;
coinex

دستگیری مسئول ثبت سفارشات جعلی خودرو ؛ با واردکنندگان خودرو هم برخورد می‌شود

پرونده‌های مربوط به ثبت سفارشات جعلی خودرو و واردات غیرمجاز و … در حال بررسی هستند؛ یکی از مسئولین مرتبط با این پرونده‌ها نیز دستگیر شده است.

به گزارش تکراتو، بسته شدن سایت ثبت سفارش واردات خودرو باعث آغاز مشکلات در بازار خودرو شد. سرگردانی خودروها در گمرک، ثبت سفارشات جعلی، تخلفات فراوان در بازار خودرو همه جزء این مشکلات هستند. در شرایطی که احساس می‌شد بازار خودرو می‌تواند به آرامش برسد، خروج آمریکا از برجام و نوسانات نرخ ارز باعث بیشتر شدن آشفتگی بازار شد. البته هک سایت وزارت صنعت هم می‌تواند دلیلی بر واردات غیرمجاز باشد که بعدا تکذیب شد


بیشتر بخوانید: بازجویی از برخی مسولان وزارت صنعت آغاز شد ؛ چه کسی مقصر واردات خودروهای غیرمجاز است؟


قیمت خودروهای داخلی و خارجی به شدت افزایش یافته و بسیاری از افراد دیگر تمایلی به خرید خودرو ندارند. قیمت بعضی از خودروهای خارجی حتی تا دو برابر هم افزایش یافته است. البته گفته شد که واردکنندگان خودرو ارز دولتی برای واردات دریافت کرده‌اند درحالی که خودروها را با ارز آزاد به مردم می‌فروختند. در ادامه لیست دریافت کنندگان ارز دولتی اعلام شد و قرار است با متخلفین برخورد شود.


بیشتر بخوانید: واردات خودرو به ایران ؛ نگاهی به فساد در بالاترین سطوح مدیریتی اقتصاد کشور!


مسئول ثبت سفارشات جعلی خودرو دستگیر شد

رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس از بازداشت یکی از مقامات مرتبط با ثبت سفارشات جعلی خودرو در شب گذشته خبر داد. یکی از مدیران مرتبط با فساد واردات خودرو بازداشت شده و این موضوع در دستور کار قوه قضاییه قرار گرفته است.

به گفته خجسته باید با تمام مدیرانی که در این فساد دست داشته‌اند برخورد شود و علاوه بر مدیران دستگاه‌های اجرایی، واردکنندگان خودرو نیز مشارکت داشته اند که باید با آنها هم برخورد و اقدامات لازم از سوی مراجع نظارتی مانند سازمان بازرسی کل کشور انجام گیرد.


بیشتر بخوانید: خروج پژو از ایران و کاهش ۲۶ درصدی فروش محصولات این کمپانی


به گفته این نماینده مجلس، سال گذشته ثبت سفارشات جعلی خودرو باعث شد تا 6481 خودرو وارد گمرک شده و 1900 دستگاه هم از گمرک ترخیص شوند.

بنابراین اگر وزارت صنعت بی اعتبار بودن ثبت سفارشات جعلی خودرو را به گمرک اعلام کرده باشد، این دستگاه هم باید در مورد ترخیص خودروهای مذکور پاسخ دهد.

خجسته تاکید کرد که مستندات لازم در مورد ابهامات ترخیص خودروهای فاقد ثبت سفارش معتبر موجود است و در صورت لزوم رسانه‌ای خواهند شد.

 

بیشتر بخوانید:

.

منبع: iranjib

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر