;
coinex

امنیت کاربران در واتساپ بیشتر می شود؛ هشدار در مورد لینک های مشکوک

امنیت کاربران در واتساپ افزایش می یابد. این پیام رسان قصد دارد از این پس در مورد لینک‌های مشکوک به کاربران خود هشدار دهد.

به گزارش تکراتو، واتساپ تشخیص لینک‌های آلوده را به پلت‌فرم خود اضافه می کند تا از این طریق بتواند امنیت سایبری گوشی‌های کاربران خود را افزایش دهد. با استفاده از این قابلیت کاربران هنگام دریافت و باز کردن لینک‌های آلوده به بدافزار و مشکوک، از طرف واتس اپ یک هشدار دریافت می کنند و به این ترتیب سایت های آلوده را باز نخواهند کرد.

این روزها اخبار بسیار زیادی از سراسر جهان درباره حملات سایبری، بدافزارها و باج‌افزارها و همچنین حملات فیشینگ منتشر می‌شود. بنابراین کاربران باید توجه داشته باشند که بر روی هر لینکی کلیک نکنند و به وب سایت‌هایی که از امنیت سایبری نامعلومی برخوردارند نیز، مراجعه نکنند.


بیشتر بخوانید: استفاده از استیکر در واتساپ فراهم شد؛ قابلیت Sticker Reaction


افزایش امنیت کاربران در واتساپ

هدف اصلی واتساپ از اضافه کردن این قابلیت، افزایش  افزایش امنیت سایبری کاربران است. این قابلیت به زودی به این پلت‌فرم اضافه خواهد شد تا مجرمان سایبری و هکرها نتوانند با انتشار لینک‌های مشکوک و آلوده کاربران را به سایت‌های آلوده ببرند و از اطلاعات و حساب‌های کاربری آن‌ها سوءاستفاده کنند.

چندی پیش نیز متخصصان امنیت سایبری به کاربران اپلیکیشن پیام‌رسان واتس‌اپ هشدار دادند که با دریافت یک پیام تبلیغاتی مبنی بر تخفیف خرید کفش‌های آدیداس، در معرض حملات فیشینگ قرار گرفته‌اند. این قابلیت جدید راه را بر روی این حملات خواهد بست.

این قابلیت در مرحله آزمایش قرار دارد و در ابتدا در دسترس کاربران اندرویدی قرار خواهد گرفت.

.

منبع: firstpost

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر