;
coinex

چه کسی پیامک جعلی 120 گیگابایت اینترنت رایگان عیدی همراه اول را منتشر کرد؟

منشا پیامک جعلی 120 گیگابایت اینترنت رایگان عیدی همراه اول شناسایی شد. مراجع قضایی در حال پیگیری این موضوع هستند.

به گزارش تکراتو، همزمان با عید فطر بود که شایعه ای در مورد عیدی همراه اول به میزان 120 گیگابایت اینترنت رایگان در شبکه های اجتماعی منتشر شد. تعداد زیادی از مشترکین فریب این عیدی را خوردند و اقدام به فعال سازی آن نمودند. البته در ادامه همراه اول آن را تکذیب کرد. نکته جالب اینکه، این کد USSD مربوط به بسته های اینترنتی این اپراتور بود که حدود ٢٠٠ هزار تومان برای مشترک هزینه در بر داشت.


بیشتر بخوانید: مراقب عیدی همراه اول باشید؛ ۱۲۰ گیگ اینترنت هدیه رایگان، ۱۹۹ هزار تومان هزینه!


شناسایی ارسال کننده پیامک جعلی اینترنت رایگان عیدی همراه اول

در ادامه‌ی انتشار این خبر، وزیر ارتباطات دستور پیگیری را صادر کردند. همراه اول هم اعلام کرد که این سرویس برای مشترکینی که آن را فعال کرده اند لغو می شود و هزینه عودت می گردد. در ادامه تصمیم گرفته شد تا عامل اصلی منتشر کننده این خبر پیدا شود و بالاخره هم مشخص شد و اقدامات لازم در حال انجام است.


بیشتر بخوانید: پیگیری اینترنت رایگان دروغین همراه اول به دستور وزیر ارتباطات


معاون سازمان تنظیم مقررات ارتباطات با اعلام هشدار درباره فعال سازی پیامک های جعلی خدمات ارزش افزوده، خود از شناسایی منشا ارسال کننده پیامک جعلی پیامک جعلی 120 گیگابایت اینترنت رایگان عیدی همراه اول و پیگیری از طریق مراجع قضایی خبر داد.

مجید حقی اعلام نمود که اپراتورهای تلفن همراه باید درباره ماهیت پیامک های جعلی مربوط به خدمات ارزش افزوده به تمامی مشترکان اطلاع دهند و ادامه داد که با پیگیری های انجام شده منشأ این پیامک جعلی اینترنت رایگان عیدی همراه اول شناسایی شده است.

وی ادامه داد که این سرویس را حدود ۵۰۰ هزار مشترک فعال کرده بودند که با پیگیری انجام شده، سرویس غیرفعال شده و بسته اینترنتی مشترکان به حالت قبل از این سرویس برگردانده شده است. همچنین هزینه های دریافت شده از ۳ هزار و ۱۰۰ مشترک برای فعال سازی این سرویس، به آنها برگردانده شده است.

حقی تاکید کرد که سازمان تنظیم مقررات با جدیت حقوق کاربران را از طریق مراجع حقوقی و قضایی مرتبط برای شناسایی عوامل اینگونه اقدامات پیگیری می کند و از تمامی مردم درخواست کرد ضمن بی توجهی به اینگونه پیام ها، اطلاعات مربوط به سرویس ها و خدمات ارزش افزوده را از سایت های اینترنتی رسمی اپراتورها دریافت کنند.

.

منبع: mehrnews

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر