;
coinex

بررسی اپلیکیشن مدیکو ؛ انجام خدمات پزشکی و پرستاری در منزل

اپلیکیشن مدیکو در حوزه پزشکی و سلامت فعال است و به شما این امکان را می‌دهد که بدون مراجعه به بیمارستان و درمانگاه از خدمات این نهادها بهره ببرید. در این نوشتار به بررسی اپلیکیشن مدیکو (mediko) پرداخته‌ایم.

برای هیچ‌ بیماری هیچ‌ تختی در بیمارستان و درمانگاه بهتر از رختخواب او در منزل نیست. اپلیکیشن مدیکو برای همین منظور توسعه داده شده است. این اپلیکیشن می‌تواند در کلیه ساعات شبانه روز خدمات پزشکی و پرستاری را به شما ارائه کند. مدیکو خود را اینگونه معرفی می‌کند:

تفاوتی نمی‌کند کجا هستید ما نزدیک ترین کادر پزشکی را برای شما اعزام می‌کنیم. ما به عنوان رابط بین شما و کادر درمان سعی داریم خدمات مناسبی را به شما ارائه نماییم. مدیکو دارای مجوز رسمی از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است.

مدیکو به عنوان اولین مرکز در زمینه مشاوره و خدمات پرستاری و پزشکی در منزل توانسته است با استفاده از تکنولوژی های نرم افزاری به روز خدمات بهتری را در زمینه درمان در منزل به مشتریان خود ارائه نماید. اپلیکیشن مدیکو تحت نظر مرکز شفا طب عرفان قرار دارد. تمامی خدمات اپلیکیشن مدیکو در خانه متقاضی انجام می‌شود.

بررسی اپلیکیشن مدیکو ؛ پزشک را به خانه خود بیاورید!

برای دریافت اپلیکیشن مدیکو می‌توانید از لینک‌های زیر استفاده کنید. این اپلیکیشن تاکنون بیش از 5 هزار مرتبه از مارکت‌های مختلف دریافت شده است.

دانلود اپلیکیشن مدیکو برای اندروید از گوگل‌پلی | دانلود اپلیکیشن مدیکو برای IOS از سیب‌اپ

دانلود اپلیکیشن مدیکو برای اندروید از کافه‌بازار

در اپلیکیشن مدیکو خدمات پزشکی، پرستاری، توانبخشی و کلینیکال ارائه می‌شود. تیم مدیکو پس از سال‌ها تجربه توانسته است مجکوعه کاملی از پزشکان را برای ارائه خدمات در منزل دور هم جمع کند. ویزیت پزشک، اکو و نوار قلب، سونوگرافی و رادیولوژی، آمبولانس خصوصی، فیزیوتراپی و کاردرمانی، خدمات پرستاری و آزمایشگاهی و سایر خدمات مربوط به سلامتی از جمله فعالیت‌های این استارتاپ است.

خدمات اپلیکیشن مدیکو

در ادامه مطلب بررسی اپلیکیشن مدیکو به بررسی خدمات این اپ می‌پردازیم. همچنین قیمت هر یک از خدمات را براساس آنچه در اپلیکیشن آمده است، عنوان می کنیم. خدمات توانبخشی، اکوی قلب، بینایی سنجی و خدمات آزمایشگاهی از جمله این موارد است. خدمات پزشکی و سلامتی اپلیکیشن مدیکو طیف زیادی از بیماران را شامل می‌شود. اما باید دید در وادی عمل چقدر توانا هستند. این موضوعی است که احتیاج به زمان دارد.

مدیکو
خدمات اپلیکیشن مدیکو (اعتبار : اسکرین‌شات)

ویزیت پزشک: اپلیکیشن مدیکو زیر نظر شرکت شفا طب عرفان به صورت شبانه روزی پاسخگوی تمامی خدمات بوده که یکی از نیاز های مبرم هر خانواده است تا بتوانند در صورت نیاز، پرسنل و خدمات درخواستی را دریافت کنند. از این جهت، مدیکو ویزیت پزشک عمومی و متخصص را در اختیار متقاضیان قرار می‌دهد تا به راحتی در هر زمان از شبانه روز خدمات درخواستی را از این مرکز دریافت کنند. این ویژگی برای بیماران میانسال و افرادی که نمی‌توانند بستر را ترک کنند، بسیار مناسب است.

هزینه: 130 هزار تومان

خدمات پرستاری: در اپ مدیکو  تمامی خدمات پرستاری که شامل تزریقات، سرم تراپی، گاواژ، سوندگذاری، پانسمان، نمونه گیری، نوار قلب و… است را در منزل و بدون جابجایی بیمار توسط کارشناسان پرستاری که پرسنل مجرب و دارای سابقه ی کاری بالا هستند، انجام می‌دهد و همچنین متعهد است که تمام خدمات آنگونه که متقاضی می‌خواهید باشد. انجام خدمات پرستاری در منزل این امکان را فراهم می‌کند که تمامی خدمات در محیطی به دور از آلودگی و بدون انتقال بیمار به مراکز درمانی انجام شود.

هزینه: تزریق آمپول (20)، تزریق سرم (50)، شستشوی گوش (100)، پانسمان ساده (60 هزار تومان) و …

پزشک در خانه
خدمات نرم‌افزار مدیکو

خدمات توانبخشی: خدمات توانبخشی برنامه مدیکو در ۳ دسته جداگانه ارائه می‌شود که شامل فیزیوتراپی در منزل ، کاردرمانی در منزل و گفتار درمانی در منزل است و توسط کارشناسان رشته های فیزیوتراپی، کاردرمانی و گفتاردرمانی انجام می‌شود.

“کاردرمانی” برای بیماران سکته مغزی، ام اس، ضایعات مغزی، فلج مغرزی و … توصیه می‌شود تا مشکلات و عدم تحرکی که از بیماری برای افراد به وجود آمده است را درمان کند. با انجام دائم و منظم کاردرمانی می‌توان از پیشرفت بیماری‌ها جلوگیری کرد و یا مشکلاتی که از بیماری‌های فوق به وجود می‌آید را درمان کرد.

هزینه: 100 هزار تومان

“گفتار درمانی” یکی از اختلالاتی است ممکن است در سنین بالا و پایین اتفاق بیافتد نیازمند این است که توسط درمانگر معالجه و درمان شود.این مشکل میتواند دلایل گوناگونی داشته باشد از جمله کهولت سن در افراد مسن و یا ترس در کودکان و همچنین مشکلات لکنت یا سر زبانی صحبت کردن باشد.

هزینه: 100 هزار تومان

“فیزیوتراپی” شامل ارائه ی خدماتی است که عملکرد و حرکت اندام های فرد را تقویت و در نهایت به حالت اول باز میگرداند. فیزیوتراپی با استفاده از تجهیزات مکانیکی و مانورهای دستی و جریان های الکتریکی به بهبود و درمان عضلات ، ماهیچه ها و اختلالات عصبی کمک میکند تا سرعت فرآیند بهبود را زیاد کند.

هزینه: 100 هزار تومان

خدمات آی سی یو: خدمات آی سی یو در منزل یکی دیگر از امکاناتی است که اپلیکیشن مدیکو در اختیار بیماران و خانواده ی بیماران قرار میدهد تا بتوانند تمامی خدمات آی سی یو را در منزل برای بیمار خود فراهم کنند. این امکان بسیاری از مشکلات را بر طرف میکنند زیرا دیگر نیازی نیست بیمار در بیمارستان و محیطی آلوده بستری شود و همچنین همراهان بیمار دیگر نیازی نیست به عنوان همراه به مدت های طولانی در بیمارستان بمانند. خدمات آی سی یو در منزل توسط تیم پرستاری و پزشکی انجام میشود و بیمار کاملا تحت نظر تیم قرار دارد و به طور مرتب توسط پزشک و یا پرستاران کنترل میشود.

هزینه: 80 هزار تومان

مراقبت از سالمند در منزل: پرستاری و مراقبت از سالمندان در جهت شادابی و پویایی آنها یکی دیگر از خدماتی است که در مدیکو وجود دارد. تمامی پرسنل در مرکز طب عرفان دارای تعهد کاری بالا هستند و خانواده‌ها می‌‌توانند سالمندان خود را با خیال راحت به پرستاران سپرده و دیگر نگران آنها و بیماریشان نباشند. مدیکو بهه صورت تمام وقت در حال خدمت رسانی هستند. حتی در مواقع تعطیلات هم می‌توان با مشاورین در هر زمینه صحبت و خدمات درخواستی را به نحو احسن و در مدت زمان کوتاه از ما دریافت کرد.


بیشتر بخوانید: بررسی اپلیکیشن پولیک ؛ برنامه‌ای برای کسب درآمد اینترنتی


اکوی قلب: اکوی قلب توسط پزشک متخصص قلب انجام می شود متخصص قلب با استفاده از دستگاه اکو پرتابل بر بالین بیمار حاضر می شود و پس از اجام اکو قلب در منزل گزارش کامل اکو قلب را برای بیمار نوشته و با عکس اکوی قلب تحویل بیمار می دهد.

اپلیکیشن مدیکو
خدمات مدیکو

پژواک نگاری قلب یا اکو کاردیوگرافی روشی ایمن و غیر تهاجمی میباشد که با استفاده از امواج صوتی بی ضرر ساختمان داخلی قلب را برای پزشکان به نمایش میگذارد و در حقیقت به عنوان استاندارد تشخیص بیماری های قلبی و عروقی تلقی میشود. اساس اکوکاردیوگرافی این است که امواج صوتی با فرکانس بالا به قلب هدایت میشود و پژواک آن توسط گیرنده خاصی گرفته میشود به عبارت دیگر هیچگونه اشعه یا موج خطرناکی به فرد انتقال پیدا نمیکند و امواج صوتی ساده برای تصویر برداری مورد استفاده قرار میگیرند.

هزینه: 480 هزار تومان

نوار قلب: الکتروکاردیوگرام یا نوارقلب ثبت نوشتاری پتانسیلهای تولید شده توسط قلب و در واقع نوار فعالیت الکتریکی قلب است . نوار قلب یکی از بی خطرترین و ساده ترین اقداماتی است که اطلاعاتی ارزشمند در مورد قلب به پزشک میدهد. نوار قلب در بررسی دردهای قلب و سکته های قلبی ارزش خاصی دارند و به عنوان اقداماتی روتین در تمام کسانی که مشکوک به مشکلات حاد قلبی باشند صورت میگیرد. این فرآیند که توسط پزشک مربوطه و یا پرستاران انجام میشود هیچ گونه ضرری نداشته و میتواند در منزل بیماران نیز انجام میشود که با دستگاه های پرتابل نوار قلب امکان پذیر است.

هزینه : 130 هزار تومان

سونوگرافی : اکو گرافی یا صوت نگاری که بیشتر با نام سونوگرافی شناخته می‌شود، یکی از روش های تشخیص بیماری در علم پزشکی است. در این فرآیند پزشک سونولوژیسم با قرار دادن وسیله خاص سونوگرافی روی بدن بیمار و همچنین فرستادن امواج صوتی به بدن بیمار و مجددا دریافت بازتاب امواج به دستگاه میتوانند مشکل بیمار را متوجه شوند.

سونوگرافی یا صوت نگاری از امواج صوتی استفاده میکند که هیچ گونه ضرر و آسیبی برای بیمار ندارد و در صورت برخورد با بافتهای بدن هیچ مشکلی ایجاد نمیکند. امروزه سونوگرافی فقط داخل بیمارستان ها و مراکز درمانی انجام نمیشود بلکه پزشکان سونولوژیسم میتوانند به منزل شما آمده و با استفاده از دستگاه های پرتابل سونوگرافی را در منزل شما انجام دهند.

هزینه: سونوگرافی شکم و لگن (850)، داپلر (1 میلیون تومان)، بارداری (520 هزار تومان)

بینایی سنجی: بینایی سنجی در منزل توسط کارشناس اپتومتریست انجام می شود برای تعیین نمره عینک و بررسی نمره چشم کارشناس اپتومتریست می تواند اقدامات مناسبی را انجام دهد.

رادیولوژی: رادیولوژی در منزل توسط دستگاه های پرتابل رادیولوژی انجام میشود که همان اندازه دقت دستگاه های داخل مراکز درمانی را دارنند . اساس واصول رادیولوژی با اشعه ایکس است و شکل کلی دستگاه های رادیولوژی بسته به نوع رادیولوژی است. مرکز شفا طب عرفان با در نظر گرفتن سختی جا به جایی بیمارنی که نیاز به رادیولوژی دارنند این امکان را فراهم کرده است که رادیولوژی در منزل توسط کارشناسان رادیولوژی انجام شود تا بدون نیاز به رفتن به مراکز درمانی نیاز بیمار و همراهان بیمار بر طرف شود.

هزینه: رادیولوژی پا (280)، رادیولوژی لگن (290)، سر (300)، مهره‌های کمر (300)، دست (300 هزار تومان) و ..

خدمات پزشکی مدیکو
خدمات پزشکی مدیکو

خدمات آزمایشگاهی: نمونه گیری خون توسط کارشناسان علوم آزمایشگاهی انجام می شود جواب دهی به آزمایش ها یک روزه می باشد مگر در مواردی که آزمایش تخصصی باشد که نیاز به زمان بیشتری دارد.

هزینه: آزمایش اعتیاد (80)، آزمایش بارداری (70)، خون (70 هزار تومان)


بیشتر بخوانید: بررسی اپلیکیشن روبیکا؛ اپلیکیشنی جامع برای محتوای صوتی و تصویری


آمبولانس خصوصی: مرکز شفا طب عرفان همچنین دارای واحد آمبولانس خصوصی است که در صورت نیاز میتوان با این مرکز تماس گرفت و به سرعت نیاز خود را بر طرف کرد.

هزینه: خصوصی (160)، کد دار (240) و مخصوص شهر (180)

اجاره تجهیزات پزشکی: با استفاده از اپلیکیشن مدیکو این امکان مهیا شده است که بتوان تجهیزات پزشکی مورد نیاز را از مرکز پزشکی عرفان تهیه کرد.

هزینه‌ها: تخت بیمارستانی (450 هزار تومان)، دستکاه مانیتورینگ قلب (1.5 میلیون تومان)، نبولایزر (150 هزار تومان)، منتیلاتور (2 میلیون تومان)، ساکشن (100 هزار تومان) و اکسیژن ساز (500 هزار تومان)

نحوه کار با اپلیکیشن مدیکو

تمامی مواردی که در بالا ذکر شد در صفحه نخست اپلیکیشن مدیکو فهرست شده است. با انتخاب هر یک از این موارد به صفحه مخصوص به آن هدایت می‌شوید. در این صفحه قیمت خدمات مورد نظر به همراه اطلاعات جامعی از مورد درخواستی ذکر شده است. همچنین قسمتی به عنوان “نظرات کاربران” وجود دارد که با استفاده از آن می‌توانید با سایر کابران گفتگو کنید و از نظرات آنها در خصوص این خدمات بهره‌مند.

اپلیکیشن مدیکو
مدیکو ؛ انجام خدمات پزشکی و پرستاری در منزل (اعتبار : اسکرین‌شات)

همچنین مشاوره پزشکی در اپ مدیکو و با استفاده از تلگرام به صورت رایگان صورت می‌پذیرد. در بخش استخدام و همکاری این اپلیکیشن حوزه سلامت نیز از پزشکان عمومی و متخصصین کلیه رشته‌ها، کارشناسان پرستاری، بیهوشی، فوریت، فیزیوتراپی، کار/گفتار درمانی، بینایی/شنوایی سنجی دعوت به همکاری به عمل آمده است.

نظر کاربران در مورد اپلیکیشن مدیکو

مدیکو به نظر اپلکیشن کاربردی به نظر می‌رسد و قیمت‌های موجود برای خدمات این اپلیکیشن نیز معقول به نظر می‌آید. (در مقایسه با هزینه‌های بیمارستان‌ها و درمانگاه‌های خصوصی)، اما باید دید این اپلیکیشن تازه‌کار آیا می‌تواند در میان کاربران جای خود را باز کند یا خیر. در ادامه به بررسی نظرات کاربران پیرامون این اپلیکیشن خواهیم پرداخت.

کاربری در گوگل پلی نوشته بود :

خیلی خوبه که یکسری آدم ها باشن که علاوه بر اینکه به فکر پول درآوردن باشن به فکر جامعه باشند من چند بار از این اپلیکیشن استفاده کردم انصافا انسان های منضبطی هستن و خدمات خوبی ارائه کردن اینم به خاطر این نوشتم که قدر شناسی از این دوستان کرده باشم.

مدیکو
نظر کاربران در مورد اپلیکیشن پزشکی مدیکو. (اعتبار : گوگل‌پلی)

یک کاربر دیگر نیز از برنامه راضی بود:

اپلیکیشن درمان در منزل منم از این اپ استفاده کردم اپ خوبی هستش ولی لطفا تعداد پرسنل تون رو زیاد کنید که سریع تر برسن . ممنونم.

مدیکو
نظر کاربران در مورد اپلیکیشن پزشکی مدیکو. (اعتبار : گوگل‌پلی)

نظرات منفی نیز در گوگل‌پلی وجود داشت. از جمله یکی از کاربران نوشته بود:

خیلی هم جالب نیست عین یه فروشگاه هستش فقط اینکه این خدمات واقعا برای تهران لازمه و نسبت به بیمارستان های خصوصی که خون بیماران رو تو شیشه میکنن قیمت این شرکت یه مقدار ارزون تره.

مدیکو
نظر کاربران در مورد اپلیکیشن پزشکی مدیکو. (اعتبار : گوگل‌پلی)

یک کاربر دیگر نظر تندتری داشت:

خیلی مردم رو احمق فرض کردت. کلا 32 نفر نظر دادن و همشونم 5 ستاره دادن حتی اونیکه نوشته( منم نصب کردم اما خوشم نیومد) اینم پنج ستاره داده. خلاصه خودشون به خودشون امتیاز دادن بعد دیدن خیلی بده همش تعریف کنن یکنفر هم گفته خوشم نیومد اما بازم پنج ستاره داده. تورو خدا مردم رو مسخره نکنین.

مدیکو
نظر کاربران در مورد اپلیکیشن پزشکی مدیکو. (اعتبار : گوگل‌پلی)

در کافه بازار اما تنوع نظرات بیشتر بود. از جمله مریم در کافه‌بازار از پاسخگو نبودن مشاورین گله‌مند بود و نوشت:

مشاور پاسخگو همه سوالات نیستند. در مورد داروها اصلا جواب نمی‌دن. فقط سوالای مبتدی رو جواب میدن. استفاده از این برنامه فقط وقت تلف کردنه.

مدیکو کافه‌بازار
نظر کاربران در مورد اپلیکیشن پزشکی مدیکو. (اعتبار : کافه‌بازار)

یاسمن نیز نوشته بود:

اپلیکیشن‌تون یه مقدار کند هستش ولی از خدمات پزشکی‌تون راضی هستم. مشاوره خوبی هم دادن ممنون از بازار به خاطر گذاشتن چنین برنامه‌هایی.

مدیکو کافه بازار
نظر کاربران در مورد اپلیکیشن پزشکی مدیکو. (اعتبار : کافه‌بازار)

کیمیا نیز احتمالا روز خوبی نداشته است، اگر نه به نظر نگارنده با وجود مشکلات، اینقدر هم اپلیکیشن بدی نیست. کما اینکه آینده‌دار هم هست. او در کافه‌بازار نوشت:

خیلی به درد نخوره حیف حجمی که دانلود کردم. همه‌اش باید بخری یک میلیون کی میاد پول بده برای چیزی که معلوم نیست بشه باهاش کار کرد یا نه یه ستاره هم زیاده.

مدیکو
نظر کاربران در مورد اپلیکیشن پزشکی مدیکو (اعتبار : کافه‌بازار)

بیشتر بخوانید :

.

منبع : techrato

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    میخوام این برنامه تو درمانگاه مون پیاده کنیم

    پاسخ