;
coinex

پیگیری پرونده ثبت سفارش خودرو منجر به دستگیری 5 مدیر وزارت صنعت شد

پیگیری و بررسی پرونده ثبت سفارش خودرو منجر به دستگیری 5 مدیر وزارت صنعت شد. از این پنج مدیر اکنون 4 نفر در بازداشت هستند.

به گزارش تکراتو، غلامحسین محسنی اژه‌ای معاون اول قوه قضاییه در حاشیه جلسه مسئولان عالی قضایی در مورد پرونده‌های اخیر سکه، ارز و خودرو سخن گفته و اعلام کرد که، قرار است در این دسته از پرونده‌ها، معاون اول قوه قضاییه با همکاری دادستان کل کشور به موضوع رسیدگی کنند.


بیشتر بخوانید: طرح فیروزه ای ایران خودرو در مرداد ۹۷ ؛ پیش فروش عمومی انواع محصولات


وی در مورد پرونده ثبت سفارش خودرو و دستگیری 5 مدیر وزارت صنعت سخن گفت و ادامه داد که یکی از دستگیر شدگان مدیر کل سازمان توسعه تجارت و دیگری معاون وی است و یک نفر هم طراح این سامانه است که اخیراً منفصل شده بود که وی نیز بازداشت شده و فرد چهارم نیز خانمی است که تا دو سه ماه پیش یعنی همزمان با ثبت این سفارش‌ها همکاری و مسئولیت داشته است.

به گفته سخنگوی قوه قضاییه، به دادستان‌ها اعلام شده که روند رسیدگی را تسریع کند و هیچ گونه اغماضی در خصوص فردی که مورد اتهام قرار گرفته است و در هر موقعیتی که باشد، نکنند.


بیشتر بخوانید: دستگیری مسئول ثبت سفارشات جعلی خودرو ؛ با واردکنندگان خودرو هم برخورد می‌شود


ارسال نامه از دادستانی کل کشور به وزارت صنعت

 دستگیری 5 مدیر وزارت صنعت دستگیری 5 مدیر وزارت صنعت

معاون اول قوه قضاییه اعلام نمود که در مورد دستگیری 5 مدیر وزارت صنعت از طرف دادستان تهران و دادستان کل کشور، نامه‌هایی به وزارت صنعت، معدن و تجارت ارسال شده و دادستان کل کشور نیز نامه‌ای به بانک مرکزی نوشته که هرچه زودتر در خصوص ثبت سفارش‌ها لیست آن‌ها ارسال شود.


بیشتر بخوانید: بازجویی از برخی مسولان وزارت صنعت آغاز شد ؛ چه کسی مقصر واردات خودروهای غیرمجاز است؟


در ادامه نیز بانک مرکزی این لیست را برای دادستان تهران و کل کشور فرستاده است. به گفته وی دادستان کل کشور اعلام کرده که سی دی آن فرستاده شده و قرار است بررسی شود.

در بحث ثبت سفارش حتما تخلف شده است!

معاون اول قوه قضائیه تاکید نمود که در بحث ثبت سفارش و تخصیص ارز حتما تخلفی اتفاق افتاده است. به گفته وی افرادی تحت تعقیب قرار گرفتند و افرادی هم دستگیر شده‌اند. همچنین تعدادی از افراد از شرکت‌ها که وارد کننده بودند نیز احضار شدند و قرار است تحقیقاتی هم در این زمینه انجام شود.

 دستگیری 5 مدیر وزارت صنعت

از نظر حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای اتفاقات رخ داده، دو بخش دارد یک بخش این است که آیا این تخصیص ارز و ثبت سفارش‌ها که انجام شده در شرایط کنونی درست بوده است یا خیر و کالایی که وارد شده است، واقعاً در این شرایط ارز به آن‌ها باید داده می‌شد که بخش عمده قضیه این مورد است.


بیشتر بخوانید: واردات خودرو به ایران ؛ نگاهی به فساد در بالاترین سطوح مدیریتی اقتصاد کشور!


بخش دیگر هم این است که آیا تخلف یا فسادی در این زمینه صورت گرفته است یا خیر؟ اکنون آنچه مسلم است، این است که در ثبت سفارش و تخصیص ارز به این خودرو‌ها قطعاً تخلف صورت گرفته و اتهاماتی متوجه افراد است که لازم است به صورت کامل بررسی شود.

سخنگوی قوه قضائیه اعلام کرد که در مورد کالا‌ها نیز موضوع در حال بررسی است و گزارش‌های آن تازه دریافت شده که باید بررسی‌ها صورت گیرد تا مشخص شود آیا در آنجا نیز این موضوع اولویت داشته است یا خیر؟


بیشتر بخوانید: هزاران خودروی لوکس سرگردان در جاده‌های ایران ؛ وقتی قانون به سخره گرفته می‌شود!


اژه‌ای اضافه کرد که در خصوص کنترل بازار نیز یک سری اقدامات انجام شده و قرار است بانک مرکزی از طریق صراف‌ها و عوامل غیر صراف که معمولاً برای کنترل بازار بانک مرکزی در بحث ارز اجازه و اختیاراتی دارند، بازار را کنترل کند.

حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای ادامه داد که:

امیدواریم با عزم جزم همکاران بتوانیم هرچه سریع‌تر موضوع را دنبال کنیم.

 

بیشتر بخوانید:

.

منبع: yjc

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر