;
coinex

اعلام زمان بندی قطعی برق در کشور خواسته مردم است

با وجود اینکه جیره بندی برق در کشور آغاز شده، اما هنوز زمان بندی قطعی برق به مردم اعلام نشده است. اعلام این زمان بندی می تواند در کاهش مصرف موثر باشد.

با افزایش دمای هوا و آغاز فصل گرما، جیره بندی برق در کشور آغاز شده است. زمان بندی قطعی برق نیز باید اعلام شود ولی غیر از چند استان، هنوز مشخص نشده است.

همه می دانیم که قطعی برق در کشور می تواند مشکلاتی را باعث شود. از تاثیر آن در کارهای عادی و ساده گرفته تا کارهای مهم و فعالیت هایی که شدیدا به برق نیاز دارند. اما افزایش مصرف در فصل گرما چاره ای جز جیره بندی برق باقی نمی گذارد.


بیشتر بخوانید: آغاز جیره بندی برق در کشور با شروع فصل گرما؛ در مصرف برق صرفه جویی کنیم


زمان بندی قطعی برق فقط مربوط به یک شهر یا استان تهران نیست بلکه در کل کشور جیره بندی برق آغاز شده است. مسائلی چون کمبود بارندگی، تولید برق نیروگاه‌های برقابی را سه تا چهار هزار مگاوات کاهش داده و باعث شده وضعیت تأمین برق کشور مخصوصا در زمان اوج مصرف با مشکل روبه رو شود. گذر از این مشکلات و فصل گرما جز با همکاری و همراهی تمامی مصرف‌کنندگان بدون خاموشی امکان‌پذیر نیست.

اعلام زمان بندی قطعی برق در کشور

با توجه به گرم شدن دمای هوا در اکثر استان‌های کشور، ضروری است که مشترکان در مصرف برق بخش خانگی حداکثر صرفه‌جویی را به عمل آورده و در ساعات پیک از به‌کارگیری لوازم برقی پرمصرف اجتناب کرده تا مردم به‌ویژه در مناطق گرم جنوب کشور نیز از نعمت برق برخوردار باشند.


بیشتر بخوانید: قطعی برق در تابستان ۹۷ ؛ خاموشی گسترده در اوج مصرف تابستان امسال


زمان بندی قطعی برق اعلام شود!

اعلام زمان بندی قطعی برق در کشور

بهتر است خاموشی برق با برنامه باشد و زمان بندی قطعی برق به مردم اعلام گردد. زیرا خاموشی بدون برنامه تاثیری در کاهش مصرف برق نخواهد داشت. زیرا این کار از رشد مصرف برق جلوگیری نمی کند و به اعتقاد اکثر مشترکان اعلام زمان بندی قطعی برق است که می تواند رفاه حال شهروندان و کاهش مصرف برق را به همراه داشته باشد.


بیشتر بخوانید: رکوردشکنی مصرف برق و خاموشی برای کشور؛ در مصرف برق صرفه‌جویی کنید!


فارس هم در مورد جهش 6 هزار مگاواتی مصرف برق در زمان اوج مصرف نوشته است. این جهش آن هم در شرایطی که خاموشی‌های برق از هفته گذشته آغاز و این روزها به اوج خود رسیده این موضوع را متذکر می‌شود که مردم هنوز کسری برق را باور ندارند و تلاشی هم برای مدیریت آن از خود نشان نمی دهند.

غلامرضا خوش خلق مدیر عامل برق منطقه‌ای تهران به فارس گفته است که خاموشی‌هایی که مردم آن را احساس می‌کنند، به دلیل عدم صرفه‌جویی و افزایش مصرف برق است؛ پایداری شبکه سراسری به مدیریت بار شبکه نیاز دارد.

مدیرعامل برق منطقه‌ای، اوج مصرف برق را ساعت 11 تا 16 اعلام کرد و از مردم خواست تا از مصرف لوازم برقی در این ساعات و روشن‌ کردن لامپ‌های اضافی خودداری کنند.

زمان بندی قطعی برق اعلام نمی شود!

خوش خلق در پاسخ به این سوال که آیا زمان بندی قطعی برق اعلام می شود گفت:

ما به هیچ وجه خاموشی برنامه ریزی شده‌ای قرار نیست، اعمال کنیم.

بررسی مشکلات صنعت برق کشور

اقتصاد نامناسب برق سبب شده سرمایه‌گذاری‌ها در این صنعت با مشکل مواجه شود و در نهایت، به دلیل تعویق در اجرای برنامه‌ها و عدم تکمیل نیروگاه‌های جدید، با پیشی‌گرفتن مصرف برق از تولید در زمان اوج مصرف، کشور به سال‌های دهه ۶۰ از نظر وقوع خاموشی‌های برنامه‌ریزی‌شده بازگردد.

خاموشی، رفاه مردم، به‌ویژه ساکنان مناطق گرمسیر را در فصل تابستان با مشکل روبه‌رو می‌کند، اما به نظر می رسد که راهی جز جیره ندی برق برای مسئولان وجود نداشته باشد.

کمبود برق امسال قطعی است و آنگونه که شرق نوشته، سه تا چهار هزار مگاوات کاهش برق در بخش نیروگاه‌های برقابی وجود دارد. امسال در زمان اوج مصرف در صورت عدم رعایت و صرفه‌جویی، قطعا خاموشی وجود خواهد داشت.

.

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر