;
coinex

اپل در آیفون‌های بعدی از مودم های کوالکام استفاده نمی‎‌کند

مودم های کوالکام دیگر مورد توجه اپل نیستند. این کمپانی در ساخت آیفون‌های بعدی قصد استفاده از مودم های این کمپانی را ندارد.

به گزارش تکراتو، ادامه‌ی مشکلات اپل و کوالکام توانست تأثیر قابل توجهی بر روی قطعات به کار رفته در آیفون‌های بعدی داشته باشد. جورج دیویس، مدیر مالی ارشد کوالکام در جریان گزارش مالی این شرکت اعلام کرد که اپل صرفاً از مودم‌های کمپانی رقیب (اینتل) در موبایل‌های بعدی خود استفاده می‌کند.

عدم استفاده از مودم های کوالکام در آیفون‌های بعدی

مینگ چی کو، تحلیلگر ارشد محصولات اپل اعلام کرد که این کمپانی به خاطر مشکلات طولانی که با کوالکام دارد، دیگر از مودم‌های این شرکت برای آیفون‌های بعدی استفاده نمی‌کند.

بعد از اینکه نسل چهارم شبکه موبایل به راه افتاد، اپل از مودم‌های هر دو شرکت کوالکام و اینتل استفاده کرد. با وجود اینکه مودم های کوالکام دیگر مورد توجه اپل نیستند اما باید گفت مودم‌های کمپانی کوالکام سریع‌تر از اینتل عمل می‌کنند.

کوالکام در این مدت سعی داشته محصولاتش را به گونه‌ای تبلیغ کند که نشان دهد کیفیت بهتری نسبت به اینتل دارند. همچنین قصد داشت به سرمایه گذاران نشان دهد بازنده اصلی این تصمیم، اپل است. البته اینکه کوالکام هم در این بین متوجه ضرر و زیان بسیاری خواهد شد، واضح است.

اپل و کوالکام پیش از این در زمینه نقض پتنت و هزینه مجوز استفاده از قطعات و تکنولوژی با هم درگیر بودند. اپل اوایل سال 2017 کوالکام را به دریافت هزینه بیش از اندازه برای مودم های LTE متهم کرد. کوالکام هم گفت که اپل مبلغ زیادی به این شرکت بدهکار است و از پتنت‌ها و حقوق مالکیت معنوی آنها سوءاستفاده کرده است.

فعلا باید منتظر بود و دید که وضعیت نسل بعدی شبکه‌های موبایل یعنی5G  چه خواهد شد. به احتمال زیاد کوالکام نخستین چیپ‌های مودم سازگار با این شبکه را تا اواخر سال جاری معرفی می‌کند ولی اینتل تا اواسط سال 2019 نمی‌تواند به این فناوری دست پیدا کند. البته این امر فرصتی را هم در اختیار مدیاتک قرار خواهد داد .

.

منبع: engadget

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر