;
coinex

نظارت هوش مصنوعی بر خرابی تجهیزات ارتش آمریکا

نظارت بر مشکلات و خرابی تجهیزات ارتش آمریکا از این پس توسط هوش مصنوعی انجام می شود. قرار است نوعی دستیار هوش مصنوعی برای این منظور ارائه شود.

به گزارش تکراتو، صحت و درستی عملکرد میلیون ها قطعه‌ی تجهیزاتی که توسط نظامیان استفاده می شود یکی از موارد مهم و از اولویت های ارتش های جهان است. این امر باعث شده تا ارتش آمریکا به فکر استفاده از نوعی دستیار هوش مصنوعی برای نظارت بر این تجهیزات باشد.

نظارت بر خرابی تجهیزات ارتش آمریکا توسط هوش مصنوعی

نرم افزار یادگیری ماشینی مد نظر ارتش آمریکا که قرار است بر خرابی تجهیزات ارتش آمریکا نظارت کند، توسط شرکتی به نام Uptake Technologies توسعه یافته است.

این نرم افزار پیش بینی می‌کند که ماشین آلات و تجهیزات نظامی این کشور چه زمانی به تعمیر نیاز دارند. در صورت تشخیص خرابی، پیش از آنکه مشکلات تجهیزات دردسری ایجاد کند اطلاع رسانی صورت می گیرد تا تعمیرات لازم انجام شود.

سنسورهای نصب شده در موتورهای وسایل نقلیه ابتدا اطلاعاتی نظیر دمای هوا را ثبت کرده و آن را به نرم افزار Uptake  ارسال می کنند. نرم افزار نیز با کمک یادگیری ماشینی به دنبال الگوهای خاصی در این دیتا می گردد که با ایرادات شناخته شده در موتور ارتباط دارند.

ابی هانت درباره نظارت هوش مصنوعی بر خرابی تجهیزات ارتش آمریکا اعلام کرده است:

این پلتفرم ما مانند مغزی است که سیگنال ها را از تمامی این پایانه های عصبی [در موتور] گردآوری می کند و بازخورد می دهد. هر مشکلی بروز کند به مسئولین مربوطه اطلاع داده می شود.

قرارداد این شرکت با ارتش آمریکا چندان عظیم نیست و تنها یک میلیون دلار ارزش دارد اما این پروژه می تواند گامی رو به جلو برای ارتش آمریکا باشد.

.

منبع: engadget

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر