;
coinex

بررسی علت افت درآمدهای جهانی صنعت نیمه هادی در سه ماهه اول ۲۰۱۸

درآمدهای جهانی صنعت نیمه هادی براساس گزارش یک موسسه آماری در لندن به نام IHS Markit در سه ماهه نخست سال ۲۰۱۸ میلادی افت کرده است.

به گزارش تکراتو، درآمدهای جهانی صنعت نیمه هادی در 3 ماه اول سال 2018 افتی ۳.۴ درصدی را تجربه کرده و به رقم ۱۱۵.۸ میلیارد دلار رسیده است.

علت افت درآمدهای جهانی صنعت نیمه هادی در ماه های اخیر، افت فروش و همچنین وضعیت نه چندان مطلوبی است که معمولا در سه ماهه نخست هرسال بازار ارتباطات وایرلس تحت تاثیر آن قرار می گیرد.

در سه ماهه نخست امسال محصولات حافظه، رشدی ۱.۷ درصدی را تجربه کردند و به رقم ۳۹.۷ میلیارد دلار رسیدند که این رقم در مقایسه با سایر بخش ها بیشترین محسوب می شود. علت این رشد هم بالا رفتن تقاضا برای محصولات گروه حافظه است.

بررسی علت افت درآمدهای جهانی صنعت نیمه هادی

قیمت گذاری DRAM و صادرات این محصولات در طول سه ماهه نخست امسال هر دو روندی افزایشی داشته و همزمان تقاضا برای DRAM سروری نیز بالا رفت که این مساله بازار نیمه هادی را داغ تر از قبل کرد.

اما در مقابل، بازار محصولات NAND روندی افولی داشت و درآمدهای به دست آمده از این بخش کاهش اندکی را تجربه کرده است که علت این مساله عمدتا به دلیل کاهش قیمت تک رقمی این محصولات است.

Craig Stice مدیر ارشد بخش حافظه و ذخیره سازی IHS در مورد افت درآمدهای جهانی صنعت نیمه هادی اعلام کرد که:

وجود افت درآمدی اندکی که در جریان این بازه زمانی اتفاق افتاده، باعث شد تا بازار NAND همچنان دومین جایگاه جهانی را از نظر میزان درآمدهای فصلی داشته باشد. پیش بینی می شود که مشتریان سازمانی و همچنین بازارهای مربوط به حافظه های SSD  تقاضا برای NAND را افزایش دهند.

آنگونه که اعلام شده شرکت سامسونگ به واسطه جایگاه برتر خود در بازار حافظه در سه ماهه نخست امسال پیشتاز صنعت نیمه هادی دنیا بوده و توانسته ۱۶.۱ درصد از این بازار را به خود اختصاص دهد. بعد از آن اینتل با ۱۳.۶ درصد و SK Hynix با ۷.۰ درصد در ادامه قرار گرفته اند.

بررسی سهم بازار فصل به فصل شرکت ها در سه ماهه اول سال جاری

سهم بازار فصل به فصل شرکت ها نیز در سه ماهه نخست امسال شکلی ثابت داشت و تغییری در سه جایگاه نخست مشاهده نشد. اما سامسونگ توانست اینتل را که قبلا اول بود کنار بزند.

علت افت درآمدهای جهانی صنعت نیمه هادی

طبق گزارش IHS شرکت های سامسونگ، SK Hynix، میکرون و توشیبا در صدر لیست ۱۰ کمپانی برتر تولید نیمه هادی قرار دارند. در فصل اول سال جاری میکرون بود که توانست بالاترین نرخ رشد را که ۹.۸ درصد است، داشته باشد.

اما درآمدهای کوالکام به دلیل ضعف در بازار ارتباطات بیسیم افتی ۱۳.۶ درصدی داشته که بالاترین افت متوالی آن محسوب می شود. در واقع کوالکام و انویدیا تنها شرکت هایی هستند که از خودشان تاسیسات تولیدی ندارند و همچنان در لیست ده گانه برترین های نیمه هادی حضور دارند.

.

منبع:  digitimes

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر