coinex
راهنمای خرید تکراتو

همه کسانی که از تلگرام استفاده می‌کنند، مجرم هستند ؛ نیمی از جمعیت ایران در مظان اتهام!

استفاده از تلگرام جرم بوده و مشمول پیگرد قانونی خواهد بود. این موضوع را دادستان اصفهان مطرح کرد و اعلام نمود که استفاده از فیلترشکن برای تلگرام عنوان جزایی داشته و قابل پیگیری است.

حسن رحیمی، دادستان اصفهان در مصاحبه‌ای با ایسنا گفت: استفاده از تلگرام قطعا به وسیله فیلترشکن انجام می‌شود و فیلترشکن عنوان جزایی داشته و قابل تعقیب و پیگیری است.

او با اشاره به این موضوع که هنوز برخی از مراکز و سازمان‌های رسمی از تلگرام استفاده می‌کنند، گفت:

طبیعتا تصمیم حاکمیت مبنی بر استفاده نکردن از تلگرام گرفته شده و به همه سازمان‌ها، مراکز، دفاتر و خبرگزاری‌ها ابلاغ شده است. به دلیل مسائل خاصی که وجود دارد و مشکلات امنیتی که در این بستر متوجه کشور است، هیچ کس اجازه استفاده از تلگرام را ندارد.

دادستان اصفهان به موضوع فیلترشکن‌ها نیز اشاره کرده و معتقد است که چون استفاده از تلگرام در شرایط فعلی کشور قطعا بر اساس فیلترشکن صورت می‌گیرد و فیلترشکن عنوان جزایی داشته و قابل پیگیری است، پس همه افراد، سازمان‌ها و خبرگزاری‌هایی که از تلگرام استفاده می‌کنند اگر عنوان و گزارش شود مورد تعقیب قرار می‌گیرند.

به نظر می‌رسد که چنین صحبت‌هایی در فضای فعلی کشور بیشتر جنبه تسویه حساب‌های شخصی پیدا کرده است. معاون اول دادستانی کل کشور، محمد مصدق، نیز به تازگی اعلام کرد که فیلترینگ اینستاگرام در دستور کار دادستانی کل کشور قرار گرفته و به زودی فیلتر خواهد شد.

حجت الاسلام مصدق دلیل فیلترینگ اینستاگرام را به سلبریتی‌هایی نسبت داد که در فضای مجازی و به بهانه کمک به افراد بی بضاعت برای جمع آوری پول اقدام می‌کنند و این موضوع منجر به کلاهبرداری های متعددی در سطح کشور شده است.

معاون اول دادستان کل کشور در ادامه اعلام کرد که آقای خرم‌آبادی در معاونت امور فضای مجازی دادستانی کل کشور، به صورت جدی پیگیر این موضوع شده است.

این در حالی است که پس از انتشار این خبر، آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، با انتشار پستی در اکانت توئیتری خود انتشار خبر فیلتر شدن اینستاگرام را روشی برای انحراف افکار عمومی از سو استفاده کنندگان ارزی دانست و حتی به این نکته اشاره کرد که رفع فیلتر توییتر در صف انتظار کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه قرار دارد.

بیشتر بخوانید: طرح فیلتر اینستاگرام برای انحراف افکار عمومی از مطالبه گری

با این وجود نه تنها توییتر رفع فیلتر نخواهد شد، بلکه موضوع جدید و جالبی نیز مطرح شده است. استفاده از فیلترشکن جرم است و این را دادستان اصفهان می‌گوید، موضوعی که به نظر می‌رسد هیچ بررسی و یا عقبه کارشناسی ندارد. اگر استفاده از فیلترشکن جرم باشد بسیاری از مسولین مملکتی که حداقل اکانت رسمی در توییتر دارند، مجرم خواهند بود. البته داستان به همینجا نیز ختم نخواهد شد.

بیشتر بخوانید: استفاده از فیلترشکن جرم است!

به این جمع از مجرمان دولتی، حداقل نیمی از جمعیت کشور را نیز اضافه کنید. با این تفاسیر مجرمان زیادی در سطح کشور پخش شده‌اند و پتانسیل آن را دارند که مورد پیگرد قانونی قرار بگیرند. آیا حقیقتا چنین چیزی امکان‌پذیر است؟

شاید آذری جهرمی درست می‌گوید. به نظر می‌رسد که موضوع شفاف سازی و سواستفاده کنندگان ارزی به مذاق بسیاری خوش نیامده که این گونه باید نصف جمعیت ایران مجرم شناخته شوند! شما غیر از این فکر می‌کنید؟

.

منبع: isna

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    درروزگاری نه چندان دورداشتن یک دستگاه ویدئوخانگی جرم بود ومردمان این دیارباترس ودلهره آنرا داخل پارچه می پیچیدند وجابجامیکردنداما امروز ویدئودرمیان مردم جایی ندارد،وچندصباحی دیگراینترنت وتلگرام ومانند آن به چنین سرنوشتی دچارخواهد شد،برادشته شدن موانع ارتباط میان مردمان کره خاکی که درآن واحدپیام واحدومشترکی رابشنوند_اگرچه امروز به دلیل نقص وضعف درتربیت انسانها تلفات معنوی ازانسانها می گیرد_مطابق بافلسفه انتظاروحاکمیت جهانی مهدی منتظر(عج)است .چراآقایان اینقدرازبسترآزاداطلاعات می ترسند؟مسئولان پاک زندگی کنندوانسانهای پاک تربیت کنندوازاینکه عده ای ولو 80میلیون ایرانی با استفاده ازبسترفضای مجازی به هرکجا دوست دارند «سرکی » بکشند نگران نباشند .

    پاسخ