;
coinex

سبک طراحی اپل واچ 4 چه ویژگی‌هایی برای ساعت هوشمند اپل به ارمغان می‌آورد؟

انتظار می‌رود که کوپرتینو در طراحی اپل واچ 4 (Apple Watch 4) از سبک جدیدی استفاده کند. این ساعت هوشمند در پاییز امسال رونمایی می‌شود.

مینگ چی کو، تحلیلگر محصولات اپل، جزئیات فوق را منتشر کرده است. کوپرتینویی‌ها می‌خواهند تغییری در سبک طراحی اپل واچ 4 ایجاد کنند، زیرا سه ساعت قبلی این سازنده با ظاهر یکسانی وارد بازار شدند. کو انتظار دارد که دو مدل جدید اپل واچ 4 برخلاف دو مدلی که هم اکنون با نمایشگرهای 38 و 42 میلی‌متری در بازار به فروش می‌رسند، با صفحه نمایش‌های 39.9 و 45.2 میلی‌متری عرضه شوند.

بیشتر بخوانید: آخرین نسخه iOS 12 نام مدل های جدید اپل واچ را فاش کرد

هنوز مشخص نیست که آیا بدنه‌های این ساعت‌ها بزرگ‌تر شده‌اند یا اینکه اپل ضخامت حاشیه اطراف نمایشگر را در ساعت‌های جدیدش باریک‌تر کرده است تا بتواند نمایشگرهای OLED بزرگ‌تری را بر روی آن‌ها نصب کند. در هر صورت این عدم ثبات اطلاعاتی، باعث نشده است که طراحان خارجی نتوانند تصورات خود را در مورد سبک طراحی اپل واچ سری 4 بیان کنند.

طراحی اپل واچ 4
سبک طراحی شایعه شده برای اپل واچ 4 (سمت چپ) در مقابل سبک طراحی اپل واچ 3 (سمت راست)

Venya Geskin با ارائه عکس فوق نشان داد، اگر در طراحی اپل واچ 4 از یک نمایشگر بزرگتر و بدون تغییر دادن ابعاد بدنه استفاده شود، چه شکل و شمایلی دارد. در این طراحی، نمایشگر اپل واچ 4 مانند نمایشگر گوشی آیفون X با گوشه‌های منحنی شکل ساخته شده تا مساحت بیشتری داشته و با حاشیه‌های باریکتر بدنه هماهنگ شود.

بیشتر بخوانید: نوعی بند برای ساعت اپل که در خود دو دوربین جای داده است

رایان جونز گفته است که نمایشگر بزرگ‌تر فضای نمایش مدل 38 میلی‌متری اپل واچ 4 را به اندازه 35 درصد و فضای نمایش مدل 42 میلی‌متری این محصول را به اندازه 38 درصد افزایش می‌دهد و از این طریق ارتباط کاربر را با نمایشگر لمسی فورس تاچ ساعت بهبود می‌بخشد. این امر همچنین باعث می‌شود که کوپرتینو بتواند اندازه صفحه ساعت و کلیدهای مجازی را افزایش داده و علاوه بر این، فضای قابل مشاهده بیشتری را در اختیار کاربران اپل واچ سری 4 بگذارد.

منابع خبری گفته‌اند که پلت‌فرم واچ او اس 5 محتویات HTML بهتری را بر روی ساعت‌های هوشمند اپل نمایش می‌دهد، بنابراین یک نمایشگر بزرگ‌تر، می‌تواند تجربه وبگردی بهتری به ارمغان بیاورد.

برخی از منابع خبری هم گفته‌اند احتمالا سازنده مشهور آمریکایی در طراحی اپل واچ 4 از نمایشگرهای میکرو LED استفاده می‌کند. این پنل‌ها سبک‌تر و باریک‌تر هستند، وسعت رنگ و روشنایی بیشتری دارند و علاوه بر این، می‌توانند رزولوشن‌های بالاتری را پشتیبانی کنند. اگر اپل ساعت‌های هوشمند جدیدش را به صفحه نمایش‌های میکرو LED مجهز سازد، می‌تواند فضای لازم برای اعمال بهینه سازی‌های سخت افزاری بیشتری فراهم کند.

رایان جونز بر اساس شایعات موجود، در عکس زیر اندازه‌های دقیقی از طراحی اپل واچ 4 و اندازه نمایشگر آن ارائه کرده است. همان طور که مشاهده می‌کنید صفحه نمایش مدل 38 میلی‌متری اپل واچ 4 از صفحه نمایش مدل 42 میلی‌متری اپل واچ 3 بزرگ‌تر است.

اندازه اپل واچ 4

مینگ چی کو معتقد است که اپل واچ سری 4 با قابلیت‌های بهتری در زمینه ارائه اطلاعات مرتبط با سلامتی کاربرش عرضه می‌گردد. این تحلیلگر در مورد سخت افزاری یا نرم افزاری بودن این بهینه سازی‌ها مطلبی منتشر نکرده است، اما این احتمال وجود دارد که ساعت جدید با یک ترکیب سخت افزاری–نرم افزاری جدید برای ارائه ویژگی‌های مرتبط با سلامتی عرضه شود.

سنسور ضربان قلب به کار رفته در ساعت‌های اپل واچ کنونی از لامپ‌های LED سبز رنگ همگام سازی شده با فوتودیودهای حساس به نور برای نظارت داشتن مداوم بر ضربان قلب کاربر در هنگام تمرین کردن استفاده می‌کند. ساعت‌های موجود اپل برای سنجش ضربان قلب در بازه‌های زمانی متغیر و مراحل مختلف تمرین لامپ‌های مادون قرمز خود را به کار می ‌گیرند.

طراحی اپل واچ 4

در حال حاضر این امکان وجود ندارد که ساعت‌های اپل واچ را به گونه‌ای برنامه ریزی کنیم که مانند سایر ساعت‌های هوشمند، نرخ ضربان قلب کاربر را به طور مداوم و در هر شرایطی بسنجند، از این رو اضافه سازی این توانایی به نسل چهارم ساعت‌های هوشمند اپل یک تغییر خوب محسوب می‌شود. البته هنوز مشخص نیست که این بهینه سازی بدون بکارگیری یک سنسور متفاوت، چه تاثیری بر روی عملکرد باتری می‌گذارد.

کو همچنین معتقد است که کوپرتینو در طراحی اپل واچ 4 از یک باتری بزرگ‌تر استفاده می‌کند تا مدت زمان عملکرد این ساعت هوشمند را افزایش دهد.

این احتمال هم وجود دارد که اپل در حال تست کردن یک قابلیت EKG برای ساعت هوشمند جدیدش باشد. این قابلیت زمانی که کاربر دو انگشت خود را در دو طرف اپل واچ می‌گذارد، می‌تواند فعالیت الکتریکی قلب را تشخیص داده، تغییرات الکتریکی ایجاد شده ناشی از تغییر ریتم ضربان قلب را در پوست شناسایی کرده و در نتیجه گزارشی از هرگونه بی نظمی در این زمینه ارائه کند.

طراحی اپل واچ 4
عکس مفهومی ارائه شده توسط ونیا گسکین برای طراحی اپل واچ 4

انتظار می‌رود که گوشی ساز مشهور آمریکایی از ساعت جدیدش در رویداد سالانه‌ای که در ماه سپتامبر (اواخر تابستان) برگزار می‌کند، رونمایی کند. این رویداد معمولا در هفته اول یا دوم ماه سپتامبر برگزار می‌شود.

.

منبع: macrumors

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر