;
coinex

حد استاندارد میزان تشعشعات آنتن‌های مخابراتی تهران اعلام شد

میزان تشعشعات آنتن‌های مخابراتی تهران اعلام شد. به گفته مدیرکل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی منطقه شمال، تشعشعات این آنتن ها در حد استاندارد است.

به گزارش تکراتو، میزان تشعشعات آنتن‌های مخابراتی BTS  این شهر مطابق استاندارد تعیین شده است. وحید مختاری اعلام کرد که رگولاتوری به‌طور مستمر و در فاصله‌های زمانی معین در نقاط حساس شهرها از جمله تهران با استفاده از ایستگاه‌های ثابت و سیار، میزان تشعشعات رادیوئی را اندازه‌گیری می‌کند.

بررسی میزان تشعشعات آنتن‌های مخابراتی

میزان تشعشعات آنتن‌های مخابراتی مورد بررسی قرار گرفت و نتایج این اندازه‌گیری به سازمان انرژی اتمی ارسال شده و در آنجا بررسی و تحلیل های لازم صورت گرفت.

مختاری اعلام کرد که سازمان انرژی اتمی صلاحیت دارد درباره این تشعشعات اظهارنظر کند و ادامه داد در صورتی که نتایج بررسی متخصصان سازمان انرژی اتمی میزان تشعشع را غیر استاندارد اعلام کند، موارد اعلام شده از سوی رگولاتوری پیگیری شده و با همکاری اپراتورها پارامترهای فنی مربوط به سلامت مردم اصلاح می‌شود.


بیشتر بخوانید : تاثیرات امواج موبایل ؛ قانون حفاظت در برابر اشعه چیست؟


مدیرکل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی منطقه شمال تأکید کرد که سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی براساس وظایف خود و با توجه به نگرانی شهروندان از تاثیر تشعشعات، اندازه‌گیری‌های لازم را انجام می‌دهد.

به گفته این سازمان نتایج اندازه‌گیری‌های انجام شده و بررسی دفتر امور حفاظت در برابر اشعه سازمان انرژی اتمی نشان می‌دهد که تاکنون هیچ موردی از غیر استاندارد بودن حدود پرتوگیری آنتن‌های فعال مخابراتی در سطح کشور وجود نداشته و نتایج تمامی اندازه‌گیری‌ها مطابق استانداردهای تعیین شده، بوده است.

 

بیشتر بخوانید :

.

منبع: tasnimnews

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر