قسمت‌های تیره را روشن و از انفجار تصویر با کاهش نواحی پررنگ جلوگیری کند. به نظر می‌رسد در صحنه‌هایی که نور زیادی در آسمان پشت هدف عکاسی وجود دارد، رنج دینامیکی عکس تحت تاثیر منفی قرار می‌گیرد.

قابلیت اچ تی آر بوست زمانی بهترین کارایی خود را ارائه می‌کند که دوربین بر روی حالت خودکار “Auto” تنظیم شده است. در هنگام فعال یا غیرفعال بودن قابلیت HDR جزئیات موجود در تصاویر در مقایسه با جزئیات عکس‌هایی که با حالت HDR Auto گرفته شده‌اند، کاهش پیدا می‌کند به همین دلیل توصیه می‌شود که تنظیمات دوربین را همیشه بر روی حالت Auto قرار دهید. در این قسمت می‌توانید این تفاوت را مشاهده کنید.

دوربین اصلی

قابلیت اچ دی آر بوست عدم تعادل عکس را تا حدی برطرف می‌کند با این حال اگر که به دوربین یو 12 پلاس برای گرفتن عکس‌های دارای رنج دینامیکی بسیار بالا اطمینان ندارید، می‌توانید با لمس کردن نقطه کانونی و بالا یا پایین آوردن شاخص میزان پرتوگیری این پارامتر را به طور دستی تنظیم کنید.

شما می‌توانید به دلیل مجهز بودن یو 12 پلاس به دوربین دوگانه از قابلیت زوم 2 ایکس بصری این گوشی هوشمند در هنگام گرفتن عکس یا ضبط کردن فیلم استفاده کنید. قابلیت بزرگ نمایی بصری 2 ایکس یو 12 پلاس عملکرد بسیار خوبی دارد اما گاهی در تصاویر نویز مشخصی دیده می‌شود مخصوصا در عکس‌هایی که در شرایط کم نور گرفته شده‌اند.

زوم 2 ایکس • 1 ایکس

در شرایط کم نور، مخصوصا هنگامی که حالت اچ دی آر بوست فعال است، یو 12 پلاس عملکرد خوبی را ارائه م‌ کند؛ طبیعتا در شرایط کم نور اهداف متحرک بیشتر محو می‌شوند. اگر که منظره مورد نظر شما ثابت باشد، می‌توانید با گوشی اچ تی سی یو 12 پلاس عکس‌های بسیار زیبایی را در هنگام شب ثبت کنید.

دوربین اصلی

حالت پرتره

دوربین دوم یو 12 پلاس شما را قادر می‌سازد تا عکس‌های پرتره دارای اثر بوکه بگیرید. این عکس‌ها زمانی بهترین کیفیت را دارند که هدف عکاسی شما اندازه‌ای بین 50 تا 200 سانتی‌متر داشته باشد.

اثر بوکه در فضای بسته: خودکار • دستی

در هنگامی که در یک فضای بسته با دوربین گوشی اچ تی سی یو 12 پلاس عکس می‌گیرید و اثر بوکه فعال است، جزئیات موجود در تصاویر کمتر می‌شوند. زمانی که هدف عکاسی در فضای باز قرار دارد و توسط نور خورشید کاملا روشن شده است، این ابزار عکاسی بهترین کارایی خود را ارائه می‌کند. عکس‌های بوکه گرفته شده در فضاهای بسته در فاصله‌های نزدیک جزئیات بیشتری دارند.

حالت پرتره

بوکه در فضای باز: خودکار

در این قسمت شاهد عملکرد گوشی اچ تی سی یو 12 پلاس در برابر چند گوشی دیگر در ابزار مقایسه عکس هستید.

ابزار مقایسه عکس

در این قسمت عملکرد دوربین تله فوتو را مشاهده می‌کنید. این دوربین در رزولوشن 12 مگاپیکسلی عکس می‌گیرد و یو 12 پلاس هم تنها اجازه می‌دهد که از آن در شرایطی که نور به اندازه کافی وجود دارد، استفاده کنید. نمونه عکس‌های گرفته شده در شرایط کم نور در حقیقت توسط سنسور اصلی دوربین گرفته شده‌اند.

ابزار مقایسه عکس

دوربین سلفی

دوربین دوگانه سلفی گوشی اچ تی سی یو 12 پلاس عملکرد بدی ندارد، اما عکس‌های آن کمی ساده هستند و در مقایسه با عکس‌های سلفی سایر گوشی‌های پرچمدار بهترین جزئیات را ندارند؛ البته در صورتی که در هنگام تابش مستقیم نور خورشید عکس بگیرید، تصاویر باکیفیت بسیار خوبی را ثبت می‌کنید.

دوربین سلفی

به یاد داشته باشید که قابلیت HDR Boost گوشی یو 12 پلاس در شرایطی که نور بیشتری وجود دارد، عملکرد بهتری را ارائه می‌کند. این ابزار عملکرد بسیار خوبی در تنظیم سازی نور قسمت‌های پررنگ دارد. اگر که در عصر روزی با آسمان ابری از خود در یک فضای باز عکس‌ سلفی بگیرید، متوجه می‌شوید که قابلیت اچ دی آر بوست کار خود را انجام می‌دهد و باز هم سعی می‌کند که میزان پررنگی عکس را کاهش دهد اگرچه که نیازی به انجام این کار نیست به همین دلیل عکس‌ها تیره‌تر و با کنتراست غیرضروری گرفته می‌شوند.

اچ دی آر سلفی: فعال • غیرفعال

در این دو عکس سلفی نحوه عملکرد قابلیت HDR Boost را بدون در نظر گیری کیفیت عکس مشاهده می‌کنید.

اچ دی آر بوست سلفی: فعال • غیرفعال

در کل توصیه می‌شود که در هنگام استفاده از دوربین اصلی گوشی اچ تی سی یو 12 پلاس قابلیت اچ دی آر بوست را بر روی حالت خودکار (Auto) بگذارید و در هنگام استفاده از دوربین سلفی این گوشی هوشمند تنها زمانی از این قابلیت استفاده کنید که جو بسیار پرنوری وجود داشته باشد.

دوربین سلفی یو 12 پلاس ویژگی‌های چهره را کمرنگ می‌کند به همین دلیل کنتراست بین محوسازی مصنوعی و هدف کمرنگ شده عکاسی به خوبی ایجاد نمی‌شود. در هنگام استفاده از اثر بوکه عکس‌های گرفته شده با این دوربین هم مانند عکس‌های گرفته شده با دوربین اصلی جزئیات کمتری در مقایسه با عکس‌های فاقد اثر بوکه دارند.

دوربین سلفی

عکس‌ سلفی گرفته شده در هنگام فعال بودن اثر بوکه

در مجموع می‌توان گفت که دوربین سلفی گوشی اچ تی سی یو 12 پلاس در اغلب شرایط نوری عکس‌های ساده‌ای را ثبت می‌کند. عکس‌های سلفی که با این گوشی هوشمند در تابش نور خورشید گرفته می‌شوند از عکس‌هایی که در فضاهای بسته گرفته می‌شوند، جزئیات بیشتری دارند اگرچه که شدت رنگ این عکس‌ها در مقایسه با شدت رنگ عکس‌های گرفته شده با استفاده از دوربین اصلی کمتر است. اثر بوکه واقعی تنها زمانی عملکرد مناسبی دارد که از فاصله نزدیک به مرزهای موجود در تصاویر سلفی نگاه می‌کنید. عکس‌های سلفی گرفته شده با گوشی پرچمدار جدید اچ تی سی زیبا هستند اما عالی نیستند.

حالت زیباسازی ابزارهایی را برای تنظیم کردن میزان صاف بودن، روشنایی، عرض صورت و اندازه چشم در اختیار کاربر می‌گذارد. این حالت در هنگامی که تنظیمات آن بر روی حد “خودکار” قرار دارد، عملکرد خوبی ندارد به همین دلیل بهتر است که آن را بر روی حالت “کم” تنظیم کنید.

حالت زیباسازی: غیرفعال • کم • خودکار

در این قسمت نمونه‌ای از یک عکس سلفی گروهی گرفته شده با دوربین سلفی یو 12 پلاس را مشاهده می‌کنید. همان طور که نشان داده شده است، سایه‌های این عکس به دلیل استفاده از قابلیت HDR Boost کمی برجسته شده‌اند.

دوربین سلفی

عکس سلفی گروهی گرفته شده با حالت اچ دی آر بوست

پانوراما

گوشی اچ تی سی یو 12 پلاس می‌تواند عکس‌های پرتره افقی بگیرد. جزئیات اصلی در این عکس‌ها به خوبی نشان داده می‌شوند اما رزولوشن عمودی زمانی که گوشی را به موازات صحنه مورد نظر خود می‌گیرید، کاهش پیدا می‌کند به همین دلیل باید گوشی را در حالت عمودی نگه دارید. تعداد پیکسل‌ها در ارتفاع عکس‌های پانوراما افقی 1524 و در عکس‌های پانوراما عمودی 3038 است.

پانوراما

پانوراما

قابلیت‌های سونیک زوم (Sonic Zoom) و آدیو بوست (Audio Boost) در فیلمبرداری

یو 12 پلاس به قابلیت سونیک زوم اچ تی سی مجهز شده است. این ابزار با نام آکوستیک فوکوس (Acoustic Focus) در اچ تی سی یو 11 در اختیار کاربران قرار گرفت. سونیک زوم بر روی هدفی که مستقیما در جلوی دوربین قرار دارد، با کاهش نویز موجود در اطراف آن، زوم می‌کند. این فرآیند توسط 4 میکروفون که در اطراف گوشی نصب شده‌اند، انجام می‌شود. سونیک زوم عملکرد کلی خوبی دارد اما در هنگام وزش باد کارایی خوبی را ارائه نمی‌کند.

برخلاف قابلیت سونیک زوم، آدیو بوست یک ویژگی کاملا جدید است. این ابزار کار سونیک زوم را بدون اعمال بزرگ نمایی در فیلم انجام می‌دهد. آدیو بوست وظیفه کاهش نویز مجاور و متمرکز کردن صدا بر روی هدف قرار گرفته در جلوی دوربین را بر عهده دارد.

اچ تی سی یو 12 پلاس به یک نمایاب اختصاصی دوربین هم مجهز شده است. این گوشی هوشمند حالت‌های فیلم برداری مختلفی نظیر فیلم برداری 4K در نرخ 60 فریم بر ثانیه و فیلم برداری 1080 پیکسلی سرعت آهسته در نرخ 240 فریم بر ثانیه را در اختیار شما می‌گذارد. یو 12 پلاس علاوه بر قابلیت‌های سونیک زوم و آدیو بوست حالت‌های ضبط صدای دیگری مانند Hi-Res و صدای 3 بعدی (3D Audio) را هم در اختیار شما می‌گذارد.

صدای 3 بعدی صدای پیش فرض یو 12 پلاس است. این قابلیت می‌تواند به کمک چهار میکروفون یو 12 پلاس دو کانال را با صدای فراگیر مجازی ضبط کند. قابلیت صدای Hi-Res هم با کدک FLAC و فرمت MKV فیلم ضبط می‌کند.

این فرمت ویدیویی حالت ضبطی که بیشترین استفاده را دارد، نیست به همین دلیل احتمال این که در پخش فیلم‌ها با مشکل مواجه شوید زیاد است. با توجه به این امر توصیه می‌کنیم که پلیرهای ثالثی مانند VLC را دانلود و بر روی گوشی خود نصب کنید.

اچ تی سی یو 12 پلاس توانست کلیپ‌های ویدیویی بسیار خوبی را از وضعیت ترافیک شهر نیویورک ضبط کند. یو 12 پلاس بجز مقداری نویز که در بعضی از ساختمان‌های پشت جاده ایجاد شد، مانند سایر گوشی‌های هوشمند در نواحی دیگر نیازی به فوکوس نداشت. فوکوس خودکار گوشی پرچمدار جدید اچ تی سی عملکرد بسیار خوبی را ارائه می‌کند.

فیلم‌های ضبط شده با نرخ 60 فریم بر ثانیه جزئیات و روانی بسیار خوبی دارند. این که سازنده مشهور تایوانی توانسته محصولی را با قابلیت فیلم برداری 4 کی در نرخ 60 فریم بر ثانیه ارائه کند، باعث خوشحالی است.

فیلم‌های 1080 پیکسلی در رزولوشن‌های پایین‌تر هم ظاهر خوبی دارند. توجه داشته باشید که در هنگام ضبط کردن فیلم با کیفیت 1080 پیکسلی هر دو حالت تثبیت سازی نوری و الکترونیکی ارائه می‌شود اما در هنگام ضبط کردن فیلم با رزولوشن 4 کی تنها حالت تثبیت سازی نوری در اختیار کاربر قرار می‌گیرد.

در این بررسی هنگامی که می‌خواستیم از نمونه فیلم‌های ضبط شده برای به کار گیری ابزار مقایسه استفاده کنیم، با یک باگ مواجه شدیم. به نظر می‌رسد که نمایاب فیلم توسط یک سنسور دوربین فعال می‌شود و سنسور دیگر وظیفه ضبط کردن فیلم را بر عهده دارد.

از نظر فنی این فرآیند باعث جابجایی عمودی تصویر فیلم می‌شود و به همین دلیل دقت نمایاب کمی کاهش پیدا می‌کند. این وضعیت تنها زمانی که کاربر می‌خواهد با کیفیت فول اچ دی فیلم ضبط کند، رخ می‌دهد اما جای نگرانی نیست زیرا اچ تی سی می‌تواند با ارائه یک آپدیت نرم افزاری به راحتی این مشکل را برطرف کند.

در این قسمت شاهد عملکرد گوشی اچ تی سی یو 12 پلاس در برابر چند گوشی دیگر در ابزار مقایسه فیلم هستید.

ابزار مقایسه فیلم

همان طور که گفته شد، یو 12 پلاس تنها در هنگامی که نور به میزان فراوان وجود دارد از سنسور ثانویه دوربین خود استفاده می‌کند؛ وجود نویز زیاد در شرایط کم نور به دلیل قابلیت زوم دیجیتالی است.

ابزار مقایسه فیلم

2160p: اچ تی سی یو 12 پلاس تله در برابر اپل آیفون X تله در برابر سامسونگ گلکسی اس 9 پلاس تله در ابزار مقایسه فیلم

ابزار مقایسه فیلم

1080p: اچ تی سی یو 12 پلاس در برابر وان پلاس 6 در برابر سامسونگ گلکسی اس 9 پلاس در ابزار مقایسه فیلم

ابزار مقایسه فیلم

1080p: اچ تی سی یو 12 پلاس تله در برابر اپل آیفون 8 پلاس تله در برابر سامسونگ گلکسی اس 9 پلاس تله در ابزار مقایسه فیلم

رقبا

اچ تی سی یو 12 پلاس با قیمت 799 دلار عرضه شده است. در این بازه قیمتی جای زیادی برای راندمان پایین وجود ندارد. گوشی‌های زیادی با قیمت‌هایی مشابه در بازار وجود دارد و به همین دلیل محصول پرچمدار جدید سازنده تایوانی باید برای اثبات خود زیاد تلاش کند.

رقابت

ال جی جی 7 تین‌کیو (LG G7 ThinQ) یکی از رقبای این گوشی هوشمند است و قیمت مشابهی هم دارد. این محصول از یک نمایشگر مجهز به ناچ بسیار روشن‌تر بهره می‌برد. صفحه نمایش جی 7 تین‌کیو توانایی بسیار بهتری هم در نمایش دادن مطالب در هنگام تابش مستقیم نور خورشید دارد. دوربین کاربردی بهتر مجهز به ابزارهای کنترلی برای ضبط کردن فیلم در حالت حرفه‌ای یکی دیگر از ویژگی‌های مثبت جی 7 تین‌کیو است.

سامسونگ گلکسی اس 9 پلاس در قبال یک قیمت منصفانه یک ساختار سخت افزاری خوب، نرم افزار قوی و دوربین کارآمد را در اختیار شما می‌گذارد. این گوشی هوشمند شاید از چشم برخی از کاربران آپشن‌های زیادی داشته باشد اما آن دسته از افرادی که این محصول را خریده‌اند، می‌دانند که یک گوشی بسیار قدرتمند را در دست گرفته‌اند.

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی اس ۹ (Samsung Galaxy S9)

اگر که قیمت یو 12 پلاس برای شما یک مانع است، توصیه می‌کنیم که وان پلاس 6 را انتخاب کنید، زیرا این گوشی هوشمند قابلیت‌ها و ویژگی‌های بسیار خوبی را در ازای یک برچسب قیمت اقتصادی در اختیار شما می‌گذارد. وان پلاس 6 ثابت کرده است که چگونه یک سازنده نوپا می‌تواند یک گوشی عکاسی خوب را ارائه کند.

بررسی وان پلاس ۶ (OnePlus 6) ؛ قاتل گوشی‌های پرچمدار گران‌قیمت

این محصول زیبا در مقایسه با اچ تی سی یو 12 پلاس یک تجربه عکاسی و فیلم برداری بهتر را ارائه می‌کند. این گوشی هوشمند به پردازشگر کوالکام اسنپدراگون 845 و یک رم 8 گیگابایتی مجهز شده است تا همه کارهای شما را به راحتی انجام دهد.

رقابت

ال جی جی 7 تین‌کیو • گلکسی اس 9 پلاس • وان پلاس 6

اگر که می‌خواهید از گوشی هوشمندی با دوربین‌های بسیار قدرتمند استفاده کنید، توصیه می‌کنیم که هواوی پی 20 پرو را انتخاب نمایید. دوربین این گوشی هوشمند یک تهدید سه گانه برای سایر گوشی‌های همراه است. پی 20 پرو می‌تواند عکس سیاه و سفید بگیرد، زوم 3x و 5x را در اختیار شما بگذارد، از مناظر مورد علاقه شما عکس‌های 40 مگاپیکسلی ثبت کند و در شرایط کم نور از صحنه‌های مورد نظر شما با کیفیت بالایی فیلم بگیرد. یک باتری بزرگ و رابط کاربری سنگین اما بهینه سازی شده ایموشن از دیگر ویژگی‌های مثبت این محصول هستند.

بررسی هواوی پی ۲۰ پرو (Huawei P20 Pro)؛ یک گوشی حرفه‌ای برای عکاسی

پیکسل 2 ایکس ال یکی دیگر از رقبای یو 12 پلاس اچ تی سی است. این گوشی هوشمند کمی قدیمی به نظر می‌رسد اما تجربه بسیار خوبی را در استفاده از سیستم عامل اندروید برای شما ارائه می‌کند. پیکسل 2 ایکس ال ماهیت تنظیم پذیر فناوری اج سنس 2 یو 12 پلاس را ندارد اما می‌تواند میانبر اکتیو اج (Active Edge) را با عملکرد نسبتا خوبی برای فعال کردن دستیار مجازی گوگل اسیستنت در اختیار شما بگذارد. این گوشی هوشمند دوربین دوگانه ندارد اما حالت پرتره نرم افزاری گوگل ثابت کرده است که برای اعمال یک اثر بوکه خوب در عکس‌ها به یک دوربین ثانویه نیازی نیست.

رقابت

هواوی پی 20 پرو • گوگل پیکسل 2 ایکس ال

حرف آخر

اچ تی سی یو 12 پلاس بدون شک دوربین‌های خوب و ترکیب سخت افزاری قدرتمندی دارد. اچ تی سی یو 11 در سال گذشته توانست به کمک باتری قدرتمند، دوربین خوب و طراحی شیشه‌ای زیبایش نظر مثبت تعداد زیادی از کاربران و کارشناسان دنیای گوشی سازی را به خود جلب کند.

حرف آخر

متاسفانه نمی‌توان گفت که یو 12 پلاس هم همین ویژگی‌های مثبت را دارد. این محصول برای مثال به دلیل داشتن کلیدهای دیجیتالی دیگر نمی‌تواند مانند گوشی‌های عادی امکان گرفتن عکس اسکرین شات را برای کاربرش فراهم سازد. دوربین یو 12 پلاس در حالت‌های عکاسی عادی عملکرد خوبی دارد اما در هنگام استفاده از اثر بوکه راندمان ضعیف‌تری را ارائه می‌کند. در واقع می‌توان گفت که کیفیت اثر بوکه مصنوعی یک گوشی 799 دلاری باید بسیار بهتر از کیفیتی باشد که گوشی پرچمدار جدید اچ تی سی ارائه می‌کند. یو 12 پلاس 150 دلار گران‌تر از گوشی پرچمدار قبلی اچ تی سی است.

نقاط قوت

  • شیشه زیبای لیکویید سرفیس
  • اسپیکرهای بوم ساوند واضح و قدرتمند
  • عملکرد خوب هندزفری‌های کاهنده نویز یوسونیک
  • کیفیت خوبی دوربین
  • ویژگی‌های فیلم برداری مفید (سونیک زوم و صدای Hi-Res)
  • پتانسیل بالای اج سنس 2

نقاط ضعف

  • قیمت بالا
  • عملکرد نه چندان خوب کلیدهای دیجیتالی
  • ناکارآمدی اثر بوکه
  • نداشتن جک 3.5 میلی‌متری هدفون

جدیدترین اخبار موبایل را با تکراتو دنبال کنید.

.

منبع: gsmarena

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر