;
coinex

9 دوربین در یک گوشی هوشمند ؛ خودنمایی تکنولوژی لنزهای چندگانه

9 دوربین در یک گوشی هوشمند؛ این عنوان جذاب می‌تواند به زودی به واقعیت تبدیل شود. تکنولوژی لنزهای چندگانه در حال تکامل است و این موضوع آینده بازار موبایل جهان را نیز تحت تاثیر خود قرار خواهد داد.کمپانی لایت (Light) یک شرکت آمریکایی است که سنسورها و لنزهای چندگانه برای جاسازی در گوشی‌های هوشمند را طراحی می‌کند. این شرکت چند سال قبل دوربین L16 را توسعه داد، سیستمی که این شرکت آن را با عنوان “دوربین محاسباتی چند دیافراگم” معرفی کرد.

ال 16 این قابلیت را دارد تا 10 یا بیش از ده عکس را به طور همزمان، اما با فواصل کانونی مختلف ثبت کند. سپس دوربین این تصاویر جداگانه را با یکدیگر ترکیب کرده و به صورت یک عکس 52 مگاپیکسلی ارائه می‌دهد.


تماشا کنید: با انتشار یک ویدیو از کانسپت نوکیا ۱۰ دوربین پنچ گانه آن رخ نشان داد


واشنگتن پست به تازگی در گزارشی نشان داد که کمپانی لایت قصد دارد تا این ایده منحصر به فرد خود را به دنیای گوشی‌های هوشمند وارد کند.

لایت با نشان دادن نمونه‌های اولیه و طرح های مفهومی نشان داد که چگونه 5 تا 9 لنز را می‌توان در پنل پشتی گوشی‌های هوشمند جاسازی کرد. این شرکت ادعا می‌کنند که چنین سبک طراحی قادر است تا عکس‌های 64 مگاپیکسلی بگیرد، عکس‌های بهتری را در نور کم ثبت کرده و جلوه های عمق میدانی پیشرفته‌ای ارائه دهد.

کمپانی لایت می‌گوید که تا اواخر امسال یک گوشی هوشمند با طراحی لنزهای چندگانه این شرکت معرفی می‌شود، اما مطمئنا این لنزها بر قیمت گوشی تاثیر بسزایی خواهد داشت. واشنگتن پست می‌نویسد، قطعا قیمت 1950 دلاری برای L16 قیمت ارزانی نیست.

جدیدترین اخبار موبایل را با تکراتو دنبال کنید.

بیشتر بخوانید:

.

منبع: engadget

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر