;
coinex

سریعترین اسکنر اثر انگشت متعلق به کدام گوشی پرچم‌دار است؟ [تماشا کنید]

در این مطلب برای اولین بار می‌خواهیم ببینیم کدام یک از پرچمداران موجود در بازار سریعترین اسنکر اثر انگشت را دارند، بنابراین حتما در ادامه با تکراتو همراه باشید.

در این رقابت جذاب و به نظر ما با اهمیت، قفل هر کدام از محصولات مورد آزمایش 100 مرتبه با اسکنر اثر انگشت باز می‌شود تا خطا در نتیجه به حداقل برسد و در نهایت بتوان گفت که کدام یک از آن‌ها سریعتر به انگشت شما پاسخ می‌دهند. گوشی‌هایی که در این ویدیو مورد آزمایش واقع شده‌اند عبارتند از:

سامسونگ گلکسی اس 9 پلاس، هواوی پی 20 پرو، وان پلاس 6، آیفون 8 پلاس و درنهایت پرچمدار جدید و جذاب ویوو نکس اس که به اسکنر اثر انگشت تلفیق شده درون نمایشگر مجهز است.

ویوو نکس اس که به اسکنر اثر انگشت تلفیق شده درون نمایشگر مجهز است

این ویدیوی مقایسه‌ای به شما نشان می‌دهد که تفاوت نسل اول از این فناوری جدید با اسکنرهای سنتی‌تر اثر انگشت چیست.

سریعترین اسکنر اثر انگشت

توجه کنید که این تست فقط در مورد سرعت اسکنر اثر انگشت این گوشی‌های هوشمند نیست، بلکه از منظر راحتی استفاده از سنسور و تعداد دفعاتی که با خطا در تشخیص مواجه می‌شوید نیز به هر کدام از این محصولات نگاه شده است تا نتیجه‌ای کاربردی‌تر برای استفاده‌ی روزمره به شما ارائه شود.

تماشای این بررسی شاید کمی خسته کننده باشد، اما به دلیل اهمیت بالای این مساله در تجربه‌ی کاربری شما از گوشی هوشمندتان، مهمترین نتایج را در متن به صورت خلاصه برای شما آماده کرده‌ایم؛ هرچند همچنان تاکید می‌کنیم تماشای این بررسی ارزشمند را از دست ندهید.

اعدادی که در طول بررسی پایین هر محصول نمایش داده می‌شوند نشان دهنده‌ی تعداد باز شدن‌های موفق قفل دستگاه در مدت زمانی است که در بالای صفحه نمایش داده می‌شود.

گلکسی اس 9 پلاس است که اسکنر اثر انگشت آن در وسط پنل پشتی تعبیه شده و محل قرارگیری بسیار خوبی دارد.

گوشی اول از سمت چپ گلکسی اس 9 پلاس است که اسکنر اثر انگشت آن در وسط پنل پشتی تعبیه شده و محل قرارگیری بسیار خوبی دارد. به لحاظ دقت نیز عملکرد سنسور آن کاملا مناسب است، اما به لحاظ سرعت در رده‌ی متوسط قرار می‌گیرد؛ زیرا انیمیشن باز شدن قفل این محصول چندان سریع نیست.

گوشی دوم از سمت چپ ویوو نکس اس بوده که از سنسور اثر انگشت تلفیق شده با نمایشگر بهره می‌برد؛ اما همانطور که مشاهده خواهید کرد، به وضوح کندترین و پر مشکل‌ترین اسکنر اثر انگشت در بین این محصولات متعلق به پرچمدار جدید و جذاب ویوو است!

تشخیص محل قرار دادن انگشت روی نمایشگر کمی بعضا چندان راحت نیست و سرعت تشخیص این اسکنر حقیقتا چنگی به دل نمی‌زند. یکی دیگر از دلایل کند بودن اسکنر اثر انگشت نکس اس این است که ابتدا باید نمایشگر دستگاه را روشن کنید و سپس از سنسور تلفیق شده با نمایشگر آن استفاده کنید.

گوشی سوم که در وسط قرار گرفته هواوی پی 20 پرو است که اسکنر اثر انگشت آن در پنل جلویی و پایین نمایشگر دستگاه جای گرفته است که به لحاظ جانمایی نمی‌توان اشکالی به آن وارد کرد، اما این سنسور کاملا با بخش پایینی نمایشگر هم سطح است و همین موضوع موجب شده تا تجربه‌ی کاربری اسکنر اثر انگشت پی 20 پرو چندان لذت بخش نباشد، زیرا شما نمی‌توانید تنها با لمس کردن محل این سنسور را بیابید و ناچار خواهید بود کاملا به گوشی خود نگاه کنید و اسکنر را بفشارید؛ این مشکل در دیگر محصولات این بررسی که از اسکنر سنتی استفاده می‌کنند دیده نمی‌شود.

گوشی چهارم از سمت چپ نیز پرچمدار جدید دیگر کمپانی چینی یعنی وان پلاس 6 است که محل قرارگیری و طراحی اسکنر اثر انگشت این محصول شباهت بسیار زیادی به گلکسی اس 9 پلاس دارد، اما سرعت باز شدن قفل این دستگاه با کمی اختلاف بیشتر از پرچمدار سامسونگ است.

در نهایت گوشی پنجم آیفون 8 پلاس است که عملکرد، طراحی و سرعت تاچ آی دی در این دستگاه تقریبا بی‌نقص است و در این بررسی نیز سریعترین پرچمداری است که آزمون 100 مرتبه باز کردن قفل دستگاه با اثر انگشت را به پایان می‌رساند. جالب اینجاست که سرعت بررسی اثر انگشت در این دستگاه کاملا مشابه با سرعت اسکن اثر انگشت وان پلاس 6 است و تنها موردی که موجب برتری محصول اپل نسبت به پرچمدار وان پلاس می‌شود، سرعت بیشتر انیمیشن باز شدن قفل آن است.

خواهید دید که در رده‌بندی نهایی:

  • آیفون 8 پلاس با ثبت زمان 2 دقیقه و 17 ثانیه پیروز این رقابت شد
  • وان پلاس 6 با ثبت زمان 2 دقیقه و 38 ثانیه‌ و تنها به دلیل کندتر بودن انیمیشن باز شدن قفل، در جایگاه دوم قرار گرفت
  • هواوی پی 20 پرو با ثبت زمان 2 دقیقه و 43 ثانیه تنها با 5 ثانیه اختلاف نسبت به پرچمدار وان پلاس به جایگاه سوم رسید
  • سامسونگ گلکسی اس 9 پلاس با ثبت زمان 2 دقیقه و 50 ثانیه‌ای و با اختلافی نه چندان زیاد در جایگاه چهارم جای گرفت
  • ویوو نکس اس با ثبت زمان 4 دقیقه و 21 ثانیه با یک تفاوت چشمگیر در سرعت و عملکرد در رده‌ی آخر این رقابت ایستاد و موجب شد تا به این موضوع فکر کنیم که آیا تکنولوژِی اسکنر اثر انگشت تلفیق شده با نمایشگر به بلوغ لازم رسیده است یا خیر؟

اکنون دعوت می‌کنیم به تماشای ویدیوی رقابت سریعترین اسکنر اثر انگشت جذاب بنشینید و سپس به ما بگویید شما کدام یک از این محصولات را ترجیح می‌دهید؟

جدیدترین اخبار موبایل را با تکراتو دنبال کنید.

.

منبع: youtube

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر