;
coinex

رقابت هوش مصنوعی گوگل با گیمرها؛ کدام یک شکست می خورد؟

هوش مصنوعی گوگل می تواند با گیمرها رقابت کند و حتی بهتر از آنها بازی کند. رقابت هوش مصنوعی گوگل با گیمرها آغاز شده است.

به گزارش تکراتو، یکی از مزیت های هوش مصنوعی تاثیر آن در بهبود حوزه گیم بوده که توانسته مناظر را توسعه داده و آنها را باورپذیر و طبیعی تر جلوه دهد. اما اکنون نوبت به بازی آنها رسیده است.

رقابت با هوش مصنوعی گوگل

محققان گوگل DeepMind با بهره گیری از هوش مصنوعی موفق به توسعه سیستمی شده اند که نسخه خاصی از بازی Quake III Arena  را شبیه به گیمرها و حتی بهتر از آنها بازی می کند.

این تیم تحقیقاتی روی مود گرفتن پرچم تمرکز کرده اند که طی آن نقشه ها در هر مرحله تغییر می کنند بنابراین کاراکترهای هوش مصنوعی برای انطباق خود با هر نقشه باید یک استراتژی کلی را فرا بگیرند.

نکته مهم در اینجا که برای گیمرها زیاد هم  دشوار نیست این است که باید علاوه بر همکاری با اعضای دیگر بازی، با تیم مقابل هم رقابت کرده و بر اساس استایل بازی آنها حرکت کنند.

این محققان در مورد قابلیت های هوش مصنوعی گفته اند:

کاراکترهای ما در هر بازی باید نگاه، عملکرد، همکاری و رقابت صحیح در محیط های ناشناخته را تنها از یک سیگنال تقویتی فرا می گرفتند.

آموزش کاراکترهای هوش مصنوعی این تیم به گونه ای بوده که بازی را مثل انسان از طریق تکرار فرا می گیرند. هر کاراکتر از طریق یک سیگنال پاداش داخلی برای رسیدن به هدف مورد نظر تحریک می شود.

کاراکترها برای اینکه بتوانند حافظه را بهبود دهند و رفتار با ثبات تر در دو حالت سریع و آهسته داشته باشند، با همدیگر و با رقبای انسانی بازی می کنند. محققان دریافته اند که هوش مصنوعی نه تنها رفتارهای انسانی نظیر دنبال کردن اعضای تیم و کمپ زدن در پایگاه دشمن را فرا گرفته است بلکه درصد برد و سطح همکاری میان آنها، از گیمرهای انسانی بالاتر است.

پیش از این کمپانی OpenAI که توسط ایلان ماسک و سم آلتمن بنیان نهاده شده بود، از توسعه بات های هوش مصنوعی خبر دادند که قرار است تیمی متشکل از بهترین بازیکنان دوتا ۲ را شکست دهند.

.

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر