;
coinex

جلوگیری مایکروسافت از حمله هکرهای روس به انتخابات بعدی آمریکا

مایکروسافت از حمله هکرهای روس به انتخابات بعدی آمریکا جلوگیری می‌کند. این کمپانی هکرهای روس را متهم به اخلال در انتخابات بعدی این کشور کرده است.

به گزارش تکراتو، هنوز ۷۲ ساعت از ادعای ترامپ مبنی بر توقف حملات سایبری روسیه علیه آمریکا سپری نشده که مایکروسافت هکرهای روس را به تلاش برای اخلال در انتخابات بعدی این کشور متهم کرد.

دو هفته پیش بود که یک دادگاه عالی در آمریکا برگزار شد و در آن ۱۲ افسر ارتش روسیه به دلیل ارتباط با حملات هکری صورت گرفته علیه کمیته ملی دموکرات‌های آمریکا در سال ۲۰۱۶ میلادی محکوم شدند. در ادامه محققان مایکروسافت این گروه را به طراحی حملات فیشینگ برای هک حداقل سه نامزد انتخابات میان دوره‌ای کنگره در سال ۲۰۱۸ متهم کردند.

تام برت، معاون امنیت مشتری کمپانی ردموندی، در مورد یافته‌های این کمپانی عنوان کرد:

اوایل سال جاری متوجه شدیم که یک دامنه جعلی مایکروسافت به عنوان صفحه فرود برای حملات فیشینگ ثبت شده است. بررسی متا داده‌ها حاکی از این بود که این حملات توانسته‌اند سه نامزد انتخابات را هدف قرار دهند.

جلوگیری از حمله هکرهای روس توسط مایکروسافت

در مورد طرح‌های هکرها جزئیات بیشتری منتشر نشده اما حملات فیشینگ معمولا شامل ارسال آدرس سایت مخرب از طریق ایمیل و نصب بدافزار روی سیستم قربانی است. در ادامه مایکروسافت توانسته آدرس مذکور را در اختیار بگیرد.

این کمپانی از اعلام عمومی نام نامزدها و مناصب آنها خودداری کرد. به نظر می‌رسد که مایکروسافت سرنخ‌هایی از ارتباط این حملات با گروه موسوم به Strontium پیدا کرده باشد که به عقیده بسیاری با آژانس نظامی جاسوسی GRU روسیه در ارتباط است.

باید گفت که حملات سایبری این آژانس جاسوسی به آمریکا محدود نشده و تلاش برای هک کمپین انتخاباتی امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه نیز یکی دیگر از اتهامات است.

مقامات امنیتی آمریکا هشدارهایی در مورد دخالت‌های روسیه در انتخابات را اعلام کرده‌اند و انتظار می‌رود که انتخابات میان دوره‌ای این کنگره در ماه‌های آینده تحت تاثیر حملات این هکرها قرار گیرد.

.

منبع: Digital Trends

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر